Full version: Dax att GRILLA!
AvalonC
Släng fram flintastekar, marinerade kycklinglår, högrev, skinksnitsel, kareekottleter... Här snålas inte!!!!


Ååååhhhhhh, det blir MÅNGA grillningar till sommaren...
Tror jag ska gå på en grill-diet.... bara äta grillat. *ler*

Har ni hunnit få ut grillen och kört en demo för hur sommaren kommer att se ut för "honom" i år igen???


Vi grillade för 4 gången idag... ssssåååååå smarrigt....
Tur att man har en begränsad storlek på magen, annars skulle man sitta och äta fortfarande....


Hur många gånger har du hunnit testa grillen i år än då???? *ler*
netaave
Vi har grillat en 3-4 ggr redan, senast igår grillade vi korv till lunch, och i lördags benfria kotletter + ett grönsakspaket.
Kan tipsa om rädisor, grillade är det en verklig delikatess.
farbror B
Kan tänka mej att grilla, bara jag slipper fläskkarré, denna otäcka kött/isterbit, som folk låter smälta och fatta eld i sina brännkammare, så att det sega köttet får den där outhärdliga röksmaken....

Ge mej istället ett grillspett, eller en riktig köttbit som marinerats, lax, korv eller kyckling
pimpim
Har också grillat ca 4 gånger , igår senast blev det benfria fläskkotletter och isterband muuums.
TeliaNet
grilla och grilla, jag har grillat 1 gång i år, jädrarns vad det flammar och ryker.
ska försöka låna en elgrill, den är ju inte så brandfarlig och troligen hälsosammare.
hera
Har ej grillat än ,men har varit jätte sugen.
De har varit för mycket snö men nu är de bara pytte lite kvar ,så
de kanske blir till helgen.
Längtar biggrin.gif wub.gif
estet
Jodå, nog har vi grillat några gånger i år, första gången var i mars.

Förutom alla helger (nästan alla) i vinter som vi har grillat korv & hamburgare på skoterfärden.

Sista gången ifjol var den 30 dec. svinkallt var det men vi var så sugna! smile.gif
Yin o Yang
Grillen har inte kommit fram än - har helt enkelt varit för kallt och blåsigt sad.gif . Bara att hoppas på att de iskalla nordanvindarna ska avta och värmen anlända även till Värmland sleep.gif . Gillar bästa att grilla fisk och egenhändigt tillblandade hamburgare (väldigt mycket godare än de frysta, platta sakerna) wub.gif
evarina
Första gången igår! smile.gif
amaira
CITAT (AvalonC @ 18-04-2005, 01:21)
Tur att man har en begränsad storlek på magen, ...

Haha! Sånt går att ändra på laugh.gif huh.gif sad.gif . Man töjer bara ut lite mera för varje gång man äter - och hux flux får där plats mycket mer än tidigare.

Vet vad jag talar om sleep.gif eftersom jag älskar mat, och att äta. Blir inte överviktig i första taget, tack och lov. Men magen ojojoj ... ibland kan jag inte sova på nätterna, för jag älskar att ligga på magen, och då ligger jag liksom på ett sådant där gammaldags "gungbräde" och vickar fram och tillbaka mellan huvud och tårna blink.gif .

Så numera försöker jag äta "lagom" portioner. *sorgsen*. Det är godare att äta mycket...

Men grillning var det. Jodå, vi har grillat. Det är Hjärtevän som står för grillningen - eller äldste sonen när han är här.
m-u-m-s

Grillade kycklinglårfileer, eller flintastek - det är mina favoriter.
farbror B
CITAT
ett sådant där gammaldags "gungbräde" och vickar fram och tillbaka mellan huvud och tårna


*skrattar gott åt beskrivningen*
fruberglund
Grillade för första gången i lördags och det var såååååå gott!

Finns inget som går upp mot grillat en fin sommar (vår) kväll smile.gif
Zitrus
CITAT (amaira @ 18-04-2005, 11:52)
CITAT (AvalonC @ 18-04-2005, 01:21)
Tur att man har en begränsad storlek på magen, ...

Haha! Sånt går att ändra på laugh.gif huh.gif sad.gif . Man töjer bara ut lite mera för varje gång man äter - och hux flux får där plats mycket mer än tidigare.

Vet vad jag talar om sleep.gif eftersom jag älskar mat, och att äta. Blir inte överviktig i första taget, tack och lov. Men magen ojojoj ... ibland kan jag inte sova på nätterna, för jag älskar att ligga på magen, och då ligger jag liksom på ett sådant där gammaldags "gungbräde" och vickar fram och tillbaka mellan huvud och tårna blink.gif .

Så numera försöker jag äta "lagom" portioner. *sorgsen*. Det är godare att äta mycket...

Men grillning var det. Jodå, vi har grillat. Det är Hjärtevän som står för grillningen - eller äldste sonen när han är här.
m-u-m-s

Grillade kycklinglårfileer, eller flintastek - det är mina favoriter.

biggrin.gif Amaria: Du fick mig verkligen på glatt humör med det inlägget (som så många andra du gjort!)!

Tack för det wub.gif
Zitrus
Nu har jag varit och handlat Kotletter och fått min lillebror till att marinera dem! (och jag trodde att det var jag som var kocken, är ju iaf utbildad till det blink.gif men brodern är riktigt duktig på att laga mat ) Han kommer även att grilla dom, så fixar jag sås och andra tillbehör! MMMM, vad gott det ska bli!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon