fiffigafrun
Då jag tyvärr inte tar mig till Nordiska Trädgårdar i Sthlm vill jag veta lite om liknande i Göteborg. Ska ju dit nån gång i vår kom jag på o kan styra när = när mässan där är.

Visst var det på Liseberg? När? Några andra tips på gröna sevärdheter/shoppingställen? Botaniska var ligger det? Hur mkt kan man klämma in på en helg. rolleyes.gif
vitsippa2
smile.gif Botaniska ligger vid slotsskogen fast på andra sidan motorvägen.
Sedan finns det ju. Trädgårdsföreningen med fjärilshus, den ligger på Avenyn, kan man säga, brevid kanalen. Dit skall jag och Jören snart gå och titta på fjärilar! wub.gif
Helen, zon II
Trädgårdsdagarna på Liseberg är 25-27 april, kl. 12-19 biggrin.gif
fiffigafrun
F-siken också, allt kul är ju just denna helg. Trippelkrock!
Järfälla
Men du far väl till Umeå 25-27 april? Då Trädgård Norr av stapeln. Mässkatalog på www.tradgardnorr.nu
Temat är "Möjligheter i våra norrländska trädgårdar"

Hälsar Cajsa tongue.gif
Helen, zon II
CITAT
F-siken också, allt kul är ju just denna helg. Trippelkrock!


Typiskt! Själv flyttar jag, make och son till vårt första hus och trädgård - äntligen - den helgen men jag får ta mig tid, bor ju som tur är här i Götet.
Hannele
"bor ju som tur är här i Götet"
Det finns ingen plats som heter så... tongue.gif


Trädgård Väst är på Liserberg helgen25-27 april.
Helen, zon II
'Götet'
Nej, det är sant att det inte finns en sådan plats. Men det är väl ändå en ganska vanlig förkortning/slang. ohmy.gif

Jag kanske skulle skrivit det inom fnuttar så att alla förstår. tongue.gif

Ha det skönt i vårvärmen, nu skall jag gå och fika!
Louise i Göteborg
Det heter visst så - Götet - asså!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon