farbror B
Nu ska jag berätta om en föreläsare jag varit på.
Han var en kostymnisse, dvs en sån som inte arbetat med kroppen i hela livet, utan försörjt sej som konsult (eunuck som jag brukar säja., dvs en som vet hur man gör, men inte kunnat sjölv..).
Nåja, mitt i föreläsningen pratade han om teknikens framsteg och visade upp sin, då hypermoderna Ericsontelefon och pratade om hur allt blir mindre och effektivare.
Sen pratade han om vibratorfunktionen, och att det för män i hans ålder (55+) kunde vara bra för hjärtat om man hade den i bröstfickan (försökte vara putslustig)
Dröm om hans förvåning och glädej när alla började skratta. Han rodnade och kände sej nöjd.
Anledningen vara inte den han trodde bara, utan vi skrattade åt att han pratade om vibratorfunkionens välgörande för äldre män...


Och stoppade telefonen djupt ner i byxfickan
wink.gif
Rossi
CITAT (farbror B @ 20-04-2005, 11:23)
[b]Nu ska jag berätta om en föreläsare jag varit på.

Jaha, men du var ändå på honom???!!!! *fniss*

Måste ju bara ..... Vet att du kan ta det! laugh.gif
Lena i Torslanda
CITAT (farbror B @ 20-04-2005, 11:23)
Nu ska jag berätta om en föreläsare jag varit på.

Varför var du på honom om han är eunuck? tongue.gif
farbror B
hehe, bra fråga wink.gif
tvingad av jobbet..
Rossi
Lena! Hur ska vi nu tolka farbror B:s svar, tror du? *fniss*
farbror B
skulle bara veta vad allt man gör för sin chef... laugh.gif
Lena i Torslanda
ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif blink.gif
farbror B
när jag nu redan sagt en massa dumt, så är det väl bara att fortsättta eller?

situationen med föreläsaren var i alla fall dråplig, visar hur lite en del tekniker vet om den vanliga världen...
mulle
laugh.gif laugh.gif laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Mulle
(Klart roligaste inlägget idag, tack för det!)
ninnisky
CITAT (farbror B @ 20-04-2005, 11:23)
kostymnisse, dvs en sån som inte arbetat med kroppen i hela livet, utan försörjt sej som konsult (eunuck som jag brukar säja., dvs en som vet hur man gör, men inte kunnat sjölv..).

Vad har du på dig då ?rolleyes.gif rolleyes.gif
teknikerjeans, T-shirt, fleecetröja och eccoskor? unsure.gif

nej, gummistövlar förståssss biggrin.gif biggrin.gif
farbror B
[B][I]har oftast (så gott som alltid) jeans på jobbet, skulle inte uppskatta om jag var tvungen att bära kostym..
liksom ett tecken på att man inte arbetar med händerna..
mamamaggan
Sk-t samma vad folk har på sig! Det är hur de är som människor som räknas!
ninnisky
CITAT (farbror B @ 20-04-2005, 13:11)
[B][I]har oftast (så gott som alltid) jeans på jobbet, skulle inte uppskatta om jag var tvungen att bära kostym..
liksom ett tecken på att man inte arbetar med händerna..

Hej och hååååå, vilka fördomar blink.gif blink.gif blink.gif

Nej, kom igen!!! Så himla lätt och generaliserande är det INTE!!!
Mina dräkter finns i ena garderoben och jobbarjeansen i den andra och inte är jag ett undantag!
biggrin.gif biggrin.gif

Du retas biggrin.gif huh.gif biggrin.gif
Rossi
CITAT (mamamaggan @ 20-04-2005, 13:15)
Sk-t samma vad folk har på sig! Det är hur de är som människor som räknas!

Men stämmer det egentligen om vi ska rannsaka oss själva? Kommer ni inte ihåg string-Emil som någon publicerade här för ett tag sedan? *fniss*

Kläder/utseende ger signaler.

Men jag förstår hur du menar och visst är det det inre som räknas. Men jag tycker trots det att vissa kläder är snyggare än andra.
Sulawesii
Jag tycker att det är såå snyggt med såna där ärtiga dressar. Men, sätter jag på mig en så känner jag mig som en skyltdocka. Stel så att jag inte kan bete mig normalt. Hua....
hera
Dom säger ju att" Det som har mest saker när han dör vinner" biggrin.gif Är de så rolleyes.gif
mamamaggan
Jo men vilka signaler de ger är ju hur du tolkar .

Ska berätta något som hände förra sommaren:

Vår yngste son är med och arrangerar en liten rockfestival. Vi var lite nyfikna på hur det går till nu för tiden ( är ju faktiskt 28+ hm hm) så vi tog oss dit och kollade . Det var ungefär som när vi var unga förutom hur de var klädda. Alla klädstilar förekom. Medan vi står där och njuter ( lite iaf) av " musiken" kommer det fram någon som var klädd som en typisk skinnskalle. Han började prata med oss om lite av varje. Bl a berättade han att han var lite över 20 år och att han åkte runt på många av de mindre festivalerna. Han frågade vad det fanns att titta på i " vår " lilla stad och hur det var att bo där. Det kom många frågor som visade på att detta var en mycket trevlig och sympatisk kille med en hel del innanför pannbenet. Sedan kom det " Hoppas ni inte blev rädda när jag kom fram till er . Jag vet att jag skrämmer en del med mitt utseende."

Visst blev vi lite fundersamma när han kom emot oss , vem blir inte det. Men tji fick vi!!!!!

Efteråt fick jag en känsla av att han nog saknade sin mamma och ville ha en stunds gemenskap med någon mamma-figur.

Nu finns det ju inga garantier att han inte bråkade eller uppförde sig illa resten av kvällen men han kan ju lika gärna ha "skött sig" .
farbror B
*skrattar åt sulaweesis stelhet i dress* laugh.gif
kan känna mej sån med rännsnara (slips..)

Rossi klär sej snyggt wink.gif
gammelnalle
nu är DE igång igen!!! de där turturduvorna...

skall det aldrig bli slut på det tramset!!!! mad.gif sad.gif sad.gif













biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif tongue.gif biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif


Tack för dagens FÖRSTA skratt !!!


CITAT
om en föreläsare jag varit på



DET trodde jag verkligen inte om dig.....

biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif
farbror B
Anser inte att vi stör någon, gammelnalle, jag berättade något jag ansåg var roligt och två andra hängde på och drev lite med mej, vilket jag först inte begrep. Detta är ett fritt forum och vi gillar att tramsa lite bara
kerstin z5-6
Jag tror du får läsa Nallens inlägg en gång till farbror B , hade du mobilen i fickan så du blev störd i koncentrationen?

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon