Full version: Grattis
*Felix matte*
Idag har Maria namnsdag...jag ska iväg och köpa bakelser...ska gratta storasyrran som har Maria som andranamn...
det har också en av våra döttrar, två av barnbarnen, några syskonbarn, svägerska m.fl
Maria har länge funnits i både min och makens familjer...både min mormor och mamma hade det som andranamn liksom svärmor och hennes mor wub.gif
amaira
Tack wub.gif ! *tar åt mig*

Har ingen "egen riktig" namnsdag, men min "istället-för-mormor" som bodde här intill när jag var liten, brukade gratta mig på Anna-dagen och Maria-dagen. (Anne-Marie).

Min riktiga mormor hette förresten Maria, men henne lärde jag aldrig känna fast vi träffats några få gånger.

(Edit: Tryckfelsnisse var lite för klumpig för att låta det passera rolleyes.gif )
Airamya
Tack! Jag hade alldeles glömt bort att jag har namnsdag idag! laugh.gif
kristerh
CITAT (Felix matte @ 28-02-2005, 11:48)
Idag har Maria namnsdag...jag ska iväg och köpa bakelser...ska gratta storasyrran som har Maria som andranamn...
det har också en av våra döttrar, två av barnbarnen, några syskonbarn, svägerska m.fl
Maria har länge funnits i både min och makens familjer...både min mormor och mamma hade det som andranamn liksom svärmor och hennes mor wub.gif

Det blir många bakelser wink.gif för det blir väl en för namnsdagsbarnet och en per uppvaktning du skall äta eller? unsure.gif fast du kommer lättare undan om du samlar alla på ett ställe, då behöver du bara äta en bakelse.
krister
*Felix matte*
Faktiskt så åt jag inte en endaste bakelse idag... är inte så förtjust i såna gräddiga bakverk, dem överlåter jag åt andra att inmundiga... men en hallonmunk slank ändå in tongue.gif biggrin.gif

Tårtkalas var vi på i lördags då barnbarn fyllde två, på torsdag väntar nästa tårta då svärson ändrar siffra och några dagar senare yngsta barnbarns tur...fyller ett år wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon