Magdis
Hela marken är vit idag, jag blir gråtfärdig. Jag som var ute och vårstädade i trädgården igår och hittade lite grönskande perenner under det vissna riset. Ska det aldrig bli vår????
Fenja
Inte snö här men vitt av frost vi 05.00 tiden i morse och nu vräker ett kallt regn ner... Inte mycet till vår inte.
Mvh
Fenja
Fialotta
Åhhh...stackars er...jag skickar lite sol o värme..har lite över här som ni kan få wub.gif
Gossen Ruda
Kan man säga att det är så in i helvete kallt? Lite motsägesefullt kanske. Aprilväder i maj, ibland sol, ibland regn med inslag av hagel. Snart dags att plocka fram långkallsingarna.
Birgitta (zon II)
Själv blir jag faktiskt aldrig upprörd över vädret. Jag accepterar det väder vi har. Varför bli upprörd över något ingen av oss ändå kan påverka?
renate
Här var soligt hela dagen,lite kylig vind,men i lä var det varmt.
Gossen Ruda
Men man kan väl få klaga lite i alla fall. biggrin.gif Jag stod och grävde om i komposten idag. I norr har jag vindskydd men den iskalla vinden svepte runt ändå tills jag satte upp en stor skiva som skydd. Solen sken men ändå var det kallt. Till slut kände jag mig så där kall ända in på benen. Tur att jag har en liten sommarstuga med vedkamin. In och vråleldade en knapp timme och sen var tempen inne uppe i 27 grader. Vid termometern alltså, vid kaminen över 30. Sköööööönt. Annat än ute, där var det knappt över 10, men enligt vädergubben på Rapport skall det bli varmare i mitten på veckan.
Gossen Ruda
Fast klaga inte, den här bilden togs igår. I Europa, långt söder om oss.

Snö
*Felix matte*
Faktiskt så tycker jag inte att ni "sörlänningar" har sååå stor anledning att klaga... I alla fall så tog jag denna bild igår biggrin.gif
Idag faller ögona då o då och näsan har vi också fått sätta på plats ett antal ggr... Gubben blir också kortare och kortare... smile.gif
Magdis
Oh fy 17, när man ser den där bilden så inser man ju att man inte har nåt att klaga på! Tur att man inte bor ännu längre norrut. Fast nog känns det ofta som att nej nu flyttar jag hem till Roslagen, när man hör hur mycket längre våren kommit där.
*solis*
Hihi jag skulle bli J Ä T T E glad om marken var hel vit när jag går ut med mina vovvar smile.gif Alltså precis lika glad som vovvarna;vi skulle hoppa i snön och kanske till och med gjorde jag en snö ängel biggrin.gif
*Felix matte*
CITAT (solis @ 08-05-2005, 22:09)
Hihi jag skulle bli J Ä T T E glad om marken var hel vit när jag går ut med mina vovvar smile.gif Alltså precis lika glad som vovvarna;vi skulle hoppa i snön och kanske till och med gjorde jag en snö ängel biggrin.gif

Tror jag inte!
Fröis
oj, vad det kan se olika ut i sverige.
Idag satt vi ute och åt för första gången i år. Solen brände skönt i ansiktet.. smile.gif

Snöflinga
Tya er, sommarn kommer tongue.gif tongue.gif tongue.gif

Gossen Ruda, såg dig nästan framför mig, visst är det skönt med kamin laugh.gif Nog är våren förunderlig men skön, hälften av min sådd gick till spillo p.g.a. hagelregn mad.gif och Felix matte, jag avundas dig inte ett dugg ......... har bott däruppe i nordlandet och vet, fast ljuset är fantastiskt,
det finns ingen annanstans rolleyes.gif

Men som sagt, se ovan ........
*solis*
CITAT (Felix matte @ 08-05-2005, 22:28)
CITAT (solis @ 08-05-2005, 22:09)
Hihi jag skulle bli J Ä T T E glad om marken var hel vit när jag går ut med mina vovvar smile.gif Alltså precis lika glad som vovvarna;vi skulle hoppa i snön och kanske till och med gjorde jag en snö ängel biggrin.gif

Tror jag inte!

Varför inte det då?
amaira
Vilken underbar bild, Felix matte! wub.gif


En värmande brasa när man är frusen inpå benen, mmmmm wub.gif .

Eller krypa ner i ett hett bad wub.gif wub.gif

I övrigt håller jag med Birgitta:
CITAT
Varför bli upprörd över något ingen av oss ändå kan påverka?


Det är ett sånt slöseri med livskrafter, till "ingenting".
Det är som det är, så är det med det mesta som är. Oftast är det dessutom som det ska vara av nån anledning.

"Vad kan jag göra för bra av det här?" brukar göra mig allmänt gladare, och sätter energin på något konstruktivt.

Det är en kall vår. Vad är bra med det?
För mig är det glädjen att få följa vårens "explosion" i "liksom ultrarapid".
Naturen har en sådan skönhet, oavsett hur den uttrycker sig.

När värmen kommer snabbt, klagar så många över att det går för fort...

Det är inte alltid lätt att anpassa sig...
AnnammA
I helgen haglade det här i Skåne, zon 1-2... sad.gif

AnnA
farbror B
[B][FONT=Arial][COLOR=red]Ryck upp er hörrni!
Så småningom komemr solen och värmen åter och ni kan sitta i trädgårdens varmaste hörn och sucka och längta efter lite svalka.
smile.gif
pejori
CITAT (farbror B @ 09-05-2005, 17:01)
Ryck upp er hörrni!
Så småningom komemr solen och värmen åter och ni kan sitta i trädgårdens varmaste hörn och sucka och längta efter lite svalka.
smile.gif

ALDRIG!!!!
är en frusen själ, som aldrig kan få det för varmt laugh.gif laugh.gif laugh.gif
skugga är okay, men jag vill ha varmt gärna30 grader i skuggan....städar som bäst då biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Magdis
CITAT (pejori @ 09-05-2005, 17:08)
CITAT (farbror B @ 09-05-2005, 17:01)
Ryck upp er hörrni!
Så småningom komemr solen och värmen åter och ni kan sitta i trädgårdens varmaste hörn och sucka och längta efter lite svalka.
smile.gif

ALDRIG!!!!
är en frusen själ, som aldrig kan få det för varmt laugh.gif laugh.gif laugh.gif
skugga är okay, men jag vill ha varmt gärna30 grader i skuggan....städar som bäst då biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Instämmer! Jag bor egentligen i fel land, borde bo i nåt tropiskt land istället. Det skulle aldrig falla mig in att klaga på värmen.
Och ni behöver inte oroa er för att jag lägger så mycket energi på att bli upprörd över detta, jag är mest deppig över att det är så kallt. Det är väl mycket i livet som man inte kan göra nåt åt, däribland vad man blir upprörd av. Skulle man alltid kunna välja om man ville bli upprörd eller inte så vore det ju väldigt enkelt, men det kanske bara är att inhandla en förpackning Prozac så ordnar sig det?
kerstin z5-6
Tror 17 det att vi klagar -har man ett"något sämre skidföre" tre månader av året vill man gärna att det ska vara sol under de tre månaderna o gärna nån glimt i maj också ..går inte jämföra med er som har vår i mars
Bott i medelhavsklimat har jag gjort , skönt , men väldigt mörkt ..ljuset är nog enda anledningen till att jag bor kvar här biggrin.gif
Klaga på värme -gör jag aldrig, och när det väl blir varmt här blir det varmt smile.gif

Nu kommer solen snart Magdis!håll ut tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon