Full version: Städat!
Kakaduan
I helgen fick jag tummen ur och röjde ur mitt pannrum hemma! Min pappa dog i januari och pannrummet var "hans". Rördelar, kopplingar, kranar, kopparrör, obegripliga mätinstrument, el-grejjor, etc. Behåller mycket, men röjde ur allt jag inte behöver eller kan/vet hur man använder. Tårarna rann och jag nästan kände hur han stod bredvid och led av att jag rensade ut alla hans bra-att-ha-grejjor.

Skänker bort så mycket jag kan till min morbror och min svåger och slänger resten. Känns jätteskönt att få mer plats. Rent och fint blev det och ovanpå oljetanken har jag ställt mina frösådder svalt!

Kakaduan

PS Vad jag inte förstår är hur det kan bli så otroligt smutsigt i ett pannrum!
Helen i Piteå Zon 5
Förstår att du har haft en jobbig "rensning", många minnen som väller fram. Men däremot så tror jag inte han stod brevid och led över att du rensade bort grejorna, utan han blev nog glad över ytan du fick fri till dina frösådder istället. Kram! /Helen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon