Kathy
Sjuåriga Jessica hittad död - hon vägde bara 9 kilo



http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,616489,00.html
Kathy
Fruktansvärt!!! mad.gif sad.gif mad.gif sad.gif mad.gif sad.gif
Christoffer
Vissa borde inte ha barn...
Sulawesii
Vet inte ens vad jag ska säga. sad.gif
niklaswik
Föräldrarna riskerar ju iaf 15 års fängelse, tur att man delar ut rejäla straff nu för tiden.







*ironisk*
Bjäbban
mad.gif vad säger man....
Inga från Närke
CITAT (Sulawesii @ 13-03-2005, 19:12)
Vet inte ens vad jag ska säga.  :(

Nej det finns inte ord för detta. De får hoppas jag ett långt straff om det nu hjälper men de kanske inte känner någon ångest.
Elanah
Skrämmande! Vart är vi på väg?
lisselbo
Jag säger bara, FY FAN!!!!!
Emser
Äntligen tillbaka.... biggrin.gif

Tja, 15 år - ok! Men va fan, ungen svalt ihjäl...ge dem minst livstid*kg som saknades, tycker jag!

En annan sak...
Det krävs licens för att skaffa hund, men vem som helst kan skaffa barn!

Hmm...
stennie
Jag saknar ord...
Smekajsa
Ja vad säger man ......... *suckar*

Fruktansvärt !!!
Annlo
Jag mår illa när jag läser detta! sad.gif
Tänker alltid att de små liven nu fått frid i stället för ett liv i fasa och skräck... sad.gif
.....*tårarna rinner* sad.gif

Annlouice
Posse
Från artikeln:

CITAT
Han tror att Jessica har levt hela sitt liv i fångenskap.


Ska det innebära att barnet aldrig folkbokförts? unsure.gif
Agger
Jag började må illa.

Skönt för henne att hon har fått slippa hennes förfärliga jordeliv nu.
ah56
Dom föräldrarna kan inte vara riktigt friska. Fanns det inga grannar och/eller sociala myndigheter.
amaira
Nej, såklart "förädrarna" inte är friska!
(hmm, epitetet (alltså: benämningen "föräldrar") passar inte riktigt i det här sammanhanget)

Kanske inte någon direkt "psykisk sjukdom" som går att ta på (och ger vård istället för straff, enligt lagboken), men en frisk, "normal" och sund människa har ju också en sund inre drift att ta hand om sin avkomma.

Man kan ju undra vad som dessa s.k. "föräldrar" har varit med om i sina liv, för att bli sådana monster gentemot sitt eget barn!!!

Tragedi, från början till slut.
Huvva!
Säger amaira.
wub.gif
Sulawesii
CITAT (ah56 @ 14-03-2005, 09:34)
Dom föräldrarna kan inte vara riktigt friska. Fanns det inga grannar och/eller sociala myndigheter.

De tror att hon levt inlåst hela sitt liv. Så.... då är det ju ingen som kan göra nåt. Hemskt! sad.gif
lotta_
Svårt att förstå att sådant händer i "modern tid". Stackars, stackars barn! sad.gif
Annlo
CITAT (Posse @ 13-03-2005, 22:25)
Ska det innebära att barnet aldrig folkbokförts?  :unsure:

Ja, tyvärr är det allt för lätt... sad.gif
jag vet att det även förekommer i Sverige, vet en flicka som blev upptäckt i 7-8 års ålder och som haft allt annat än en normal uppväxt sad.gif
Föder man hemma och inte är i någon kontakt med myndigheter för övrigt så kan man lätt komma undan! mad.gif

Annlouice
Posse
CITAT (Annlo @ 14-03-2005, 19:55)
CITAT (Posse @ 13-03-2005, 22:25)



Ska det innebära att barnet aldrig folkbokförts?  unsure.gif

Ja, tyvärr är det allt för lätt... sad.gif
jag vet att det även förekommer i Sverige, vet en flicka som blev upptäckt i 7-8 års ålder och som haft allt annat än en normal uppväxt sad.gif
Föder man hemma och inte är i någon kontakt med myndigheter för övrigt så kan man lätt komma undan! mad.gif

Annlouice

Man kunde ju möjligen tro att barnbidraget skulle kunna vara en sporre att "registrera" sitt barn, men dessa föräldrar är väl antagligen alltför avvikande för att känna till/bry sig.
Sulawesii
Jag har för mig att det inte för allt för många år sedan var något likande fall någonstans i världen.
Nån som kommer ihåg?
Copycat
..
Annlo
CITAT (Copycat @ 15-03-2005, 23:08)
Hejsan ! Jag vet inte riktigt hur dom har det i Tyskland, men Sverige har ganska höga barnbidrag. Om det vore lika högt där så kanske att detta skulle lockat föräldrarna att låta registrera sitt barn, och på så sätt fått mera koll på familjens förhållande. Det går inte att jämföra förhållanden i Sverige och Tyskland då det är alldeles för stora skillnader länderna emellan vad det gäller rutiner vid barnafödande och sådant. Men för djävligt, det är det i vilket fall som helst sad.gif  Oavsett i vilket land det än sker i.

Jag tror inte det är några större problem i Sverige heller, tyvärr!

Säg att du bor i din lilla stuga isolerad från omgivningen både geografiskt och mentalt (alltså ingen kontakt med andra), sedan föder du barn där, vem f-n vet det?

Som sagt, jag vet ett fall, och jag är övertygad om att det inte är det enda.

Jag tror inte att det handlar om en medveten undanflykt, utan att det snarare handlar om människor som inte är friska och inte har begrepp eller kunskap om barnbidrag, mödravård och barnavårdcentraler!

Fallet i Tysklad, är extremt javisst, men säkert inte det enda sad.gif

Det är säkert desto vanligare med fall där man inte registrerats i svenska register och lever undanskymt med barn men förhoppningsvis far de inte lika illa i alla dessa fall! Och att det endast blir tal om sociala problem när man ska möta en yttre värld!

Tror Annlouice
pyrola
Jag kommer genast att tänka på kvinnan som i hemlighet födde barn och lade dem i frysen.
Det skedde ju bara för några år sedan, och det skedde i en kommun nära Stockhom. sad.gif

Det är nog inte så lätt för myndigheter att ha full kontroll över människor som inte vill vara del av systemet. sad.gif
zaaritha
Man undrar: Hur kan människor bära sej åt så?!
Det är så hemskt att det är svårt att "ta in".
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon