Full version: Våren kommer
kristerh
På morgonsändningarna i tv "lovade" de att våren skulle komma nästa vecka med varmluft västerifrån wub.gif
Längtar, hoppas att det stämmer.
krister
Castea
Längtar.... smile.gif
Caprice
Längtar... smile.gif


Caprice
*Felix matte*
Inte till mig sad.gif
....men så länge solen skiner så har jag ingen brådska.smile.gif
tror säkert den hittar hit också så småningom. biggrin.gif
fruberglund
Får vi verkligen hoppas för nu är jag TRÖTT PÅ SNÖN!!!

Vill ha vår NU biggrin.gif

Trött på att skotta av bilen, skrapa rutor och sätta mig på ett iskallt säte wink.gif

Längtar efter att plantera rosor, påta i trädgården och klippa gräset laugh.gif laugh.gif
Lars-Olof Arvids
När vi närmade oss julen var det nästan påskväder. Nu när vi närmar oss påsken är det julväder! biggrin.gif

Olle
Fialotta
Hoppas det är sant...men så mycke snö som det är här...tror jag det dröjer i alla fall...jag vill se mina rabatter nu och
jag har väl aldrig längtat så mycke efter att kratta som i år biggrin.gif tongue.gif
evelina
Ja det får vi verkligen hoppas på. Förra året så här dags började jag kunna kratta på landet.
Vädret hoppar upp och ner, snö sen regn + grader sen -15 igen !!! Just nu sol och takdropp.
Så här ska det bli hos mig.Vädret i Upplands-Bro kommun
TeliaNet
töväder här, dock inte så blött.
sen tar det ju minst 2 månader till innan man kommer ut på alla fyra.
Snöflinga
Så sant Felix matte sleep.gif Sedan exploderar våren och då står vi bara där och undrar vars den tagit vägen wub.gif
yla
snödroppar bin
snö i norrlägen18onde mars förra året
yla
13mars 2003
yla
så de va snö då med men inte lik a mycke som iår o inte lika kallt laugh.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

fast i sina drömmar tror man att de va grönt o varmt o ingen snö alls men jag tro de går fort nu då värmen kommer
okanske kanske vi slipper bakslagen i april nu då vi haft vargavinter i mars
hoppas kan man iallafall rolleyes.gif rolleyes.gif
pisanggoreng
Idag: +6 grader och (vår-)regn. smile.gif
Annlo
Men vad är detta? blink.gif
Barnen börjar väl snart fråga efter tomten också! mad.gif
Det vräker ner snö här...*mutter mutter*

Jag vill GRÄVA!!!!! mad.gif

Annlouice
Agger
Nu har vi haft strålande solsken i minst en vecka, men sååå kallt! -34 grader här igår morse (-37 i Jokkmokk, dom ska då alltid vá värst)) I morse var det bara -23 grader här, rena blidan alltså.

Hoppas värmen orkar upp till oss nästa vecka, för nu har jag frysit häcken av mej blink.gif flera gånger om.
Dzad
Mindre än 30? Många vintrar sen dess... men håller med alla andra om att det får börja vara nog nu... inte ska det vara -15-20 grader då man vaknar på morgonen då vintern envisades med att vara varm de andra vintermånaderna.
Zitrus
Visst hade det varit kul med vår nu men egentligen gör det mig inget om det hade fortsatt vara vinter med minusgrader och vit härlig snö och strålande sol!

Istället är det ena dagen kallt och solsken nästa dag plusgrader för att sedan följas av snö som övergår i regn och det blir bara SLASK av hela sk*ten wacko.gif

Men jag tvivlar inte! Snart är det vår!!!
wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon