Full version: Återigen
Snöflinga
Vi är väldigt bra på att ICKE- framhäva oss sad.gif som uppgift fick vi att , när vi kom hem, med 10 punkter lista upp oss vad vi är bra på...... Oj, tänkte länge men till slut blev det detta:

1 Jag har en positiv livs-syn ( optimist)
2 Massor med humor, även rå
3 Empatisk
4 Fantasifull
5 Tycker att människor är intressanta, även udda
6 Är bra på barn, tycker om dem (se 4:an)
7 Är en fena på att måla och teckna
8 Är bra på att skriva listor, planera (svaghet: utförandet, se 1:an )
9 Kan en hel del om trädgård - växter m.m.
10 Är bra på att stöka till det

Vad är ni bra på, låt inte jantelagen styra ? ? ? ? ! ! !
amaira
Va!? Får du inga svar?? tongue.gif

Alla de "bästa" är kanske på Älvsjömässan?? laugh.gif

Då får jag väl börja då. *tänker till*

(Bara de tio bästa egenskaperna ... *tänk, tänk* vilka ska jag utesluta??? wub.gif tongue.gif .)


1. Lojal intill döden gentemot mina nära och kära.

2. Brinner för livet. (Nu vet jag inte om det är en "bra" egenskap, men det är en egenskap som jag aldrig i livet vill vara utan, för den ger mig så oerhört mycket)

3. Modig.

4. Stark "kärna" inombords.

5. Nyfiken och vetgirig.

6. Har mängder med fantasi.

7. Humor.

8. Snäll.

9. Knäpp ( tongue.gif Gillar att vara knäpp och ser det som en bra egenskap tongue.gif )

10. Ganska klok för det mesta.


Bra lista va!? Men så har jag också sovit med Kay Pollaks bok "Att välja glädje" under huvudkudden under ett års tid, och ägt boken under två års tid. wub.gif wub.gif
Sulawesii
Det här måste jag bara hänga på! Klockan är nu 09.08. Det ska bli intressant att hur lång tid det här tar för mig....

Ok:
1. Jag är empatisk.
2. Tycker om att pröva nya saker.
3. Sätter ärlighet högt.
4. Odlar vackra blommor.
5. Känner ansvar, även om det ej har med mig personligen att göra.
6. Är vegetarian.
7. Är hälsomedveten.
8. Tycker om att läsa (ej plugga).
9. Tycker att det är spännande med olika slags människor.
10. Impulsiv (kan lika gärna hamna på minussidan, iofs....)

Pust..... klockan är 10.11. Ska det behöva ta så här lång tid att komma på tio bra saker om sig själv? Jag kan ju säga att under den här tiden har jag kommit på väldigt många fler saker som är negativa om mig själv.....
Jag behöver gå en sån där kurs!!
Sulawesii
Jag är också lojal och knäpp tongue.gif ! Då har jag helt plötsligt en lista på tolv. Yes!!
amaira
CITAT (Sulawesii @ 07-04-2005, 10:13)
Jag är också lojal och knäpp tongue.gif ! Då har jag helt plötsligt en lista på tolv. Yes!!

Visst är det härligt!!! wub.gif wub.gif
Sulawesii
Ja! Det finns alltså hopp!! smile.gif
amaira
CITAT (Sulawesii @ 07-04-2005, 10:20)
Ja! Det finns alltså hopp!! smile.gif

Knäppskalle!! wub.gif Så klart det finns!!! wub.gif laugh.gif
Snöflinga
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Kul att ni svarade, jag tyckte det också tog lång tid att komma på bra egenskaper hos mig själv, kanske lättare att hitta de sämre........ men det är ajabaja

Fick många tankeställare, jag jobbar på det wub.gif
Snöflinga
P.S. Jag är också knäpp rolleyes.gif till omgivningens häpnad ibland, men jag gillar det biggrin.gif
amaira
CITAT (Snöflinga @ 07-04-2005, 22:50)
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Kul att ni svarade, jag tyckte det också tog lång tid att komma på bra egenskaper hos mig själv, kanske lättare att hitta de sämre........ men det är ajabaja

Fick många tankeställare, jag jobbar på det wub.gif

Tankeställare ... ja, det får jag med ...
Av att du inte får några svar ohmy.gif .

Tre ensamma modiga ... nog finns det väl FLER bra egenskaper här på Odla!!! wub.gif wub.gif laugh.gif

Det VET jag ju!!!

Skulle kunna skriva ihop en lista - åt många andra här. Men det är fusk, ju.

Seså, kom igen "allihopa" wub.gif !!
yla
1,positiv
2.rak
3.lyssnarbra
4.djurvän
5.lugn
6.problemlösare
7.händig
8.knasig
9.barnkär
10.ensamvarg

utan kommentarer
andra får gärna kommentera

förresten så gillar jag pollaks ide om att man kan välja att må bra
för de e ju mycke lätttare att se positivt på tillvaron
han gav som exempel att om man såg bakdelen på bussen man skulle ha åkt med så ska man ta det tillfället i akt för att göra nåt bra tänka nåt positivt eller ta en liten promenad eller så
istället för att jaga upp sej o tycka dagen va förstörd av detta enda

fast javisst jag VET att man kan vara fruktansvärt nere ibland men just de att ta sej i kragen o komma igen
((bestämma sej för att må bra))
tror jag många skulle kunna få hjälp med bara genom att tänka positivt
zaaritha
Medkännande.
Humoristisk. (Sjuk humor?)
Hjälpsam.
Djurvän!!
Sviker inte en äkta vän!
Flexibel.
Ordentlig (till viss del)
Snäll
Nej--jag klarar ej 10 "grejer"--tyvärr!
Snöflinga
Oldwolfie, det här med att se bakdelen av en buss har hänt vid ett flertal tillfällen tongue.gif Sitter i en busskur och iaktar folket runtomkring som strövar hit och dit..... filosiferar hur de ser ut, var de är på väg - och vips ser jag min buss åka iväg wub.gif

När jag ser era listor vill jag instämma i flera punkter...... VABRAVIÄR laugh.gif
Sulawesii
CITAT (Snöflinga @ 08-04-2005, 22:39)
När jag ser era listor vill jag instämma i flera punkter...... VABRAVIÄR laugh.gif

Ja!

Kanske skulle vi starta en posivititetstråd? Med tanke på vad Kayan tycker om att hålla sig positiv! Jag tror jag fixar en.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon