Full version: Bra pocketböcker?
Dzad
Har en presentkort som snart går ut till en bokhandel och jag har lite svårt att välja bok/böcker. Någon som kan rekommendera någon bok i pocketformat, gärna någon som är lätthittad eftersom utbudet är begränsat.
Gärna skräck eller böcker med inslag av det men thrillers o liknande går väl bra också.
Inte fantasy, det har jag läst tillräckligt av, och inga kärleksromaner. smile.gif
Inte heller Arn-böckerna för de har jag redan läst. smile.gif
Caprice
Allt av Henning Mankell... smile.gif


Caprice
Dzad
Hmm, är inte de krimnaldeckare typ? Har aldrig läst någon, men jag har läst rätt många kriminaldeckare också. smile.gif

Senaste böckerna jag läste var "tårpilen" av Ulf Lundell och "Lang" av Kjell Westö. De var lite speciella, lite märkliga och samhällsanalyserande vilket passar mig... finns det något som liknar dessa så går det säkert bra. smile.gif

Liza Marklund vill jag förresten inte läsa... smile.gif
Börjar bli svårt det här då jag är så kräsen. rolleyes.gif
mamamaggan
En pocketbok som jag kan rekommendera är " Alkemisten " av Paulo Coelho. Det är inte någon skräck eller thriller direkt men en mycket bra och tänkvärd bok. Lite mystisk sådär men som sagt var tänkvärd.
Sulawesii
Blonde av Joyce Carol Oates. Fiktivt (?) om Marilyn Monroe.
Susanna
Poeten av Michael Connelly. Kriminaldeckare men läskig som tusan. Otroligt bra! Jag läser nästan bara deckare och det här är den bästa jag läst de senaste åren! Önskar att jag hade den oläst så jag fick nöjet att läsa den igen!
ninnisky
CITAT (Sulawesii @ 14-04-2005, 20:10)
Blonde av Joyce Carol Oates. Fiktivt (?) om Marilyn Monroe.

Ja, den var bra. Med sina nära 900 sidor räcker den ju också ett tag biggrin.gif
Björken
Köp något av Björn Hellberg. en helt fantastiskt läsupplevelse. Lite lagom deckare och med en enormt språkbruk. Eller varför inte något av Karin Fossum också deckare, men mer åt det psykologiska hållet.


På stigar går man aldrig
riktigt ensam...
Fötterna har sällskap med
alla steg som stigit
stigen fram...
Caprice
CITAT (Dzad @ 14-04-2005, 19:42)
Liza Marklund vill jag förresten inte läsa... smile.gif
Börjar bli svårt det här då jag är så kräsen. rolleyes.gif

Tycker absolut du ska läsa Gömda..!

En sann historia som verkligen berör..

Det är hennes absolut bästa bok, de som kommit senare är väldigt kommersiella... sleep.gif

Ge den en chans..!


Caprice
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon