AnnammA
Hej!

Jag & maken är sedan ett antal år medlemmar i Rosensällskapet, och det vill jag ge som ett tips till andra att det är en god idé att gå med i något liknande om man vill träffa likasinnade i olika åldrar, få bra kunskap om t ex rosor, få en speciell medlemstidning mm. Dessutom är medlemsavgiften inte så dyr, med tanke på vad man får ut av sitt medlemsskap! sleep.gif
I helgen hade Rosensällskapet anordnat en rosenbeskärningskurs av Ingvar Persson från Raskarums Plantskola och det var mycket givande! Dessutom var vädret underbart!
( Raskarums Plantskola är en underbar rosenplantskola i Skåne, närheten av S:T Olof! Tips: Åk dit i sommar och se Ingelas&Ingvars underbara rosor.Jag har för mig att de öppnar kring midsommar, och priserna är humana för fina krukade rosenexemplar!)
rolleyes.gif
Anna
kerstin z5-6
Tyvärr är det för långt , men det låter fint ..smile.gif Än får jag vänta ett tag innan jag kan beskära ,vi har meterdjupa snödrivor kvar sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon