Full version: Stackars katt
kristerh
Igår löstes mitt larm ut av okänd anledning, förmodligen hade en stor fluga satt sig på en av detektorerna och på så sätt fått igång larmet.
Securitas ryckte ut men fick inte tyst på skriket pga ett fel i ett kretskort...
När jag kom hem hörde jag larmet på flera hundra meters håll fast surenen sitter på insidan av huset wink.gif
och min stackars katt, vad hon måste ha fått lida, som tur är sitter bara en siren inne, på nedervåningen, katten hade gömt sig nånstans på övervåningen, och när jag kom hem o stängde av larmet var hon helt otröstlig, skrek o ville bli klappad i ca en timme sedan lugnade hon ner sig och allt blev som normalt, men stackars henne wub.gif
kan katter få tinnitus tro? de har ju så känslig hörsel.
krister
Kakaduan
Nä, fy vad hemskt!

Har monterat ner mitt larm av just den anledningen. Sist jag var i USA hade mitt larm gått två gånger utan anledning. Som tur var hade jag min papegoja hos mina föräldrar den veckan, men vad hade hänt om larmet dragit igång när jag var på jobbet? Pappisen hade väl krupit ur skinnet när jag väl kom hem.

Kakaduan
kristerh
Det är första gången larmet gått hos mig, ivanliga fall stängs skriket av efter 5 min, men som sagt fel på kretskortet gjorde att securitas inte kunde stänga av unsure.gif Och flugan fick en dush pyrex i dag så den sabbar numera nån annanstans.
krister
fruberglund
CITAT (kristerh @ 27-04-2005, 10:44)
Igår löstes mitt larm ut av okänd anledning, förmodligen hade en stor fluga satt sig på en av detektorerna och på så sätt fått igång larmet.
Securitas ryckte ut men fick inte tyst på skriket pga ett fel i ett kretskort...

Låter ju som ett dåligt skämt smile.gif

En stor fluga? Är inte larmet lite väl känsligt i så fall?

Ska Securitas rycka ut så fort en insekt sätter sig på så blir det väl väldigt dyrt? Tar inte de betalt/utryckning??

Tråkigt för katten dock, hoppas den inte får några bestående men wub.gif
kristerh
Sensorerna reagerar på om det sitter en stor fluga eller nån annan insekt på dem, det blir ju ett stort mörkt fält över en bit på sensorn, den reagerar då som om det skulle vara någon inne i rummet wink.gif
Securitas tar inte betalt, de har fria utryckningar.
krister
Hannele
Vi har inget larm, för när ungarna inte är hemma, har vi inget värdefullt. tongue.gif
Rossi
CITAT (Hannele @ 27-04-2005, 11:36)
Vi har inget larm, för när ungarna inte är hemma, har vi inget värdefullt. tongue.gif

Då har du ingen hemförsäkring då, heller, eller? biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon