*solis*
I morse när jag vaknade av att vovvarna ville ut och göra sina behov så möttes jag av min underbara Pysselfen i vardagsrummet biggrin.gif
Hon hade gjort iordning alla pennor papper klister tidningar.... till pysslandet senare under dagen biggrin.gif Hon heter Mediva smile.gif

Mediva ropade glatt GODMORGON till vovvarna och mig och sa:skynda er tillbaka så att vi kan pyssla biggrin.gif

En annan Fe som jag inte har sett på länge är:Bakarfen och hon heter Pippilotta och är rund och gullig och bakar världens godaste bullar och bröd biggrin.gif

Grannfrun sa faktiskt att Pippilotta hade varit hos henne och skulle snart komma till mig och baka bröd biggrin.gif

Under denna vecka har blommornas vackra Fe varit hos mig, hon heter Solblomma och hon hjälper mig att göra det fint i trädgården

wub.gif

Ni skulle bara se hur härliga alla mina fen är, en del av dem är väldigt busiga, som till ex. Esmeralda som spelar clown så fort hon får tillfälle till det och får människorna att skratta biggrin.gif

Men det finns även grymma små djävlar som kommer fram då och då och vill tutta eld på allt i närheten, då är det bäst att vara lugn och lyssna så försvinner de snart tongue.gif

Och dessa "fromma" små änglaväsen som talar om Jesus, de försöker jämt och ständigt tala om Himmelen, men då säger jag:jag vill leva här och nu; Himmelen får allt vänta smile.gif

Och så finns det en och en annan egotrippad besserwisser som tycker att de kan allt men de får inte hållas hur fritt som helst tongue.gif

Livet är riktigt roligt med alla dessa väsen wub.gif

Undrar om ni andra har några sådana i era liv?
amaira
Jodå, ett helt menageri wub.gif wub.gif

Ensam behöver man ju inte vara i alla fall, och inte ha tråkigt heller wub.gif

Du ÄR en klok kvinna Solis!!! wub.gif

(Jag är också klok, men jag behöver fem sidor för att uttrycka vad jag önskar utifrån min klokhet. Du säger dina klokheter med en eller några få meningar. *imponerad*)

Kram wub.gif biggrin.gif
amaira
men mina har inga såna namn - och du har så fina namn på dina féer
farbror B
Féer heter det ju! wub.gif
*solis*
Hi hi :för en stund tillbaka var Städnings Fen Agda här och frågade ifall det var dags för vårstädning än? Jag svarade snabbt; inte än jag skall bara.....
Agda gick till grannen med damsugaren i högsta hugg laugh.gif

Här hos mig kom Dator Fen Xzantsa in i full fart och kastade mig hit till cyber världens härligheter biggrin.gif
Igår kväll var hon så ivrig att hon knappt lät mig gå och sova tongue.gif

Drömmmarnas Fe Julia höll på att tröttna medans hon väntade på mig med alla drömmarna inpackade i en S T O R vacker regnbågsfärgad väska(ifrån den hördes viskande och skratt) biggrin.gif


Gulliga ord du Amaira skrev;TACK wub.gif
yla
CITAT (solis @ 04-05-2005, 01:10)
wub.gif

Undrar om ni andra har några sådana i era liv?

jodå dom finns hos mej me kolla in på min hemsida där visar jag dom ibland
fast mina är i skogen
här är några av dom
*solis*
OJ OJ OJ; de är M Ä K T I G A smile.gif
*Felix matte*
Hos mig finns bara fe "på riktigt"... alltså... han som just nu har tagit itu med badrumsstädningen och samtidigt kör tvätt biggrin.gif wub.gif
*solis*
CITAT (Felix matte @ 04-05-2005, 09:25)
Hos mig finns bara fe "på riktigt"... alltså... han som just nu har tagit itu med badrumsstädningen och samtidigt kör tvätt biggrin.gif wub.gif

En Fe av den manliga sorten:de kan verkligen vara mycket duktiga smile.gif wub.gif
amaira
CITAT (oldwolfie @ 04-05-2005, 09:21)
jodå dom finns hos mej me kolla in på min hemsida där visar jag dom ibland
fast mina är i skogen
här är några av dom

Ujujuj hela familjen!
Du är oslagbar oldwolfie!!! laugh.gif laugh.gif wub.gif wub.gif wub.gif

Fantastisk bild - som vanligt wub.gif .
Tack för att du är här igen och gläder oss wub.gif
amaira
Min manliga fe har faktiskt ett namn! Han heter Hjärtevän wub.gif
*solis*
CITAT (amaira @ 04-05-2005, 09:33)
Min manliga fe har faktiskt ett namn! Han heter Hjärtevän wub.gif

Min manliga Fe heter:Hakim och han är sååååå duktig smile.gif
*solis*
Pysslar Fen och jag bestämde oss för att pyssla hela dagen lång och det är sååå roligt biggrin.gif

Dottern kom med sina hundar och vet ni vad:dottern pysslar också wub.gif
zaaritha
Vet ej om det är feèr vi har här i huset.................
Nå´t är det!! Det "spökar"!
Det är inte katterna, inte hunden!
Men--saker "flyttar på sej", bl a. unsure.gif
*Felix matte*
CITAT (amaira @ 04-05-2005, 09:33)
Min manliga fe har faktiskt ett namn! Han heter Hjärtevän wub.gif

Min heter också wub.gif
*solis*
CITAT (zaaritha @ 05-05-2005, 22:16)
Vet ej om det är feèr vi har här i huset.................
Nå´t är det!! Det "spökar"!
Det är inte katterna, inte hunden!
Men--saker "flyttar på sej", bl a. unsure.gif



Det kanske är ditt inre Änglaväsen som har varit framme wub.gif wub.gif wub.gif
silos
CITAT (solis @ 04-05-2005, 00:10) *
I morse när jag vaknade av att vovvarna ville ut och göra sina behov så möttes jag av min underbara Pysselfen i vardagsrummet biggrin.gif
Hon hade gjort iordning alla pennor papper klister tidningar.... till pysslandet senare under dagen biggrin.gif Hon heter Mediva smile.gif

Mediva ropade glatt GODMORGON till vovvarna och mig och sa:skynda er tillbaka så att vi kan pyssla biggrin.gif

En annan Fe som jag inte har sett på länge är:Bakarfen och hon heter Pippilotta och är rund och gullig och bakar världens godaste bullar och bröd biggrin.gif

Grannfrun sa faktiskt att Pippilotta hade varit hos henne och skulle snart komma till mig och baka bröd biggrin.gif

Under denna vecka har blommornas vackra Fe varit hos mig, hon heter Solblomma och hon hjälper mig att göra det fint i trädgården

wub.gif

Ni skulle bara se hur härliga alla mina fen är, en del av dem är väldigt busiga, som till ex. Esmeralda som spelar clown så fort hon får tillfälle till det och får människorna att skratta biggrin.gif

Men det finns även grymma små djävlar som kommer fram då och då och vill tutta eld på allt i närheten, då är det bäst att vara lugn och lyssna så försvinner de snart tongue.gif

Och dessa "fromma" små änglaväsen som talar om Jesus, de försöker jämt och ständigt tala om Himmelen, men då säger jag:jag vill leva här och nu; Himmelen får allt vänta smile.gif

Och så finns det en och en annan egotrippad besserwisser som tycker att de kan allt men de får inte hållas hur fritt som helst tongue.gif

Livet är riktigt roligt med alla dessa väsen wub.gif

Undrar om ni andra har några sådana i era liv?


Nu blev jag riktigt glad för att jag hittade till mitt första tid här på småprat!
Och jag ser att jag behöver hitta tillbaka till den glädjen som jag hade på den tiden!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon