Full version: Jag blir galen!
Lilla Selma
Hej! Jag lyckas aldrig få till en bra förvaring av alla dessa plastburkar som man fryser in saker i! sad.gif Burkar och lock ligger huller om buller och rasar omkring och tar alldeles för stor plats i skåpet - egentligen skulle jag vilja ha en stor lår (typ vedlår) att bara häva ner dem i. Gott om plats skulle det vara i den, så att man kunde förvara burken med locket påsatt... Är rejält trött på att burkar och lock rasar ut när man öppnar dörren!

Finns det någon bland alla klocka här på forumet som har en smart lösning för vanliga köksskåp???

Hälsar Selma med pannan i djupa veck wacko.gif
Fröis
japp, håller med. Jag har burkarna i ett underskåp, vi har trådkorgar som jag staplat dem i. Locken står på sidan. Är bra att man kan dra ut korgen för så ser man vad som finns.
rabalder
Här ska jag ju skriva!
Är för snabb så det blir fel!
Plastpåsar är bra i frysen!
fruberglund
Plastpåsar...nja, inte till färdiga middagar biggrin.gif biggrin.gif Dessutom inte bra för miljön med slit och släng.

Jag har alla matlådor i ett överskåp och alla lock i en låda nedanför. Det tycker jag funkar bra.

Men det största tipset är nog ändå...leta på en burk som är bra att stapla. Jag har hittat min favoritburk nu som jag kommer köpa i fortsättningen och endast den sorten, ska inte gå på när det är rea, typ 25 burkar i olika storlekar för lite pengar.

Är superbra i diskmaskinen också eftersom det inte blir kvar en massa vatten i skrymslen och vrår. Locket sitter bra utan att läcka men är även lätt att ta av. De finns i många olika storlekar.

Går dock inte åt så mycket burkar nu när jag är arbetslös och inte gör lika mycket matlådor.
ninnisky
CITAT (fruberglund @ 26-05-2005, 21:46)
Jag har hittat min favoritburk nu som jag kommer köpa i fortsättningen och endast den sorten, ska inte gå på när det är rea, typ 25 burkar i olika storlekar för lite pengar.

Är superbra i diskmaskinen också eftersom det inte blir kvar en massa vatten i skrymslen och vrår. Locket sitter bra utan att läcka men är även lätt att ta av. De finns i många olika storlekar.

Blev nyfiken på vad det är för burk....
Det där med ett lock som sitter bra och är lätt att ta av skulle mina händer gilla! smile.gif smile.gif
pejori
köper mina burkar på willys smile.gif
en fyrpack för nio och nittioåtta. rolleyes.gif
lätta att stapla och bara att kasta om formen rasar rolleyes.gif rolleyes.gif
tål micro och diskmaskin laugh.gif
Fröis
Jag vill ha burkar av samma märke men i olika storlekar så man lättare kan ställa dem i varandra. Man har ju burkar från lite varstans...
Lilla Selma
CITAT (Fröis @ 26-05-2005, 21:00)
japp, håller med. Jag har burkarna i ett underskåp, vi har trådkorgar som jag staplat dem i. Locken står på sidan. Är bra att man kan dra ut korgen för så ser man vad som finns.

Fröis - det var en bra idé med trådbackar! Det är det jag säger, här på forumet ryms massor av smarta personer! rolleyes.gif

Har också burkar och lock i ett underskåp - det blir jättebra med trådbackar. Vill helst inte slänga alla de burkar jag redan har... unsure.gif

Plastpåsar funkar inte så bra när man ska värma lunchen på högskolan... tongue.gif

Hälsar Selma som ska åka till bygghandeln snarast! wub.gif
netaave
Har bara Tupperware, har lock i en större burk och de andra snyggt staplade efter storlek och sort i ett överskåp. tongue.gif önskar jag iaf. sleep.gif biggrin.gif
yla
jag har aldrig fattat varför lock o burk ska vara på olika platser
jag ställer burken upponer i sitt lock men inte påskruvat
oså har jag de minsta nederskåpet som burkskåp
o det bara för att jag inte ska samla på mej för många burkar
det räcker gott för mej iallafall tongue.gif
slänger burkar som blivit välanvända o fyller på me nya som ju kommer in hela tiden
så inte köper jag särskilda burkar utan jag använder de som kommer hem me grejer i
o så använder jag dom flera gånger

fryser in mycket i dessa burkar funkar bra för mej
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon