Full version: Sommarkläder?!
Sidor: 1, 2
*solis*
Jag undrar hurdana sommarkläder gillar ni här på forumet?

Själv tycker jag om att gå i shorts och linne hela sommaren lång och så gillar jag indiska kjolar och skulle mer en gärna ha vackra kjolar av afrikanska tyger smile.gif

Allra helst skulle jag vilja vara naken hela sommaren, om det bara våre möjligt biggrin.gif
zaaritha
Tunna skjortor, tunna långkjolar, tunna långbyxor......
tar INTE på mej shorts eller korta kjolar--har så sabla fula ben!!!!!!!!!
mimmi på ekerö
Ja du Solis det beror ju vädret förstås, men är det varmt ju mindre kläder desto bättre.
Är det kallt måste man ju tyvärr ha mera på sig.
Shorts och linne eller top tycker jag låter bra eller varför inte bikini. biggrin.gif biggrin.gif
Castea
Jag har aldrig byxor på mig på sommaren. Kjol och top blir det mest. Topparna är alltid svarta.

Tycker om småblommiga kjolar á la 30-talet men även storblommiga mönster á la 50-60-talet.

Chiffong-blusar använder jag också, men inte de mest genomskinliga.

Aldrig någonsin t-shirt. Tycker det är skitfult. Måste ha en mera feminin top med v-ringad hals.

Enkla och sköna linnekjolar gillar jag också.

Shorts äger jag inga, men brukar köpa Indiskas shorts/kjol-plagg i crepetyg.

Linne vågar jag inte ha offentligt, tycker jag har för kraftiga armar.

Klänning blir det när det är som varmast. Också någon klassisk typ á la 30-40-talet.

Tygskor eller sandaler.
zaaritha
Varför alltid svarta toppar?
Castea
Därför att jag är snygg i svart! wink.gif
zaaritha
Okej!
More power to you!
ninnisky
Var på stor modevisning häromkvällen (i Göteborg) där fanns inte med ett enda helsvart plagg. Någon svart-vit topp var med. För mig som heller inte har ett enda svart plagg i garderoben förutom skor och väskor kändes det väldigt bra. Svart, sorry om jag gör några ledsna, passar sällan någon. För många är det en image att bära svarta kläder....
I publiken, som var i alla åldrar, däremot var de flesta äldre kvinnor klädda i svart vilket inte var precis klädsamt huh.gif huh.gif

Själv gillar jag shorts, capri- och high-waterbyxor ? i färgerna marin, rött, vitt och ibland grönt med matchande toppar och tröjor. Kjolar får gärna vara långa och fladdrande eller jeanskjolar. Älskar linnekläder av alla de slag och till fest blir det alltid kjol eller klänning. Blommiga kläder kan vara väldigt fina men jag faller sällan för dem heller. biggrin.gif
*Felix matte*
Linnekjolar och byxor, toppar i milda färger eller svart/vit mönstrat, v-ringat.
Tajta jeans....köpte ett par igår wub.gif
åsså förståss tunikor...de döljer (vid behov) den mysiga mommomagen tongue.gif wub.gif
farbror B
CITAT
Shorts och linne eller top tycker jag låter bra eller varför inte bikini.  


är jag hemsk om jag tyckte det lät mysigt?
wub.gif
gammelnalle
Själv har jag ALDRIG klänning..... har allldeles för fula ben (och håriga...)
T-shirt ett absolut MÅSTE och helst då urtvättat.




hmmm KILT vore kanske nåt??
netaave
Mest shorts i linne och till det oftast ett linne.
Fladdriga kjolar gillar jag också.
Beträffande svarta kläder så finns det väl inget snyggare än en kvinnlig svart top på en blond tjej.
Lilla Selma
Tyvärr har även jag alldeles för fula ben för shorts och korta kjolar - men det brukar jag strunta i hemma i trädgården. Där är det ändå oftast bara Fridolf, kissarna och några rådjur som tittar! rolleyes.gif wub.gif

Annars gillar jag att gå i lite fladdriga kläder på sommaren - det är så luftigt och skönt. Indiskas blusar, toppar och långkjolar är inte fel. Annars bomullskläder i alla former! Gärna glada färger på sommaren, och så är jag sandalfreak - går i sandaler från tidig vår till höststormarna viner runt knutarna! rolleyes.gif wub.gif biggrin.gif

Håller på att gå ner i vikt, så det kanske blir lite nya sommarkläder vad det lider!

smile.gif

Hälsar Selma förhoppningsfullt
farbror B
Vad det är många som vill gå ner i vikt, eller känner sej överviktiga... huh.gif

Är det inte bara som ni tror?
Många verkar oroa sej för sin vikt, sin träning och sin mat helt i onödan.
Vill ni förändra er, så är det klart att ni ska, men menar bara att jag önskar er hellre en skön sommar utan oro för vikt och hälsa. smile.gif

Det är personen inuti som är det viktiga sleep.gif
fruberglund
CITAT (farbror B @ 11-04-2005, 09:52)
Det är personen inuti som är det viktiga sleep.gif

Tyvärr ser inte alla det så sad.gif

Världen är tyvärr alldeles för utseendefixerad idag...alla ska helst se ut som anorektiska modeller. Beundrar istället "mulliga modeller" som vågar stå för hur de ser ut...fram för mer sånt. Övervikt behöver inte automatiskt betyda fulhet!

Som svar på frågan älskar långkjol, har jag mestadels året om

Från en rätt söt överviktig tjej smile.gif
Heddas matte
skitfula t-shirts, avklippta snickarbyxor, gummistövlar, skitfula linnen, baddräkt, gamla slitna herrskjortor... allt med tjusiga fläckar av lera. är det för varmt för gummistövlar så går jag barfota. måste jag till nöds se snygg ut så tvättar jag bort leran. biggrin.gif
pejori
linne, toppar och shots. och vita jeans... rolleyes.gif rolleyes.gif
svart...mycket svart...gillar det..... smile.gif smile.gif
använder också mycket vitt, speciellt skjortor och t-shirt wub.gif wub.gif
mekare
svart m. svart å så gummistövlar - för att det är snyggt, praktiskt och alltid lika rätt biggrin.gif
farbror B
CITAT
Övervikt behöver inte automatiskt betyda fulhet!



HÅLLER MED HELT!
DET FINNS MÅNGA MULLIGA TJEJER OCH KILLAR SOM ÄR FINA ÄNDÅ!
FINNS JU ANDRA KVALITETER


iNSIDAN RULES!!
mulle
Svart är väl jättesnyggt - jag håller inte alls med dig, Ninnisky!

Dessutom är det här med färger mycket psykologiskt.
Jag är rödhårig och har dessutom ett ganska färgstarkt temperament och jag märker hur svart inverkar lugnande på mig.

Mulle
farbror B
Jaha, jaa rödhåriga får ju annars lätt hett temperament har jag hört... wink.gif

Rött hår ger antagligen också mindre motståndskraft mot sol, varför svart skulle vara ett bra val på kläder.

Glöm inte att en vit T-shirt inte stoppar solen, den är att jämföra med solskyddsfaktor 7!!!!
ohmy.gif
farbror B
Cancerfondens hemsida om solande


Menar inte att skrämma upp någon i onödan, ville bara länka till en läsvärd sida. alltid bra att ta det försiktigt!
renate
Väldigt blandat,efter humör och väder.Gärna shorts eller tjol,lång eller kort.Våga visa mina ben.Linne,mest v-ringat eller axelband,inga sladdriga t-shirt,men sådana som sitter åt med jättekort arm gillar jag.Tunna bomullsbyxor med dragsko i midjan är så skön när det är varmt.Riktigt vida linnebyxor är jag tyvärr lite kort för.
farbror B
Jobbar för det mesta å huset eller i trädgården när det är sommar, så lättklätt blir det sällan..
Har mestadels även långa byxor, för solens skull, man blir annars lätt bränd i knävecken om man står på stege hela dagen. Dessutom är knotten ofta aggressiva och bara i direkt solgass undviker man dom.
T-shirten åker väl av ibland när det blir för varmt.

Glad att shortsen blir kortare ige, hatar långa shorts, eftersom jag har korta ben, det ser skumt ut..
Betty
CITAT (zaaritha @ 09-04-2005, 19:46)
Tunna skjortor, tunna långkjolar, tunna långbyxor......
tar INTE på mej shorts eller korta kjolar--har så sabla fula ben!!!!!!!!!

Jag struntar fullständigt i att jag har långa smala ben med fula knän!
Är det någon som inte klarar av att se dem så får de titta åt nåt annat håll!:D
Kan inte tänka mig att gömma undan dem i långa kjolar och långbyxor. På sommaren går jag helst i lagom korta kjolar eller shorts, linne eller T-shirt till det. Långbyxor och långärmat bara om jag måste p.g.a. vädret...
stina
Långa, inte för vida shorts. Sladdriga halvlånga byxor med dragsko i midjan och nertill. Glada, ljusa färger. Bikini om jag solar eller badar. Linne upptill. Munkjackan är mitt absoluta favoritplagg om det inte är så varmt.

Jag passar absolut inte i volanger och rysch-pysch. Ser ut som en julgran i både det och för mycket smycken. Är nog mer den "sportiga" typen. Inte blommigt eller rutigt utan helst enfärgat eller max 2 färger på plaggen.
jenilo
kjolar, linnen, tunna toppar, highwaterbyxor, bikini, shorts, flipflops. har nästan aldrig hellånga byxor på mig på sommarn.
ninnisky
CITAT (farbror B @ 11-04-2005, 13:45)
Har mestadels även långa byxor, för solens skull, man blir annars lätt bränd i knävecken om man står på stege hela dagen.

Ja, men inte får du stå på stegen hela dagen heller, njut av solen (i skuggan) och lata dig mellan varven biggrin.gif biggrin.gif
carol
CITAT (jenilo @ 11-04-2005, 15:55)
kjolar, linnen, tunna toppar, highwaterbyxor, bikini, shorts, flipflops.

Stämmer in bra på mig med. smile.gif
Lena
jag älskar piratbyxor, har flera par rutiga o enfärgade o randiga, jag vet inget värre än blommiga o stormönstrade kläder, till det blir det sandaler i olika utförande beroende på tillfälle, vidare älskar jag schorts o t-shirt, gärna v ringat o enfärgat, läckra färger, rött. turkos o rosa, aldrig klänning, möjligen jeanskjol, eller en annan kort kjol till det jeansjacka eller annan sportig jacka.

LENA ZON 4
ninnisky
CITAT (Lilla Selma @ 11-04-2005, 09:48)
Tyvärr har även jag alldeles för fula ben för shorts och korta kjolar - men det brukar jag strunta i

Så tänker jag också! Hade aldrig visat mig i kort eller shorts i yngre dagar ! Usch, sådana fula ben och knän jag har med många operationsärr huh.gif

Bodde ett tag i varmare länder där jag insåg faktum att det var såååååå skönt med kort i alla dess former, så nu har jag det även här hemma och struntar i vad folk tycker (tror jag). Vem bryr sig väl om en gammal gummas ben när hon själv trivs i kläderna smile.gif smile.gif
ninnisky
Köpte förresten ett par röda läckra skor (bekväma) idag wub.gif wub.gif
Dzad
CITAT
Glad att shortsen blir kortare ige, hatar långa shorts, eftersom jag har korta ben, det ser skumt ut..


Ser skumt ut, haha. Det lät roligt på nåt sätt. smile.gif

Själv använder jag shorts och t-shirt... och då det är kallare eller jag ska till jobb eller annat ställe där jag inte vill gå i allt för vardagliga kläder har jag vanliga byxor också. Ofta pikeskjorta.
På fötterna har jag nästan alltid sandaler, sådana man kan spänna fast och gå i... mycket bekvämare och luftigare än skor som jag använde förut. Dock med sockor på...
På huvudet borde jag ha något också eftersom jag är ljushyad med ljusbrunt hår och därmed lite känslig för sol... men det vill jag inte, så är jag ute tillräckligt länge i solen får jag huvudvärk, men det får man väl tåla! rolleyes.gif
farbror B
mm skulle bara se hur skumt det ser ut .. hehe

Verkar som om shortstillverkarna anser att när man har korta ben är man dessutom bra rund, så shorts/byxor som passar mej på längden, oftast är vida nog för en-och-en-halv farbror B..

man kommer lätt att tänka på Charlie Rivel (berömd cirkusclown)
*solis*
Jag skall nog skaffa äkta "gällivare häng" byxor till sommaren tongue.gif
farbror B
Läckert! tongue.gif
*solis*
CITAT (farbror B @ 14-04-2005, 13:38)
Läckert! tongue.gif

Hi hi; för då behöver jag inte bry mig att magen och arslet hänger för då synns det ju inte biggrin.gif Men å andra sidan jag bryr mig inte heller tongue.gif
farbror B
Rätt inställning! är man nöjd ska man väl inte bry sej om vad andra säjer??

Häng på bara tongue.gif
*solis*
CITAT (farbror B @ 14-04-2005, 13:42)
Rätt inställning! är man nöjd ska man väl inte bry sej om vad andra säjer??

Häng på bara tongue.gif

Just detta är mitt livs melodi och på det viset har blivit livet L J U V L I G T wub.gif ( Jesus sa att det är så wub.gif )
farbror B
Hade Jesus Gällivarehäng?

rolleyes.gif
Ciczi
Har faktiskt blivit mer kjolig av mig på gamla dar... (är 25 år) nä skämt åsido. Jag har väl vuxit till mig och insett att kjol är trevligt. Och nu när jag har skaffat handväska också så är det ju inga bekymmer med att ha saker med sig (något som alltid annars hamnat i fickorna, men kjolar har ju inte alltid fickor). tongue.gif

När det gäller kläder finns bara en sak som gäller, oavsett årstid förresten. De ska vara praktiska!!!

Jag köper inte kläder som jag sannolikt inte kommer att använda mer än en gång. De ska gå och använda och jag ska känna mig bekväm och avslappnad i dem. Mina trädgårdskläder är ett jättebra exempel på detta. Jag har gamla tröjor och skor i trädgården som jag annars inte skulle visa mig i. De är bekväma och urtvättade och hur sköna som helst. Enda undantaget är ett par byxor med knäskydd (eftersom jag har väldiga problem med knäna) som jag köpt för dyra pengar speciellt för detta ändamål.

Ciczi
*solis*
CITAT (farbror B @ 14-04-2005, 15:59)
Hade Jesus Gällivarehäng?

rolleyes.gif

Det är jag alldeles säker på tongue.gif wacko.gif biggrin.gif
*solis*
Jag gillar alla sorters människor tjocka smala vackra fula snälla elaka tråkiga fantasifulla.....
Och jag gillar att se på alla möjliga olika kläder.

Det är ju alla olikheter som gör detta vårt liv och våran underbara planet värt att leva på wub.gif
wolkenkrabber
t-shirt komplimerat med långärmad tröja, jeans byxor o gympadojjor typ, har aldrig shorts på mig o badar inte på sommaren, för kallt!! sad.gif jag hatar norrland sad.gif
Grönblomman
Jag är riktigt djärv av mig laugh.gif och går helst utan tröja, även om det regnar eller om det är skapligt kallt. Shorts, och t-shirt ...

jag är kille och inte tjej, så ni blir konfunderade nu... smile.gif
Blomstertanten
Jag klär mig bara i en enda sak, oavsett årstid och tid på dygnet ! tongue.gif
*Felix matte*
Jamen du vet ju att den blåa passar dig tongue.gif wub.gif
hera
CITAT (wolkenkrabber @ 14-04-2005, 18:16)
t-shirt komplimerat med långärmad tröja, jeans byxor o gympadojjor typ, har aldrig shorts på mig o badar inte på sommaren, för kallt!! sad.gif jag hatar norrland sad.gif

O jag är en norrlandstjej ,skulle inte vilja flytta här ifrån för allt i världen wink.gif

Det är och kommer alltid vara mitt paradis wub.gif
farbror B
dalarna är mitt paradis och trots att jag inte kan gå i badbyxor hela dagarna så trivs jag där!
kerstin z5-6
Här är väl inte kallt på sommaren ? -förra var väl ingen hit , men de två innan .. + 30 kl 22 är väl ok ??o ljuuust -jag hatar vintern ......
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon