Full version: Röd rubeckia
*Eko*
Hej!
Jag har prövat med stratifiering. Jag har prövat ha fröna varmt. Jag har
prövat dem som ljusgroende.... sad.gif blink.gif sad.gif
DE VILL INTE GRO!!!

Hur gör man bäst???? blink.gif

Tacksam för goda råd. wub.gif
Åsa, mälardalen zon 2
För mig har det inte varit några problem med att få upp plantor av Echinacea (jag har sått Echinacea pallida och purpurea) och jag har bara sått dem på en fuktig såbädd och satt plast över och ställt dem på fönsterbrädan inomhus, tror det tog runt 1-2månader för fröerna att gro, hur länge har du väntat?
*Eko*
Hej Åsa i Mälardalen.
Tack för ditt svar. Jag nu väntat sedan mitten på februari -alltså runt 6 veckor...
jeno
Det tar LÅNG tid för dem att gro! Ge inte upp! Jag hade nästan gett upp förra året och var på väg att slänga eländet när de äntligen behagade kika fram... Så låt dem stå så kommer de tids nog.
Betty
Om de inte gror på 3-4 veckor så kyler man sådden lika länge. Om det ändå inte gror så tycker jag du ska köpa nya fröer.
*Eko*
Tack för era svar
Betty och Jeno rolleyes.gif Jag väntar lite till så får vi se tongue.gif
kerstin z5-6
Utevistelse nu i växlande temp kan köra igång riktiga segisar som dessa -släng ut dom .. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon