Full version: Civilstånd
Inga från Närke
Har skapat en fråga i omröstningen om ni är intresserade. Det är bara att bocka i det som passar. Inga svar behövs eller förklaringar.
Betty
Saknade alternativet: Gift, tre barn. huh.gif
jendah
Gift, utan barn (än så länge iaf....)
Inga från Närke
CITAT (Betty @ 01-02-2005, 22:21)
Saknade alternativet: Gift, tre barn. huh.gif

Förlåt jag menar 3 och flera men när jag nu läser så ser det inte så ut.
Det är svårt fast man läser igenom och få med allt hoppas ni kan tänka så.
elleave
Ogift och "singel". wub.gif
jendah
Visst kan man tänka så... smile.gif
Inlägget kan ju ses som en röst smile.gif
Inga från Närke
CITAT (elleave @ 01-02-2005, 22:25)
Ogift och "singel".  :wub:

Tyvärr fick jag inte plats för mera det är ju bara 10 alternativ men vi får ta en till som passar till det. rolleyes.gif
Copycat
Hejsan ! Det går inte att svara ärligt. sad.gif Jag är gift med 4 barn OCH sjukpensionär, den gick inte att kombinera. unsure.gif
GrönAnna
Känner mig plötsligt lite utanför och "onormal"... Inga barnlösa alternativ alls?
Bjäbban
Har inte heller några barn, om inte man får räkna hundar förstås.... biggrin.gif
ah56
Tycker det var lite konstiga frågor. Man kan väl vara ensamstående med barn, vara mormor/farmor och sjukpensionär.
yla
nepp o inte passade de på mej heller
så vetesjutton hur du ska får till de för att de ska passa alla
men kanske om du gör två eller tre omröstningar rolleyes.gif rolleyes.gif
fruberglund
Måste man ha barn om man är gift smile.gif

Finns tyvärr inget att kryssa i för mig i så fall, sorry wink.gif = gift utan barn.

Men jag kan återkomma till tråden när vi fått barn om några år kanske biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif tongue.gif
*Felix matte*
Gift, 4 barn, mormor, farmor och sjukpensionär biggrin.gif

bockade för mormor eftersom vi idag har Emelie hos oss
wub.gif
evelina
Inget passade in på mig heller! Är väl kanske en ovanlig sort??? wub.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Monica M zon 4
Jag är också gift men barnlös.
jendah
Dags för en "Gift, inga barn" klubb kanske? tongue.gif (skojar bara)

Barn kommer när de kommer - eller så kommer de inte... Inte mycket man kan göra utom att vänta och se hur det blir... smile.gif
Blomstertanten
jag ville kryssa i två alternativ men inte gick det !

Är ju ensamstående med 1-2 barn och farmor ! Om bägge barnen varit utflugna hade ju farmor varit rätt , men nu är det ju ett barn som fortfarande bor hemma.
Så det fick bli ensamstående med barn-alternativet !

sleep.gif Jag som är så stolt över att vara farmor till två underbara busungar ! rolleyes.gif
wub.gif Men jag får väl skryta lite här över Max 4 år och Emelie 2 år. Världens goaste ungar ! wub.gif
mekare
Sambo - inga barn.
Eftersom det alternativet saknas så fick det väl bli sambo 1-2 barn......
Sylvia
CITAT (Betty @ 01-02-2005, 22:21)
Saknade alternativet: Gift, tre barn. huh.gif

Samma här, plus att man samtidigt är mormor...
kristerh
Jag fick inte heller vara med wub.gif ensamstående utan barn, men med katt wink.gif
krister
evarina
Gift utan barn hade passat bra också tycker jag. Men eftersom vi har ett på väg så valde jag första alternativet.
/E
Eva i Skåne
För mig fanns det ett alternativ som stämde smile.gif Gift och fler än tre barn.

Fyra barn har jag, varav två utflugna, men ännu inga barnbarn, så det var inga tveksamheter för mig att kryssa rätt. biggrin.gif
Ciczi
CITAT (GrönAnna @ 01-02-2005, 23:42)
Känner mig plötsligt lite utanför och "onormal"... Inga barnlösa alternativ alls?

Samma här. Jag har ett stadigt förhållande sedan fem år men ännu inga barn. Räknas man inte då? tongue.gif

Ciczi
humla
Fri utan barn. Det är väl inte helt ovanligt för en 19-åring. tongue.gif
humla
För att kunna välja alternativen Mormor/Farmor eller Mofrar/Farfar, måste man ju ha minst ett barn, eller hur? Annars blir det svårt att få barn-barn... om man inte får de "på köpet" så att säga. Så får man bara välja ett alternativ blir det svårt! rolleyes.gif tongue.gif
Betty
CITAT (Sylvia @ 02-02-2005, 08:51)
CITAT (Betty @ 01-02-2005, 22:21)
Saknade alternativet: Gift, tre barn. huh.gif

Samma här, plus att man samtidigt är mormor...

Samma här! biggrin.gif
Boxer
Sambo med katt, hästar, möss, uv, silverfiskar, vinbärssnäckor och padda under trappan. wub.gif
mulle
Passar inte heller mig!
Gift men särbo, inga egna barn men två styvbarn!
Mulle
ninnisky
För mig passar det !
Gift med 2 (utflugna) barn och farmor, som jag kryssade för, till 2 barnbarn.
Pia-Maria
Det är väl skönt att vi är olika!
Idag kryssade jag i gift med 3 barn för jag kände mej inte som den sjukpensionär som jag egentligen är!
Alla är vi olika men på denna sida med ett stort gemensamt intresse!
Underbart!
amaira
CITAT (Boxer @ 02-02-2005, 10:42)
Sambo med katt, hästar, möss, uv, silverfiskar, vinbärssnäckor och padda under trappan. wub.gif

Men INGA då! laugh.gif Glömde du verkligen att sätta ut ett alternativ:
"Sambo med katt, hästar, möss, uv, silverfiskar, vinbärssnäckor och padda under trappan." !!! ???

Det var en bra omröstning, men jösses så många alternativ det finns idag, till "förrgårdagens kärnfamilj" och "gårdagens samboförhållanden" rolleyes.gif .


Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva in mig i för "boende" och "varande", ens när jag får välja själv tongue.gif .

"Delsbo" = delat boende med Hjärtevän. Alltså, vi har varsitt hus på en mils avstånd.

Två barn, men vuxna. Icke med delsbon.

Förtidspensionär, eller vad det nu heter.

Kramisar från amaira.
mollys_matte
CITAT (kristerh @ 02-02-2005, 09:32)
Jag fick inte heller vara med wub.gif ensamstående utan barn, men med katt wink.gif
krister

Instämmer med dig! laugh.gif

Fast min mor anser att hon är "mormor" åt Molly... (alltså kissen)
och nog tycker jag att hon är min lilla bebis allt!!! wub.gif
Så jag kanske borde kryssa i Ensamstående 1-2 barn?!?
fruberglund
CITAT (mollys_matte @ 02-02-2005, 11:59)
CITAT (kristerh @ 02-02-2005, 09:32)
Jag fick inte heller vara med wub.gif ensamstående utan barn, men med katt wink.gif
krister

Instämmer med dig! laugh.gif

Fast min mor anser att hon är "mormor" åt Molly... (alltså kissen)
och nog tycker jag att hon är min lilla bebis allt!!! wub.gif
Så jag kanske borde kryssa i Ensamstående 1-2 barn?!?

I så fall kan ju jag också vara med, tänkte inte så långt.

Grisarna tillhör ju familjen och är våra små bebisar smile.gif

Då blir det gift med 1-2 barn, hihi (föräldrarna och småföräldrarna kallar också grisarna för barnbarn).
Boxer
Jag är även en stolt farmorsmor till tre hästar i Holland. Så det så! sleep.gif tongue.gif biggrin.gif
Sommartorparn
Har man inga barn så har man tydligen inget civilstånd heller ! ?
mad.gif
netaave
CITAT (elleave @ 01-02-2005, 22:25)
Ogift och "singel".  :wub:

Och ett av mina tre barn, är gift med hennes pappa sen 15 år, dessutom är jag farmor wub.gif smile.gif
Har halvtid sjukersättning (som inte är sjukpenning) biggrin.gif
cic
Edit: Gäller inte längre.
Lena N
Vi som inte passar in är tydligen i majoritet. tongue.gif

Singel med vuxna barn och hemmaboende katt fanns inte som alternativ.

Jag vägrar att kryssa för "ensamstående". Det låter så tragiskt, som om man småsnyftar över sin ensamhet. wink.gif
Inga från Närke
Ja tyvärr finns det bara 10 alternativ och man får bara kryssa i ett. Men det har ju kommit en ny som kanske passar bättre för de som inte fick plats i min omröstning. Därmed är det inte någon diskreminering av er som inte passar där.
Har skrivit till Ingemar om att vi behöver flera rader och att man borde kunna klicka i flera alternativ får se vad han svarar.

Samtidigt kan jag inte låta blir att undra varför alla svarar som det inte passar in på. Jag frågar ju de som det passar in på och det är de som ska svara om de vill. Omröstningen är ju frivillig passar det inte så pricka inte i något för då är ju inte röstningen riktig.

Ingemar svarade att tyvärr går det inte att få flera alternativ och inte att man kan pricka i flera.
birgitek
Gift, med samma man sedan mer än 30 år. Två vuxna utflugna barn. Inga barnbarn ännu, tyvärr.
Birgit Ek
rutis
Å jag är oxå gift utan barn, men med två nymfparkiter så jag hade inte heller något alternativ å kryssa i. unsure.gif
Mia, zon 3
Är jag helt ute och cyklar när jag har för mig att "civilstånd" enbart syftar till sådant som sambo/gift/singel osv, och inte alls till om man är sjukpensionär/yrkesarbetande osv? huh.gif
Är själv sambo med ett barn + bulle-i-ugnen.
uno
Inget vidare svarsalt. Jag är gift, har 2 barn, är farfar och kunde vara morfar. Var sätter jag röstningspluppen?
Rossi
Mitt alternativ saknas. Gift, inga barn.
cic
CITAT (Rossi @ 04-02-2005, 13:24)
Mitt alternativ saknas. Gift, inga barn.

Vill du väldigt gärna rösta någonstans kan man göra det i en särskild tråd för oss som inte har barn.. sleep.gif

Här
Heddas matte
Jag saknade alternativet gift med två egna och tre halvegna barn! smile.gif
Heddas matte
och kanske "gift, med hund"
Inga från Närke
CITAT (Heddas matte @ 04-02-2005, 18:09)
Jag saknade alternativet gift med två egna och tre halvegna barn!  :)

Är du sådan att du skiljer på mina och dina barn, det trodde jag inte fanns, annars passar väl alternativet mer än 3 barn på dig eller hur?
Jag själv har haft 3 barn, 2 var min sambos men en är tyvärr död, sedan har jag en dotter med en annan. Men de är min sambos och mina barn allihop.

Det är väldigt konstigt att de flesta av er hackar på mig för mitt lilla försök att göra något i detta forumet. Passar det inte så tycker jag ni inte behöver kommentera varenda rad eller fel ni hittar.
Gör en egen omröstning som passar om denna inte gör det. Tycker ni gör ett litet påhopp, som tur är jag inte långsint eller så men jag kan just nu inte var helt tyst. mad.gif

Ett tack till den som PM-ade mig med lite tröst. Du vet vem hoppas jag. smile.gif
Eva i Skåne
Trist att du nu känner dig påhoppad Inga sad.gif
Det är lätt att känna sig nertryckt när vart och vartannat svar är en kommentar om att "mitt alternativ" saknas, men jag tror att alla haft glimten i ögat när de skrivit så.
Utan att vara personligt engagerad i länken så upplever jag varje svar som skämtsamt, men jag kan förstå dig också.

Det verkar som nästan alla medlemmar har olika familjesituationer. Det är inte lätt att tillfredsställa alla när nästan inga relationer varar livet ut och det kan uppstå så många olika familjetyper.

Men jag hittade ett alternativ som var alldeles rätt smile.gif och ganska många andra också tror jag trots allt.
wub.gif wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon