shiva
För 7,5 vecka sedan beställde jag ett antal plantor från Rosenlust Trädgårdar. Tänkte prova något nytt tiill trädgården. Kvinnan i telefonen sa att det tar ca tre veckor. Efter tre veckor ringde jag och frågade var plantorna är. En annan kvinna sa - i börgan på maj. Jag har nu ringt typ 40 ggr per dag sedan en vecka tillbaka men det går inte att komma fram.
Nu börgar jag bli förbannad! Man kan väll för faan inte sälja sommar lökar som inte är härdiga, och leverera dom i JUNI. Ska jag vänta åtta månader innan jag kan så dom, är det så dom menar.
Är det nån som har erfarenhet av detta företag? Existerar dom överhuvud taget.
Magnus mad.gif mad.gif mad.gif
Lady Hamilton
Jo de har iallafall existerat, det är samma företag som easyplant (som det har diskuterats mycket om här på odla) Jag har fått växter från "båda" företagen. Med både bra o dåligt resultat. Och har också försökt att få kontakt med dem. Men inte heller fått svar varken på telefon eller mail
kerstin z5-6
jag säger bara JAHA....köp från seriösa odlare i stället ....
Lök o knöl -priser o kvaiite båda bra -gos service men tyvärr försent för vårlök nu är

Eurobulb
Lady Hamilton
Ja du kerstin du har fullständigt rätt! sleep.gif
Men jag får skylla mig själv! Jag visste precis vad jag "gav mig in på" Men jag tycker synd om andra som blivit lurade. Det är mycket lätt att bli lurad o lockas att köpa i "godtro" unsure.gif
Caprice
Intressant att höra om Rosenlust och Easyplant...

Det har som sagt varit mkt diskussioner om dem förut..
Några med possitiva och många med negativa erfarenheter..

Jag förstår inte hur dessa företag överlever..?

Har aldrig, och kommer aldrig att handla ifrån dem..

Det finns många seriösa alternativ, särskilt nu när det funkar så bra att beställa via nätet..!

Håller med Kerstin ang Eurobulb.
Kanonutbud, bra leveranstider och hyffsade priser...


Caprice
shiva
Jaa, men förlåt för att jag är så korkad! Min ursäkt är att min balkong, källare, odlingsramper och och fönster är fullpackade med annat! Jag har precis fått en ny sändning med Syd Afrikanska lökar och massa andra platskrävande växter.
Jag ville bara ha lite fler plantor att förgylla min trädgård med.(skogs-tomt 18 gånger 68 meter).En bostadsrättsförening som jag är trädgårds ansvarig för. Det är en av mig mycket fin trädgård och jag ville fylla ut mina pallkragar och tyckte att det verkade smidigt att beställa via en "postorder firma".Men till er som "lurats" av Rosenlust Trädgård" på alla vis, typ usel service och halvdöda plantor, jag ska hämnas!! INGEN lurar mig.
Magnus.
Airamya
Hepp! Korkad? Tror jag inte. Kanske en erfarenhet rikare... smile.gif

Aum Namah Shivaya
/Airamya
kristerh
Jag tror att det är bäst att ha mail kontakt med dem, de få gånger jag behövt kontakta dem har jag mailat och fått svar, senast fick jag inte den planta jag beställt och mailade, jag fick behålla de felaktiga och de rätta kom på posten, man kan ju iofs tycka att de borde kolla vad de skickar iväg, men nu fick jag extra plantor gratis och det tackar man ju för.

Jag har bara bra erfarenheter av dem som de som läst tidigare trådar om Rosenlust/easyplant förstått.
krister
kerstin z5-6
Det är ingen här som påstått att DU är korkad ... mitt uttalande riktade sig mest till dem som lovsjungit Easyplant/rosenlust i alla tonarter , trots att jag VET att väldigt många har samma erf som du . Därmed säkert lockat andra att beställa

Jag blev lurad jag med med .. därför varnar jag alltid .
Jag önskar dej all lycka med att få dina pengar tillbaka -jag lyckades inte , men det är flera år sen ...
Hoppas du har bättre tur
K
kristerh
Kerstin, du o jag kanske inte skulle kommentera dessa företag, vi har ju så helt olika erfarenheter wink.gif biggrin.gif vi kanske ska låta de andra kommentera företagen ifråga wink.gif (så vi får lite nyans) biggrin.gif
krister
kerstin z5-6
Jag tänker kommentera alla inlägg jag har lust till -och det är inte bara jag som har dåliga erf av detta företag .....jag tillhör bara de argaste ...
kristerh
CITAT (kerstin z5-6 @ 19-05-2005, 11:11)
Jag tänker kommentera alla inlägg jag har lust till -och det är inte bara jag som har dåliga erf av detta företag .....jag tillhör bara de argaste ...

Tyckte bara det blir lite tjatigt, men ok vi fortsätter.

Och det är inte bara jag som har bra erfarenheter av dem, jag tror mycket hänger på när man hämtar ut dem på posten, och givetvis hur långt det är från företagen till kunden, man vet ju inte hur lång tid det tar för posten att distribuera paketen.
krister
kerstin z5-6
???Hämta ut .. är väl lite svårt för Magnus -har har ju inte ens fått några lökar ????
kristerh
Nu skrev jag ju inte att jag pratade om Magnus wink.gif
utan jag menade rent allmänt.
krister
Lady Hamilton
Mina senaste inlägg gäller NUTID jag har mailat företaget v.a.d. i 3 veckor utan att få svar. Dessutom har jag ringt, men de svarar inte heller på telefon.

Just i mitt fall så är det "Rosenlust" knölar o lökar som jag inte är nöjd med. (Ett erbjudande som jag fick i Februari, de knölarna/lökarna har inte grott än)Men plantorna som jag fick i vår från "Easyplant" är jag VÄLDIGT nöjd med.

Men som sagt var.... mig är det inte synd om! sleep.gif JAG vet ju vad det är för företag sedan tidigare. Men naturligtvis svarar jag när någon ställer en fråga som jag är intresserad av
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon