Full version: Da-da-da-DAAAMM!
amaira

Hej! Jag heter Smultronets Realista och är "mammas" tama mus med stamtavla.




Färgen jag har, svart med guldmage, heter "svart tan". Sen är jag dessutom lockig i pälsen. Här putsar jag min fina mage.




Och jag heter Smultronets Querida, och är helsyster till Realista.




Min färg är svart satin. Satin betyder att jag har liksom silkesglans i pälsen.




Querida här igen. Vi jobbar just nu hårt med att tömma en ask med russin, för vi vill ha asken, den luktar så gott.


Vi får vad vi vill av "mamma" för vi smälter hennes hjärta totalt wub.gif .
Vi får till och med gnaga på hennes kamera utan att hon gör mycket mera än ler ...

rolleyes.gif rolleyes.gif
Zitrus
NAAAAW! Sånna små sötisar! wub.gif
gammelnalle
Har "Smultronets Realista " talfel?? den har ju stamtavla??

Och jag som inte ens visste att de kunde prata!! sleep.gif
fruberglund
Ohhh...vilka sötnosar biggrin.gif
Airamya
Vad i...??! Inte KAMERAN!!! Amairas kamera?? Amairas? Kamera? Gnaga??!!!! Och kamera? I samma mening? ohmy.gif blink.gif

laugh.gif wub.gif
Boxer
Ååååhhhh! *även jag smälter* wub.gif
Azeman
Hur lägger man ut bild i forum? *fattar inte*.. Men men,, annars så har jag råttor i gallerian =)
amaira
CITAT (Airamya @ 22-03-2005, 21:20)
Vad i...??! Inte KAMERAN!!! Amairas kamera?? Amairas? Kamera? Gnaga??!!!! Och kamera? I samma mening?  :o  :blink:

laugh.gif  :wub:

Joo, precis! Så är det. laugh.gif laugh.gif laugh.gif *du fattar!!*
Min kamera, som jag kan försvara med mitt liv...

Gammelnalle, du gör mig stum... (vilken tavla va, en stum amaira, den skulle kunna ramas in biggrin.gif wub.gif )


Såklart djur kan prata!!!
De pratar förskräckligt mycket, ibland till och med mer än mig.

Även växter pratar, det vet du väl i alla fall, du som huserar på ett trädgårdsforum.

Har du aldrig kommit hem och upplevt att du glömt att vattna krukväxterna? Det kanske inte händer dig, men jag kan berätta (och säkerligen kan många här intyga att det är sant) att vid sådana tillfällen SKRIKER dom!!!

Trots att de är utmattade av törst, samlar de ihop sina sista krafter och SKRIKER åt mig när jag kommer: "Ge mig vatten, ge mig vatten, ge mig vatten. Nuuuuuuuu!! Jag dööööör!" (Ibland tar de i lite extra, så jag ska förstå.)


Du ser vad mycket man kan lära på forumet wub.gif !
amaira
CITAT (gammelnalle @ 22-03-2005, 19:40)
Har "Smultronets Realista " talfel?? den har ju stamtavla??

"den" ??? blink.gif Hon Gammelnalle, hon sleep.gif

wub.gif
Kathy
wub.gif Gooosiga sötnosar!!! wub.gif
farbror B
*tar katten Mysli i famnen och tar tillflykt på en hög stol* unsure.gif unsure.gif unsure.gif
amaira
CITAT (farbror B @ 23-03-2005, 11:40)
*tar katten Mysli i famnen och tar tillflykt på en hög stol* unsure.gif  :unsure:  :unsure:

Tack! För att du håller i Mysli ... sleep.gif


PS, dom är jättesnälla!!! Bits aldrig, men är lite nyfikna kanske, precis som matte. Jag bits inte heller, i alla fall sällan rolleyes.gif
Sulawesii
Såååååå söööta.....
humla
Åh så fina de är! Och vikken fin guldmage wub.gif
Anki på Öland
CITAT (farbror B @ 23-03-2005, 11:40)
*tar katten Mysli i famnen och tar tillflykt på en hög stol* unsure.gif  :unsure:  :unsure:

Gör som farbror B! *ryser*

Du ser, glömde t.o.m. skriva under - så skärrad blev jag!
Anki
Castea
Vi jublade av internet-känslor här hemma över alla dessa guldkornssmåttingar!

wub.gif wub.gif wub.gif
lisselbo
Otroligt söta. Har 3 tamråttor, ett av dom snällaste djuren som finns.
*Felix matte*
Borde väl varit varning istället för "ödessymfoni" på denna tråd...
Ryser och äcklas av råttorna...Jo jag vet...jag måste inte se bilderna...men...

Här gör vi allt för att slippa råttor och möss...maken gillrar fällor och..... rolleyes.gif
amaira
CITAT (Felix matte @ 23-03-2005, 23:31)
Här gör vi allt för att slippa råttor och möss...maken gillrar fällor och..... rolleyes.gif

Mmmm ... det gör jag med... sleep.gif *Hyyysssschhhh, säg inget till Querida och Realista*

Ger med den ena handen, och tar med den andra ... en sådan ögontjänare jag är rolleyes.gif .

Uppe i min "vinds-svit" bor mina tammöss. I ett stort akvarium med nätlock, (och inte mer vatten än vad som ryms i vattenautomaten).
I skrubben rakt under ... fångar jag vildmössen med slagfälla.

Efter några månaders stiltje, har en ny mus-våg dragit genom huset, och förra veckan plockade jag bort fem döda möss...

Jag älskar möss, med de får INTE bosätta sig i mitt hus!!! Det är dödsstraff på det.
Om de inte förstörde så mycket, skulle det vara okej, men nu gör de det.

Jag har ett gammalt hus, och säkerligen upp till tusen generationer möss har genom åren utvecklat autostrador genom väggarna. Säkerligen är de dessutom skyltade (på möss´ vis, doftmarkeringar och så) "Denna väg går till köket = mat", "Fem meter till skrubben = bra bomaterial", och "Tre meter till pannrummet = extra värme vid kyla", osv.

Det här kan göra mig galen ibland - men köket är nyrestaurerat och vägarna bortbyggda, och resten ... ja, jag VILL bo i ett gammalt hus, särskilt mitt gamla hus. Och gamla hus HAR "mus-autostrador", så är det bara.

Men när jag ibland får en skogsmus i fällan, då blir jag ledsen. Vad skulle han där att göra! Han klarar sig ju lika bra i skogen!!! Han är väl ingen husmus heller!


Förresten, vad gäller "varning" så skrev jag tydligt både "möss" och en bild på kamera i rubriken. För jag vet ju att inte alla är så här förtjusta i möss och råttor och "småkryp" som jag är.

Det sitter i generna. "Rädslan" alltså!!
Människor har en predispositon för att få skräck för möss, råttor, spindlar, ormar och annat smått som kryper och krälar.

Det respekterar jag, ja, förstår också. Till och med jag - som inte alls är rädd, utan älskar istället - har råkat ut för att huden knottrat sig och allt håret rest sig på ända, när jag upplevt något "oförberett krypande" som jag inte haft koll på.

Åhå - nu "bla-bla-ar" jag visst igen sleep.gif .

Men det är inte jag *skyller ifrån mig*. Det är fingrarna som dansar med tangenterna wub.gif rolleyes.gif .
Hajjen
Jättesöta! wub.gif
Nemi
Hej syster smile.gif

Ja, oj vad söta dom var smile.gif
Heddas matte
vill också ha! wub.gif sötnosar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon