Full version: mitt webprojekt
TeliaNet
jag studerar webdesign där vi fått till projekt att göra en site.
jag gjorde först en site om frukter, den blev inte bra så jag började om på en ny site om hyundai.
den är nästintill klar, välkomna att surfa och titta!
ge mig tips på vad som ska ändras eller tilläggas!
själva siten ligger på min privata dator som jag kör IIS[internet info srvices]webserver på.
jag har dyn IP så jag kör ett program till DNS-servern som hela tiden håller reda på mitt ip.
gammelnalle
JAG hittar inte din sida Claes.
http://hyundaihi.no-ip.info/

CITAT
Sidan kan inte visas


(men du vet ju att jag och datorer INTE är riktigt synkroniserade... så det KAN mycket väl bero på mig och min dator...)
sleep.gif smile.gif smile.gif
TeliaNet
CITAT (gammelnalle @ 15-05-2005, 19:00)
JAG hittar inte din sida Claes.
http://hyundaihi.no-ip.info/

CITAT
Sidan kan inte visas


(men du vet ju att jag och datorer INTE är riktigt synkroniserade... så det KAN mycket väl bero på mig och min dator...)
sleep.gif smile.gif smile.gif

gå in på mitt ip: 81.230.91.128
skriv detta i webläsarn!
gammelnalle
HJÄLP!!!! VAR skall jag skriva in 81.230.91.128 ??

(jag sa ju att jag är dum med datorer.... smile.gif smile.gif smile.gif )
TeliaNet
där det nu står odla.nu
GoSatta
funkar inte alls, har du öppnat upp port 80 i din brandvägg om du har någon?
TeliaNet
nytt ip: 81.230.94.13!
HTTP port 80 öppnas väl av sig själv när man kör igång IIS?
kolla nu då om det funkar!
TeliaNet
funkar den nu då?
Ophelia
Nice!! biggrin.gif
GoSatta
fungerade för en stund sen men nu verkar det vara dött igen.
TeliaNet
ja men då är det väl bara att surfa på och komma met tips till mig. laugh.gif
Jejja
Tips:
Det är väldigt svårt att se vad det står när man klickar på Bilar i vänstra menyn. De alternativ som kommer upp (Atos, Getz m.fl.) borde synas bätte för att alla ska kunna se vad det står.

På startsidan är rubriken Välkommen till Hyundai centrerad, medan bilden är vänsterställd och det passar inte riktigt ihop med varandra, det blir för mycket vitt till höger om bilden.

Ändra färgen på den blå ramen överst samt bakom logon Hyundai så att den färgen stämmer överrens med bakgrunden som ligger under den vänstra menyn.

Du borde skriva någonstans vem som gjort sidan och när den är uppdaterad senast.

Skriv in ALT-texter till bilderna.

När man klickar på Fakta om Hyundai och texten kommer upp i den vita rutan till höger, så har du så små marginaler i sidorna att man får en rullist i sidled om man har skärmen på 800x600, även om man har 1024x768 så blir det tröttsamt att läsa när texten går så långt ut åt sidan. Du skulle kunna lägga texten i en tabell och göra tabellens bredd t.ex. 75% eller nåt sånt, så det blir lite mer luft på sidorna.

Rubrikerna under historia och fakta är inte likadana.
Inga från Närke
Vill se lite hur bilarna ser ut inuti också för varje modell, vilka färger de har. prestanda m.m.

Ändra färgen på raderna vid bilmodellerna.

Sidorna L och M kommer inte upp hos mig i alla fall, står "Det går inte att hitta sidan".
AndreasBlomquist
CITAT (TeliaNet @ 15-05-2005, 18:56)
jag studerar webdesign där vi fått till projekt att göra en site.
jag gjorde först en site om frukter, den blev inte bra så jag började om på en ny site om hyundai.
den är nästintill klar, välkomna att surfa och titta!
ge mig tips på vad som ska ändras eller tilläggas!
själva siten ligger på min privata dator som jag kör IIS[internet info srvices]webserver på.
jag har dyn IP så jag kör ett program till DNS-servern som hela tiden håller reda på mitt ip.

Jaa du...

Vad ska man ändra...

Jag är otroligt kritisk när det gäller hemsidor och stannar sällan länge på någon som ser hemsk ut, faktum är att den får vara hur bra och informativ som helst men ser den ut som skit så sticker jag ändå. sleep.gif

Med det sagt så ska jag ta mig an din sida wink.gif

Om vi tar menyn först så tycker jag du ska ha en annan länkfärg på undermenyn. Det blir svårläst med blå länkar. Det vore också snyggare om dessa länkar hade ett annat teckensnitt än vad de har nu. Samma teckensnitt bör gå igen i hela sajten så använd med fördel ett CSS...

På varje bil vill jag ju gärna ha uppställt lite snyggt information om bilen, data och sånt och inte bara en bild.

Under mediagalleri så skulle jag nog inte ha svart bakgrundsfärg utan köra på samma tema som den övriga sidan, dvs. vitt och för guds skull skippa den snorgröna rubrikfärgen! Huga!!

Ifall du har mycket tid kvar tills projektet ska vara klart så hade jag nog tagit och gjort om sidan och struntat i frames (ramar) och istället kört hela sajten i tables (tabeller).

Har du riktigt gott om tid så släng in lite Flashgrejor ifall du kan det...?

Jag har också en hemsida som dock har tappat allt innehåll pga utav att min dator utav någon anledning tappade databasen wacko.gif , dock kan man se hur hela sajten ser ut men som sagt var utan gästbok, text och fotoalbum. Suckar... ska försöka fixa det till veckan som kommer... wink.gif

Min hemsida - Andreas Blomquist

Om du kollar på hemsidan så skippa inte introt! Det är jag mest nöjd över...
TeliaNet
flash kommer på framsidan.
info om bilarna kommer, inkl interna bilder.
bakgrunderna byts nu.
snorgröna färgen försvinner.
texten kommer att dras ihop.
eftersom menyerna är byggda i java så kunde jag enbart ärndra färg rubrikerna och inte till länkarna under.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon