Full version: Chock!
Ewa smålänska höglandet
med Passa, vår stövare, pigga Passa var hos veterinären på lunchen idag
och har en stor cancersvulst i slidan
en sista helg innan hon får gå till de sälla jaktmarkerna

Mycket ledsen
/Ewa zon 4-5
Ina
Aj, aj, aj.... sad.gif
Fy vad sorgligt! Måste kännas än värre eftersom hon varit pigg...
Caprice
Stackars, stackars er... sad.gif

Samma sak hände mej för ett år sedan... Tog min 19-åriga katt till vetrinären för att kolla en knöl i sidan...

Fick valet att ta hem honom, och veta att han skulle inom väldigt kort tid få problem med att kissa, tappa aptiten och sakta tyna bort... Eller avliva honom på plats..

Oj. oj. oj, vilket svårt val det var... Hade haft honom sedan jag var 17 år...

Valde efter mkt om och men att avliva honom på plats.. Skelle inte stå ut med att se honom sakta försvinna... Det var inte lätt..


Lider med er, verkligen...


Caprice
Agger
Nää. vá trist!! Det är det värsta med att ha djur.

Vi fick också skicka vår förra hund till samma jaktmarker för exakt ett år sedan. Hon var en Irländsk Setter. Hon fick magomvridning, men vi hann inte till vet. i tid.


Skickar massor av kramar till er wub.gif wub.gif wub.gif
Airamya
*tröstekram* Vad ont sånt gör! sad.gif
Jag har varit med om samma sak, för många år sedan, med min collie.
Och för 3 år sedan tog jag min katt - Ida, till veterinären då jag misstänkte att hon hade något hjärtfel, men jag var helt övertygad om att hon skulle kunna medicineras. Det visade sig att hon var full med cancersvulster och det bästa var att avliva henne omedelbart. Det blev till att åka hem med tom famn sad.gif
Njut nu av er helg och ge henne allt gott hon kan vilja ha.

Smärtan stillnar med tiden, vad nu det kan vara för tröst just nu... unsure.gif
Betty
Stackars er, men det är ändå en tröst mitt i bedrövelsen att hon har fått vara pigg in i det sista...
kerstin z5-6
Så förfärligt tråkigt - det är som att mista en familjemedlem .Att hon haft ett bra liv hos er är väl ingen tröst nu , men kanske sen
Många hälsningar K
Sylvia
Lider med er! Men tänk på att det är bättre att hon slipper lida, i allafall. Vem vet om hon har ont av sin svulst?
En stor tröstekram till er!!
Sulawesii
*Kram*
Irene_L
Stackars er! Vet hur det känns. I somras blev våran hund Kasper sjuk. Från att vara helt frisk fick han hjärtsvikt och vatten i lungorna.Veterinären visste inte om han skulle överleva natten men det gjorde han. Vi fick njuta av honom till den 24 nov. Då blev han sämre och vi fick ta bort honom sad.gif
Vi klarade oss inte att vara utan hund. Så vi har nu en liten valp på 13 veckor wub.gif
Han är född samma dag som vi fick ta bort Kasper. Konstigt va!
Jag tänker på er!!!
Kram
Irene
zaaritha
Känner med er!
Det gör ont att skiljas från sina djurkompisar!
Kram!!
Snöflinga
Det är så outsägligt sorgset att mista en fyrbent vän, den har ju varit en självklar del av familjen och så är den bara borta ....... Det är bara så tomt..... vet hur det känns, men trösta dej med att din vän har haft ett bra liv. Tänk på de år i glädje ni haft med varandra, de finns alltid kvar i ditt minne, vårda det och tänd ett ljus....... Kram från mej.....
Ewa smålänska höglandet
Tack!! alla
vi fick inte hela helgen, nu är hon i sin himmel
men vi fick ändå tre extraår då vi fick operera henne med akut livmodersinflammation och höll på att dö ifrån oss redan då

/Ewa zon 4-5
*solis*
Det är mycket svårt och smärtsamt när ens kära djurkompis måste lämna oss,det gör så oändligt ont.

Många gånger har jag varit med om det och fortfarande kan tårar av saknad och sorg komma när jag tänker på dessa mina djurkompisar,
men även tårar av glädje när jag tänker på allt det roliga med mina vovvar då de fanns levande hos mig.

Här kommer tröstekramar wub.gif
Inga från Närke
i din familjs svåra stund
netaave
Kramar i mass från oss också, får panik bara jag tänker på att skiljas från min "baby"
*Felix matte*
Så tråkigt...gråter när jag läser för detta har varit en rädsla för mig ända sen vi hämtade hem Felix...att en dag måsta ta sånt beslut.

Skickar varma kramar wub.gif
pimpim
Tröstekram. Tänker på er.


Pia
adrian
Usch och fy... sad.gif

Jag hatar när sånt sker, särskilt med djuren...

(de är så oskyldiga på nåt sätt...)

*en kram till den stackaren och hoppas den kommer till ett bra ställe*
Caprice
Skickar en tröstekram, jag med..

Försök se det ifrån den ljusa sidan...
Alla glada minnen...


Caprice
amaira
Heddas matte
CITAT (amaira @ 28-02-2005, 08:08)

håller med föregående!
yla
mm de e inte kul alls
men skönt att veta att din vän slapp lida den sista svåra tiden

stor kram
amaira
Va!?? Min "tröstebild" är spårlöst försvunnen!

Så tomt det ser ut med mitt tomma inlägg sad.gif .
Ikonen kanske kommer tillbaka...
Fenja
Beklagar sorgen, det är alltid lika tråkigt att följa sina fyrfota kompisar till sista vilan. Men vad kan man göra när bara lidande återstår... du tog bra hand om din vovve!
Tröstekram
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon