Full version: Pil
Ann-Christine
Jag har klippt min pilberså idag. Nu undrar jag vad jag ska göra med kvistarna om jag vill fläta klätterställningar till sommarblommorna av dom. Ska dom torkas först eller kan man fläta med dom direkt när dom är färska?
unsure.gif
Adri-Anne
Kör du ned pinnarna nu på stället där du skall ha dom, kommer du snart ha en hel skog, pil rotar sig otroligt lätt. För du skall väl ha en klätterställning utan blad?? smile.gif smile.gif
Ann-Christine
Jag vill inte ha blad och rötter på mina pilkvistar utan jag vill fläta ställningar till luktärtor. Pilbersån jag har gjorde jag genom att sticka ner kvistar i marken
smile.gif
Ina
Jag tror att du kan fläta med en gång... Om du väntar så pinnarna torkar skall du nog lägga dem i blöt sen när du skall fläta.

Kollade din hemsida,förresten! Vad fin damm du har!!! ...och grodorna på sidan var roliga... rolleyes.gif smile.gif
Palmen
Tänk på att om du flätar de färska pinnarna så kommer de att krympa,
då kan stöden bli sladdriga (egen erfarenhet)
Adri-Anne
Det bästa är att vänta och lägga dom i blöt minst 6-7 timmar innan du skall fläta dom. Gör som nu Ina säger hon vet. rolleyes.gif rolleyes.gif
Ina
CITAT (Adri-Anne @ 16-03-2003, 07:14)
Gör som nu Ina säger hon vet. rolleyes.gif  :rolleyes:

Jag visste inte..... Men jag är ganska bra på att gissa!! laugh.gif
Adri-Anne
tongue.gif tongue.gif biggrin.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon