Full version: digitalkameror
flower
Ville bara ge er tips om att det går att få tag på digitalkameror billigt på auktionen där.. jag har nyligen vunnit ett bud på en 9,9mp digitalkamera för endast 1000 kronor.. vilket fynd!! smile.gif
Tessa
jo de vart ju billigt!
Sulawesii
Låter lite väl billigt för att vara en laglig kamera..... eller?
flower
det är en laglig kamera.. ett litet svenskt företag som lagt ut den på tradera.. antagligen har de köpt in från utlandet ett parti.. tror inte det var något känt märke heller men inget som säger att den inte kan vara bra ändå..
Eva i Skåne
CITAT (Sulawesii @ 11-02-2005, 17:41)
Låter lite väl billigt för att vara en laglig kamera..... eller?

Jag är också misstänksam av mig unsure.gif , men är det ett företag så är det väl OK.


Vill ändå varna lite för dyrare köp från privatpersoner. Tyvärr förekommer det mycket bedrägerier.
Köparen betaler in överenskommen summa till ett konto och sen dyker det inte upp någon vara mad.gif Det är många som har "inkomster" på detta sätt och även om det går att få fram innehavaren till kontot så är det såklart tömt och "köparen" har blivit blåst på sina pengar.
Det är ju en bra idé att kunna handla över nätet, men jag skulle akta mig för att köpa privat om det rör sig om summor över hundralappen eller så.
unsure.gif
De flesta säljare är naturligtvis seriösa, men ändå finns det väldigt många som inte är det...
adrian
Jag måste berätta om en kompis till mig, han har blivit lurad på en hel del pengar via tradera, han betalade men får inte sina saker..

Det enda han kan göra nu är att åka till företaget och tvinga dem själv att ge honom hans saker...

Han blev totalblåst... mad.gif
Diana
CITAT (flower @ 10-02-2005, 21:33)
Ville bara ge er tips om att det går att få tag på digitalkameror billigt på auktionen där.. jag har nyligen vunnit ett bud på en 9,9mp digitalkamera för endast 1000 kronor.. vilket fynd!! smile.gif

Vi var på PC City igår och där har dom 2 st billigare. Ena kostade 850:- ungefär och den andra 920:-. Beror ju på vad man är ute efter. Den ena var 3 megapixel och den andra 4 megapixel.
Diana
CITAT (adrian @ 12-02-2005, 09:53)
Jag måste berätta om en kompis till mig, han har blivit lurad på en hel del pengar via tradera, han betalade men får inte sina saker..

Det enda han kan göra nu är att åka till företaget och tvinga dem själv att ge honom hans saker...

Han blev totalblåst... mad.gif

Himla trist! Jag både säljer och köper på Tradera och har inte råkat ut får några fifflare ännu men jag hoppas jag slipper dom.
Diana
CITAT (Eva i Skåne @ 12-02-2005, 00:00)
CITAT (Sulawesii @ 11-02-2005, 17:41)
Låter lite väl billigt för att vara en laglig kamera..... eller?

Jag är också misstänksam av mig unsure.gif , men är det ett företag så är det väl OK.


Vill ändå varna lite för dyrare köp från privatpersoner. Tyvärr förekommer det mycket bedrägerier.
Köparen betaler in överenskommen summa till ett konto och sen dyker det inte upp någon vara mad.gif Det är många som har "inkomster" på detta sätt och även om det går att få fram innehavaren till kontot så är det såklart tömt och "köparen" har blivit blåst på sina pengar.
Det är ju en bra idé att kunna handla över nätet, men jag skulle akta mig för att köpa privat om det rör sig om summor över hundralappen eller så.
unsure.gif
De flesta säljare är naturligtvis seriösa, men ändå finns det väldigt många som inte är det...

Jag handlar ofta över 100:- och har sålt över 1000:- och levererat men man måste ju kolla upp personen först innan man börja ge bud för annars kan man ju verkligen råka illa. Sedan använder jag Payson med betalningsförsäkring så att pengar ej betalas ut innan varan kommit fram.
Eva i Skåne
CITAT (Diana @ 12-02-2005, 11:07)
Sedan använder jag Payson med betalningsförsäkring så att pengar ej betalas ut innan varan kommit fram.[/color]

Jättebra att det finns en sådan försäkring!!!
miiapiia
Jag har köpt en didgitalkamera på tradera och är mycket nöjd med den, den är lätt att förstå sig på och korten blir jättebra.
Visst får man se upp på tradera, man måste alltid titta på respektive
säljares omdömen och hur mycket och länge de har sålt.
De flesta är ju ärliga, många företag som importerar säljer via tradera.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon