Full version: Webbkamera,
*Felix matte*
Kom att tänka på det när vi ikväll hörde och såg våra barnbarn "i södern" ... de sjöng några visor för oss och pladdrade på som bara barn kan.wub.gif vi kunde bara skriva svar på deras frågor. sad.gif

På måndag tar vi en tur till Elgiganten... hoppas hitta en med 640x480 visning och inbyggd mikrofon.... då kan vi "ses" varje dag trots nästan 160 mils avstånd mellan oss. wub.gif
Teknikens under wub.gif
wolkenkrabber
jag har en
*Felix matte*
CITAT (wolkenkrabber @ 07-05-2005, 22:47)
jag har en

Kvalisort på din? tongue.gif
Har du den "online" på nätet? eller bara till möten med "nära"?
wolkenkrabber
jag har min enbart för msn den är väl inte den bästa men den duger, den heter typ logitech zoom
Tjosan
Felix matte, jag har 2.. eller 1 egentligen plus en videokamera som jag anslutit till datorn.. kanon kvalité...

Tänk på att kameran ska klara ljus bra... Inte kul med en webkamera som visar mörka bilder i vanlig rumsbelysning.
farbror B
[B][I]Jag har en superenkel, dvs en digitalkamera i miniformat, som även kan användas som webbkamera.
Den "släpar" dvs den visar saker typ en sekund efter att det hänt och det är inte bra om man vill prata över nätet. Då behövs en nyare, så att ljud och bild överensstämmer. Prövat Logitech på jobbet och den var helt okej även för samtalande.

Allt beror ju vad man ska ha den till egentligen=)
Bettson
Jag har lite respekt för det där med web.kameror.

Datasäkerhet står högt hos mig. Jag har hört talas om att det finns en typ av dataintrång där inkräktare lyckas starta webkameran utan din vetskap och sedan kan se vad du skriver för koder till tex banker osv.

Kanhända skrämselpropaganda men jag har gått på det stenhårt i alla fall.
wacko.gif
farbror B
En kommentar:
Webkameran är ju riktad mot ansiktet, för kommunikation, dvs de ser inte vad du skriver på tangentbordet. Risk för dataintrång finns ju alltid, eftersom allt man skriver på datorn blir binär kod(ettor och nollor) så kan teoretiskt ingenting vara ömöjligt att sno och använda.

När du har en webkamera, kan du ju om du vill ha den urkopplad när du inte vill använda den, då är du ju helt säker.
Bettson
CITAT (farbror B @ 10-05-2005, 08:48)
En kommentar:
Webkameran är ju riktad mot ansiktet, för kommunikation, dvs de ser inte vad du skriver på tangentbordet. Risk för dataintrång finns ju alltid, eftersom allt man skriver på datorn blir binär kod(ettor och nollor) så kan teoretiskt ingenting vara ömöjligt att sno och använda.

När du har en webkamera, kan du ju om du vill ha den urkopplad när du inte vill använda den, då är du ju helt säker.

Det är ju en tanke. Men jag har sett många damer som ställer webkameran lite snett uppifrån. De vill inte visa näsborrarna i bilden.
Många sätter ju webkameran lite lågt och ser ut som gristrynen i ansiktet.

Är man oförsiktig så kan ju något annat man inte tänker på komma med.
farbror B
CITAT
Är man oförsiktig så kan ju något annat man inte tänker på komma med.



...så får dom väl klä på sej bättre då, eller?... biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif tongue.gif
Bettson
jag tänkte på tangentboret, Vad tänkte du på?
tongue.gif
farbror B
Man kunde ju inte veta hur du menade laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon