Kathy
...en krutlady, trots allt. biggrin.gif

http://www.hj.egmont.se/HemmetsJ/hjgazette...84?OpenDocument
Kathy
Alice ord på vägen:
* Det finns bara en enda sak som verkligen är värd att sträva efter och det är att bli en harmonisk människa. Varken pengar eller framgång betyder ett dugg om du inte mår bra inombords! En person som känner harmoni, det är en person som har lyckats i livet!
*Felix matte*
Harmonisk vet jag väl inte om jag vill säga att jag uppfattar henne som wink.gif
Operera och göra om sig hela sitt vuxna liv...inte acceptera sin kropp som den är och att vilja se ut som en tonåring när man passerat pensionsåldern...det kallar inte jag för att vara harmonisk...snarare ser det ut som om hon hela vuxenlivet letat efter något.

som sagt...så är min personliga åsikt om denna dam.
pejori
instämmer helt med föregående talare rolleyes.gif rolleyes.gif
visst ...hon är jättepigg för sin ålder och det kan ingen ta ifrån henne rolleyes.gif rolleyes.gif
men hennes självbild är det nog lite si och så med huh.gif huh.gif
finns det nån del hon inte opererat? wub.gif
Kathy
CITAT (pejori @ 15-02-2005, 20:29)
instämmer helt med föregående talare rolleyes.gif rolleyes.gif
visst ...hon är jättepigg för sin ålder och det kan ingen ta ifrån henne rolleyes.gif rolleyes.gif
men hennes självbild är det nog lite si och så med huh.gif huh.gif
finns det nån del hon inte opererat? wub.gif

Det är väl med henne som med Cher:
Bara vissa av kroppsdelarna har nått den fysiska åldern. tongue.gif
Blomstertanten
unsure.gif Vet inte om man kan kalla det för att åldras med värdighet !
lotta_
CITAT (Scrollan @ 15-02-2005, 20:53)
Det är väl med henne som med Cher:
Bara vissa av kroppsdelarna har nått den fysiska åldern.  :P

Ja och de kroppsdelarna får vi aldrig se. På fotografier ser hon ut som en ung kvinna men jag skulle gärna vilja se henne på nära håll.

Hur det än är så har hon verkligen lyckats göra sig känd pga sina egenheter och är säkert lycklig över det.
Kathy
Ja, huvudsaken är ju - att man trivs med sitt liv. biggrin.gif rolleyes.gif wub.gif
Rossi
Jag tappade helt respekten för henne när hon för många år sedan satt i ett kvällsprogram med Robert Aschberg och beskrev sina före detta mäns ädlare delar.

När man är så fixerad vid sitt utseende som hon verkar vara så har jag svårt att tro att man är harmonisk. Det är bara så patetiskt!

Det är något helt annat att vara mån om sitt yttre.
amaira
Jag sätter nog också "värdighet" i samklang med "harmoni". Värdigheten kommer liksom automatiskt, efter livs-harmonin.

Vet inte så mycket om henne, är inte särskilt intresserad, hon har aldrig "lockat" mig på något vis, inte precis nån förebild jag har smile.gif .


Många människor finner "bra ord" som låter sig sägas...
utan att verkligen förstå ordens innebörd rolleyes.gif mer än att de låter bra.

Kanske är dessa ord
CITAT
Det finns bara en enda sak som verkligen är värd att sträva efter och det är att bli en harmonisk människa. Varken pengar eller framgång betyder ett dugg om du inte mår bra inombords! En person som känner harmoni, det är en person som har lyckats i livet!

en insikt om något hon saknat i sitt liv, och aldrig uppnått?

Man vet aldrig med människor. Alla har sina snilleblixtar och klara stunder wub.gif .
kristerh
har hon verkligen opererat sig så mycket wink.gif nya tänder har hon ju, det går att se, men resten... hursom helst tycker jag att hon är en krutgumma och skickar henne ett stort grattis.
krister
Caprice
Hon är ingen förebild för mig i alla fall...

Har heller inget emot folk som lyfter sig och så....

Men jag tycker det är något sorgligt över henne... Hon verkar inte funnit sin plats i livet.. En dröm om arbete på scen som aldrig blivit något av, ständigt gå på premiärer med peruk... wink.gif


Caprice
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon