Dzad
Gick närmare och närmare då den satt i rönnen och bl.a. åt av fåglarnas mat... den brydde sig inte om mig fastän jag smög upp endast 2-3 meter ifrån den.
Bilderna blev ganska dåliga, men här är några... den första då den flytt rönnen och sitter i ett pilträd blev ganska bra. Oj vad de är bra på att hopppa från träd till träd. smile.gif




wolkenkrabber
cool ekorre, du lyckade s komma när a ser man, den ser ganska stor ut brukar dom vara så stora?
Dzad
Ser nog större ut i bilden än på riktigt... speciellt på den första.
Men nog var han väl en aning större än de brukar vara... tänkte inte så mycket på det då jag såg den... ville mest få bra foton och observera vad han gjorde.
Sulawesii
Kul att du kunde ta såna närbilder!
Airamya
wub.gif
Caprice
Mysiga bilder..!

Såg "vår" ekorre idag, har inte sett den sedan november.. wub.gif

Den har en väg som går via träden genom vår tomt..

2ggr dagligen hoppar den denna väg hela sommaren...

Och katterna tittar förundrat på.. laugh.gif


Caprice
Azeman
CITAT (Caprice @ 24-03-2005, 17:54)
Och katterna tittar förundrat på.. laugh.gif

haha tror jag det, undrar välla vad det är för en tok som hoppar runt omkring trädena? eller så undrar dom väll hur man ska få tag på den? ^_^
AvalonC
Den är jättesöt...

Mormor hade ett ekorrpar som var tama i deras stuga, de kom och ville ha kex varje morgon när man åt frukost...

ta han om dem, det är alltid kul att titta på dem....
estet
Jättefina bilder! Visst är de faschinerande ekorrarna. Vi har turen att ha en familj här på gården. Ifjol var det en mamma och två små söta busiga småttingar. Jisses vad de härjar och busar med varann här. De är ju stora nu. Bifogar en bild på mamman när hon letar boplats -tror jag. (Finns fler bilder i mitt djuralbum.)
yla
åhh jag älskar de små liven
utom då dom e på g o ta ägg ur holkarna förstås
amaira
wub.gif
Sylvia
Jag har några bilder med en ekorrsvans stickande ut ur min ficka, den rotar där efter nötter!! Andra bilder där den tar glasstruten ur min hand har jag också. De blir väldigt tama när man lever nära dem, de fattar att vi inte är så farliga som vi ser ut tongue.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon