Full version: Patty´s Plum
Allis
Jag skicka efter perenner på Odla nu och nu har min Jätevallmo Pattys Plum tynat bort, fanns inget liv kvar i joden när jag kände efter. Finns det någon som har en planta över som jag kan få köpa , eller frön? unsure.gif
Gåsis
Jag har ingen, men klaga till Odla för jag fick inte någon levererad pga för dålig kvalite. Blomstergårder har för beställning.

/Åsa
Allis
jag har klagat hos dom men inte fått nåt svar dom kanske inte har den kvar heller. inte på erbjudandet iaf. unsure.gif

Heter det blomstergårder?
tack för de tipset!
Margaretha
Min ruttnade också och försvann i jorden. Trodde att det var jag som gjort fel. Trösterikt på ett sätt att vi var fler som upplevde samma sak. unsure.gif
Gåsis
Hej!
Nej, det heter inte Blomstergårder laugh.gif
Här kommer adressen så slipper jag stava igen tongue.gif
blomsterg.

/Åsa
onlyirishbiddy
Jag hade nog tur med mina!
Beställde två st från Odla som fick ligga i plastpåsen i en och en halv vecka (sprutade lite vatten på dem varannan dag), sen planterade jag ut direkt i stenpartiet. En kom direkt men den andra fick en lite långsam start. Fast de är inte jättestora - men de kommer!
smile.gif
stina
Jag beställde 3 stycken som fick ligga i påsarna nästan en månad (skäms). Mina växer också och verkar må bra så jag hade nog också tur.

/Stina
Allis
Hmmm... man måste handla för 300:- på Blomstergården , och det blir en dyr Pattys Plum, och det var just den jag ville ha för färgens skull. sad.gif
Eva i Skåne
Hmm. Min Pattys Plum från Odla har också försvunnit, det lilla gröna som fanns. Jag har inte grävt upp och tittat, men tänkte att det skulle kanske komma nytt nästa år.
Då har det kanske varit många dåliga. Undrar om det är för sent att klaga?
Allis
Man borde få pengarna tillbaka iaf. Jag har inte hört nåt från dom ännu unsure.gif
Klaga kan du väl göra, för det verkar vara många dåliga plantor, så vi har nog inte gjort nåt fel när vi planterade den
Göran Carlsson, Odla.nu
CITAT (Allis @ 26-05-2005, 22:26)
Man borde få pengarna tillbaka iaf.  Jag har inte hört nåt från dom ännu unsure.gif
Klaga kan du väl göra,  för det verkar vara många dåliga plantor, så vi har nog inte gjort nåt fel  när vi planterade den

Jag hörde att flera av er haft problem med Patty´s Plum och det var tråkigt! Tyvärr händer det ibland att någon växt inte vill men för det mesta går det bra. Naturligtvis får ni pengarna tillbaka eller nya växter om de inte kommer upp. Det brukar alltid lösa sig på något sätt. Just Patty´s Plum är slut eftersom den var väldigt populär och de som är kvar är för små. Men ni kan få något annat i stället eller avdrag på fakturan.

Har ni problem så skicka ett mail till butiken@odla.nu så löser vi det! Vi brukar alltid svara och försöka lösa eventuella problem så gott det går. Ditt mail har kanske inte kommit fram om du inte fått svar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon