Åsa - Alingsås
Är det så att om man har drivit upp perenner som fått långa rangliga stjälkar, men man får dem att överleva och frodas fast de ser lite konstiga ut (ligger på jorden typ...), kan man då hoppas på att de när de kommer upp nästa år kommer att se helt normala ut? ohmy.gif

*ser hoppfull ut*

MVH, Åsa!
kerstin z5-6
tongue.gif beror på hur man lyckas med avhärning o etablering smile.gif

De brukar ta sig .. men jag kan ju inte garantera -vad är det ?
Åsa - Alingsås
Mina fördömda Colorado-aklejor... wacko.gif blink.gif wacko.gif
Jag sådde ju dem lite för tidigt på året (utan lysrör) så de blev alldeles rangliga, men de verkar ha det ok i rabatten. Jag satte dem med bladen så nära marken jag kunde, så en större del av stjälken är alltså i jorden, hoppas det fungerar. De tre pionjärerna har nu fått sällskap under fiberduken av ytterligare tre modiga små...
Nästa år sår jag i slutet av april i stället för början av mars... Det är ett evigt bärande ut och in med krukor i fas: avhärdning... Men vad mycket jag har lärt mig!! rolleyes.gif laugh.gif

MVH, Åsa!
kerstin z5-6
Aklejor .. de klarar allt utom saltsyra -
Det går säkert jättebra laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Åsa - Alingsås
Hehehe, jaha det låter ju jättebra för jag har sått massor av aklejor! rolleyes.gif tongue.gif rolleyes.gif (De flesta svenska dock.)
Blommor kan man inte förvänta sig förrän nästa år väl? Gäller det alla frösådda perenner?

MVH, Åsa!
kerstin z5-6
Vissa kan blomma år ett -som bonus -eftersom du sått ganska tidigt kan du kanske få se någon >>Colorado redan i augusti ..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon