Full version: Köp en Majblomma!
netaave
Så här i Majblommetider kan det vara värt att tala om att Majblommefonden bl.a. är till för att barn och deras familjer som inte har så mycket pengar ska få göra något kul. Det kan t.ex. vara att gå på en djurpark eller göra en kortare nöjestripp.
Lokala Majblommefonder finns i alla städer och ansökan kan göras av alla skolsköterskor. (Som har tystnadsplikt)
Så ut och köp dig en Majblomma, många bäckar små.....

http://www.moratidning.se/artikel_print.asp?id=1264752
Posse
CITAT (netaave @ 23-04-2005, 11:59)
Så här i Majblommetider kan det vara värt att tala om att Majblommefonden bl.a. är till för att barn och deras familjer som inte har så mycket pengar ska få göra något kul. Det kan t.ex. vara att gå på en djurpark eller göra en kortare nöjestripp.
Lokala Majblommefonder finns i alla städer och ansökan kan göras av alla skolsköterskor. (Som har tystnadsplikt)
Så ut och köp dig en Majblomma, många bäckar små.....

http://www.moratidning.se/artikel_print.asp?id=1264752

Jag har inte erbjudits köpa majblommor på många, många år. De kanske inte hemförsäljs. unsure.gif

Var det 25 öre den enklaste kostade förr. Vad kostar de nuförtiden?
netaave
Oj, har inte en aning, köpte 4 kransar och det gick på under hundringen iaf. Här sitter det damer och säljer på stormarknaderna, men har även mött barn som sålt.
ninnisky
Här i Göteborg jag mött många barn under veckan som säljer majblommor wub.gif
Visst har jag köpt, en krans med de senaste 6 årens blommor, ett foto med alla blommor som funnits sedan 1907 och ett vackert kort, tecknat av Carl Larsson.
i majblommans spår spirar vår..... Dryga 100- lappen för så mycket fint wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon