Full version: Jättebalsamin
Lottie
Jättebalsamin!
Som jag samlade in frön från förra året och såg fram emot att sätta i min trädgård...
Jag tror som någon tidigare, att den inte tar över totalt så länge förhållandena inte är extremt gynnsamma. Jag tror jag vågar prova. unsure.gif Min mamma har planterat jättebalsamin i sin trädgård för några år sedan och den har inte tagit över. Vacker är den också.
e_sedell
Ja sätt dem, men se till att de inte sprider sig. Klipp bort vissna blommor och spara bara så det räcker till frön nästa år. Se till att inte fåglarna får tag på dem...

Jag tycket också de är jättefina, men de kan till och med tränga undan brännässlor har jag hört!

Jag ska nog själv odla några, men inte som jag hade tänkt innan jag läste artickeln. Jag skulle sätta ett litet fält, bina älskar dem.
Hannele
I Monets trädgård i Frankrike finns en del fina jättebalsamin.
Lätta att dra upp, innan fröna är färdiga, om man inte vill ha för mycket.

Inga från Närke
Du kanske får mera svar om du lägger den i tråden "Småprat om trädgård" och under "Prydnadsväxter". I detta Småprat pratar vi inte så mycket om trädgård utan allmänt småprat.
faith
Tråden är från mars 2003 wacko.gif
Alba
Men varför såå gamla trådar ??
askar
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Hannele
CITAT (Alba @ 19-11-2006, 16:37)
Men varför såå gamla trådar ??

För många här verkar gilla gamla trådar... laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon