Jscah
Hej.

Jag är helt ny här på forumet och vill presentera mig. Jag heter Jessica. Nybörjare inom området... men mycket intresserad. Har startat min samling av orkidéer och lär mig varje dag...

Frågan handlar dock om något helt annat.

Har någon en aning om vart jag köer frön/plantor av Gullranka - Hacquentia epipactis? Jag är helt besatt av gröna blommor just nu. Speciellt allt som går i Lime. Tips?



Tack i förhand!
Fenja
Hej och välkommen hit!
Hacquetia epipactis, Gullflocka, hittar du hos välsorterade plantskolor och handelsträdgårdar. Du kan titta på Odlas förstasida, Trädgårdsajter och se vad du hittar där.
Gullranka, Epipremnum pinnatum ör en slingrande krukväxt.
Mvh
Fenja
Jscah
Tack!

Jag har faktiskt letat febrilt i olika planskolor/fröhandlar på nätet och inte hittat något. Jag letar vidare....
Jscah
Förlåt, jag menar NATURLIGTVIS Gullflocka inte Gullranka.... rolleyes.gif
Fenja
Säg inte förlåt!! Jag tänkte bara att det kan bli svårt att hitta den om du söker på gullranka, det var inget illa menar. smile.gif

De kommer förhoppningsvis hit någon under dagen som kan ge dig ett konkret tips på var du hittar den! Jag har kollat på de fröfirmor jag brukar beställa av och den verkar inte finnas som frö...
Mvh
Fenja
kerstin z5-6
Haquetia -( tror den heter Gullflocka på svenska )är svår att så , har testat men jag lyckas inte -så det fick bli plantor
var bor du -vilket område? -Rydlinge plantskola har dem tex -de brukar finnas på privata välsorterade plantskolor
Har du förresten heuchera cylindrica -den är ju lime -för att inte tala om Zigadenus elegans -grönliljan smile.gif
min H. heter variegata -även blommorna är variegerade smile.gif


Grönlilja


Heuchera cylindrica har limegröna kolvar till blommor ..



Välkommen hit smile.gif!
ps kolla blomstergården -hon kanske har -postorder har hon med

Blomstergården
Jscah
Tack snälla för era tips! Jag uppskattar det!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon