petrea
Hejsan!
Jag har suttit nu och läst en hel del inlägg om växtbelysning eftersom jag har tänkt mig att köpa några lysrör och fixa till en förodlinghylla.
Men nu undrar jag; skall jag satsa på de "speciella" lysrör som Willab säljer eller duger det med "vanliga" lysrör??
Vad skall jag i så fall ha för lampor i dem?
alla tips på hur jag får till detta billigt är jätteuppskattade!!!
Har växthus men ej uppvärmt, endast frostvakt.

Väntar på svar.....
MVH petrea blink.gif petra.urban@telia.com
Betty
Hej Petrea! Jag snodde Fiffigafruns lösning med odlingshyllor och lysrör. (Hon har en bild på det i AoT-s fotoalbum.)Jag köpte vanliga 36-wattare och det verkar funka.
Willabe lysrörsarmaturer var ju jättedyra! Köpte mina på Ö&B för 99:-/st
petrea
Hej igen!
Var hittar jag bilden på den?
Vore kul att se!!! rolleyes.gif
Ingrid på Västkusten
Satsa på FULLFÄRGSLYSRÖR - det är det bästa för växterna åsså så mkt watt som det bara går ;-)

Man kan köpa en lagerbokhylla åsså montera lysrören p undersidan av vajre hylla - det blir en enormt fin odlingshylla,


Hälsar ingrid
Betty
CITAT (petrea @ 16-03-2003, 13:44)
Hej igen!
Var hittar jag bilden på den?
Vore kul att se!!! rolleyes.gif

Gå in på Allt om Trädgårds webbplats: http://www.alltomtradgard.se/
I listen till vänster hittar du Fotoalbum, där väljer du bokstaven F (som i fiffiga Frun)
fiffigafrun
Åh, jag känner mig nästan lite smickrad av att ni inspirerats av min odlingshylla. Kul! Bilden finns i mitt album här på odla.nu också...

Men hur vet man om man har fullfärgslysrör (se separat tråd under Förkultivering...)? Har ju också armaturer och lysrör från Ö&B...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon