Full version: Ny medlem!
FormerMazda
Tjohoo!!
Tänkte som ny medlem hälsa på er alla här inne!! Är ganska artig av mig..

Har sedan jag varit riktigt ung haft odling som intresse men kände att nu var det dags att dra igång på allvar!
Håller vanligtvis på med bilar och annat "grabbigt" vilket kanske inte är så ovanligt får en kille på 21år, men nu är det dags för tomater o annat lätt-odlat, sen när jag blir stor o har hus på landet då kommer vi att börja olda på allvar!

Hoppas på ett långvarit bibehållet intresse från min sida och att detta forum är ett bra sådant, hittade det först idag, och nu är jag även registrerad.

/Anders
Fialotta
Hej o Välkommen!

Visst kommer du trivas här smile.gif De är nu allt kul börjar
rolleyes.gif
FormerMazda
Ooo, redan ett svar! Va trevligt!
Känner att jag har tusen frågor att ställa om allt, är en som verkligen vill fördjupa mig i mina intressen!
Kom på en nu: Hur vet man vilken zon man är i?
Fialotta
Högt upp i landet är det höga siffror,
långt nere i landet låga siffror tror jag...säkert nån annan
som vet på vilken karta man söker!
Jag har i alla fall tre i sthlms skärgård rolleyes.gif
Jag har en fråga till dig...det står att du kör saab men nicknamnet
är ju mazda??? wacko.gif
Ina
Här finns en karta!! Zonkarta.... från det fantastiska stället odla.nu.... wink.gif

Välkommen!!
FormerMazda
Tack Ina! Ser ur som om jag ligger i Zon 5 då..

Maudan: Hadde ett par mazdor som första bil, när jag sedan köpte mig en saab och registrerade mig på ett saab forum så kom jag inte på nåt annat än just FormerMazda, alltså föredetta mazda. Dock kommer mazda att troget brinna i mitt hjärta som rymmer mycket!
Tre bilar, en husvagn och två lägenheter vid 21års ålder, dock endast en flickvän. Var ska det sluta? smile.gif
Fialotta
Okey...då förstår jag smile.gif

På din sista fråga.....massor av tomater kanske tongue.gif smile.gif
FormerMazda
biggrin.gif biggrin.gif
Det får vi hoppas på! Det är ju så gott med tomater!
Men nu är det sängen som gäller, ska jobba imorrn, o sen direkt till Linköping byta två Resårbottnar som jag hämtade idag. Man kan ju bli irriterad för mindre, komma hem o se att den ena har en reva o den andre ett gång smutsfläckar, suck, 14mil till tur o retur, tur att man gillar o köra bil!
Ina
Var det skall sluta..... huh.gif 43259 växter, kanske?? laugh.gif

Jag bor i gränsland mellen 4 och 5.... det är småknepigt det där med zoner.. Temperatur, ljusförhållanden, vind, fukt.... allt spelar in! Många gånger kan man testa växter som inte "borde" passa i den zon man hör till och få alldeles utmärkt resultat! Så se zonsiffrorna som en vägledning - inte en regel! rolleyes.gif
Angelika
Välkommen, kul med en Mazda-gillare.
Är det själv, men kör en Volvo just nu wink.gif för att den andra hälften tyckte
att den klarat alla tester så himla bra..... Men när barnen inte aka åka med längre tänker jag byta den mot en lite sportig Mazda. Den som väntar på nogot gott väntar aldrig för länge
biggrin.gif Angelika
*Felix matte*
Mazda är väl i en klass för sej biggrin.gif
Inte ett endaste påpekande vid besiktning under många år.
Nu kör jag Opel och det för jag vann en biggrin.gif
Den går ju också felfri från besiktningen
Men mest saknar jag Audin som hade Automatväxel wub.gif
Visst ja - Välkommen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon