Full version: Middag?
Agger
Vad åt ni för smaskigt till middag idag då?

Kanske man får lite inspiration till nya rätter.

själv gjorde jag det enkelt för mej, pitabröd med köttfärs och grönsallad samt massor av goda kalla såser och dressingar.
*solis*
Klimpsoppa biggrin.gif Den var till och med godare idag biggrin.gif

Soppor och grytor kan jag äta hur ofta som helst biggrin.gif

Jag är en äkta "soppolist" biggrin.gif
cic
Potatismos (med mycket smör, vitlök och persilja), sojaschnitzel. Till detta ett stort glas mjölk.

ÄLSKAR potatis. wub.gif
netaave
Vi tog rester av grillad kyckling och kassler och strimlade, blandade med ananasbitar och lite jordnötter. Lades i en ugnsform och sen rörde vi ut 1 dl chilisås med 3 dl grädde kryddade med salt, cayenne och svartpeppar och hällde det över. Lite riven ost och så in i ugnen en stund. Fullkornsris och sallad till. Det var fantastiskt gott.
fruberglund
Potatis & köttfärsgratäng. Älskar köttfärs i alla former och varianter!!!
lotta_
Kyckling med ruccolasås och pastasallad. Gott var det!
jendah
Stekt (i grillpanna) lax, pressad potatis och chamoinjonsås... Mums!
renate
En skivat korv,lite beacon,några frysta trattisar,lök,vitlök,bl.grönsaker,några spagetti.Lite fl.margarin.Alltsammans stekte jag,sedan rörde jag lite Unkle Bens Hawaian sweet&souer under alltihop,ferdig jättegod.
Hannele


En god sallad av gula rödbetor, vita och svarta morötter och annat gott.
Ciczi
Stekta skrubbefiléer med remoladsås och ättiksgurka och rostad lök till.

Supergott!:wub:

Ciczi
Inga från Närke
Stekt fläskfile, stekta morötter, sås. broccoli, potatis, lättöl, chokladpudding till efterätt,vad det idag.
Igår var det sallad av pasta.skinka. sallad i olika former o dressing på lunchen, på kvällen grillat kött och sallad och några glas vin.
Betty
Idag blev det pastagratäng med bandspagetti, grillad kyckling, champinjoner, vitt vin, passerade tomater, dragon, svartpeppar och riven ost + en krispig grönsallad till. Carte D'Or Banana toffé-glass och en god kopp kaffe efter. smile.gif
Sylvia
Vi var ute och åt en pastarätt med fläskfile + broccoli i gorgonzolasås.
ninnisky
Jag skulle behöva lite tips på en god lördagsmiddag med barn och barnbarn kommande veckan. Vi blir 5 vuxna och 2 barn. Middagen får gärna vara lite extra för det firas bröllopsdag!
Tänker mig förrätt, huvudrätt och dessert. Huvudrätten får gärna vara något vilt tongue.gif tongue.gif Just nu har jag ingen fantasai så jag tackar på förhand för eventuella tips rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
ingmet
Helstekt oxfilé med potatisgratäng samt en klick starkt vitlökssmör... till detta en fintärnad tomat/purjosallad med balsamicovinäger... Till efterrätt serverades en äkta hemmagjord gräddtårta med många stora jordgubbar på (tämligen smaklösa.. men sååååå vackra...).. Jodå.. vi firade födelsedag... tongue.gif
lotta_
CITAT (ninnisky @ 20-02-2005, 22:55)
Jag skulle behöva lite tips på en god lördagsmiddag med barn och barnbarn kommande veckan. Vi blir 5 vuxna och 2 barn. Middagen får gärna vara lite extra för det firas bröllopsdag!
Tänker mig förrätt, huvudrätt och dessert. Huvudrätten får gärna vara något vilt tongue.gif  :P  Just nu har jag ingen fantasai så jag tackar på förhand för eventuella tips rolleyes.gif  :rolleyes:  :rolleyes:

Du kanske hittar några bra recept i oldwolfies receptbank.
Tesa
Idag åts det stekt ryggbiff med klyftpotatis,kantareller och grönpepparsås...
Eva St
Rekommenderar dig skarpt att gå in i Oldwolfies receptbank den är helt suverän tycker jag
gammelnalle
Enär Magdalena (Dottern) var hemma på sportlov blev det
Ostfondue, som är hennes absoluta favoriträtt.
Egentligen "totalförbjudet" för mig .... (är på väg ner på viktskalan OCH därmed blodtrycket...) men ibland får man festa till det. Men visst är det synd att halva flaskan vin försvinner ner i grytan!!!
Är det det som kallas alkoholmissbruk??
sleep.gif smile.gif
Agger
CITAT (gammelnalle @ 21-02-2005, 08:16)
Enär Magdalena (Dottern) var hemma på sportlov blev det
Ostfondue, som är hennes absoluta favoriträtt.
Egentligen "totalförbjudet" för mig .... (är på väg ner på viktskalan OCH därmed blodtrycket...) men ibland får man festa till det. Men visst är det synd att halva flaskan vin försvinner ner i grytan!!!
Är det det som kallas alkoholmissbruk??
sleep.gif smile.gif

Haha, jo det är nog alkoholmissbruk det.

Men det var väl ljuvligt gott iaf?
rutis
Åh, igår var jag å firade att far fyllde 65 så då var det massor med god middag! Men idag blir det nog nåt färdigt att ta med hem för jag har inget kök! Eller bara ett halvt i alla fall. Men snart ska nog dfet nya vara klart! Jag läääängtar! rolleyes.gif
Agger
CITAT (rutis @ 21-02-2005, 17:19)
jag har inget kök! Eller bara ett halvt i alla fall. Men snart ska nog dfet nya vara klart! Jag läääängtar! rolleyes.gif

Inget kök?? Stackars dej...hemmets hjärta. wub.gif

Idag gör jag korvsoppa. Korv, potatis, morötter, kålrot, grönsaksbuljongtärning åsså klimp förstås.
lotta_
Idag blev det helgens rester, enkelt och gott!
Betty
Här blev det stekt laxfilé, limesås, kokt potatis och en vanlig grönsallad idag.
gammelnalle
CITAT (lotta_ @ 21-02-2005, 17:45)
Idag blev det helgens rester, enkelt och gott!



REST-aurang....

smile.gif smile.gif


I vår upp och nervända värld brukar man numera gå UT och äta och stanna hemma och titta på en film
D.I.

sleep.gif sleep.gif
Annlo
Nu i kväll har vi ätit bacon o champinjon sås till pasta wub.gif
Mums och barnen älskar det! sleep.gif

Annlouice
*solis*
Pizza för sonen och soppa för mig själv, men han hade velat haft soppa sa han sen wacko.gif
*Felix matte*
Paj med kassler, purjolök, broccoli och tomat. wub.gif
lisselbo
Kryddig wok med nudlar
ninnisky
stekt strömming med potatismos och lingon:P tongue.gif tongue.gif
jendah
Smörgås och the unsure.gif unsure.gif

...inte hemma från jobbet förrän halv sju idag...
netaave
Idag åt vi stekt fisk med potatis sallad och filsås kryddad med paprikabitar, paprikapulver, citronpepper, salt, dill, dragon och kryddan "5 lökar". (röd- vit-purjo-schalotten- och gräslök)
*Felix matte*
CITAT (jendah @ 21-02-2005, 21:44)
Smörgås och the unsure.gif unsure.gif

...inte hemma från jobbet förrän halv sju idag...

Earl Grey och ostmacka till...Mummms! wub.gif
nä nu blir jag lite hungrig tongue.gif
jendah
CITAT (Felix matte @ 21-02-2005, 22:29)
CITAT (jendah @ 21-02-2005, 21:44)
Smörgås och the  :unsure:  :unsure:

...inte hemma från jobbet förrän halv sju idag...

Earl Grey och ostmacka till...Mummms! wub.gif
nä nu blir jag lite hungrig tongue.gif

Nilgiri och ost- och skinkmacka var det...
Kanske inte det bästa, men visst är det gott smile.gif

Thé tips - Nilgiri (icke smaksatt svart thé) med vad som helst till - passar med allt wub.gif wub.gif

Earl Grey är också gott...

Thé är gott wub.gif wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon