kerstin z5-6
katalogen -kommer automatiskt till dej , när du väl beställt en gång ,) Kom idag -Innehåller som vanligt annat = mer än hemsidan
De har eldkrasserötter i år med kostar 4,25 euro laugh.gif
Går alltså att beställa smile.gif
Eivor på Väddö
Det gjorde jag förra vintern och fick två sytrådar (=tunna rottrådar). Jag lade dem i kruka med jord, men det blev inget av dem. Jag kände mig alltså inte speciellt nöjd med den leveransen. Allt annat jag beställt var däremot i gott skick. Eivor på Väddö
kerstin z5-6
ja de ser ut så -och är rätt känsliga för övervattning innan de kommit upp , men mina trivs utmärkt ute som sagt
Nästan halva krukan grus , det gör inget om roten inte planteras så djupt under drivningen , den ska ju ändå begravas ohmy.gif

är man inte rädd för att man ska vara för flitig med vattenkannan kan man göra som Helen beskriver nedan - plantera djupare
Helen i Piteå Zon 5
Jag fick i höstas rötter av Eldkrassen. Den mannens råd var att man skulle ta en djup kruka och plantera ner rötterna nästan i botten och låta den stå svalt hela vintern. Jag har planterat ned mina rötter i en kruka som är drygt 20cm hög, la ca. 1cm jord i botten, rötterna på och sen jord resten av krukan. Jag har varit ytterst försiktig med vattningen av krukan, fuktat på ett fåtal gånger bara, och nu sen ett tag tillbaka så ser det ut så här.
http://www.odla.nu/album/data/helen/953_p22467.jpg
Nu har jag tagit fram krukorna så dom står under växtbelysningen men fortfarande svalt. /Helen
Anna Maria
Tack Kerstin för tipset! Fast jag väntar nog till trädgårdsmässan i april, tror ni det finns eldkrasse där? Och så har jag ju fortfarande hoppet om egna frösådda plantor förståss...
kerstin z5-6
nej det tror jag inte ..men dina egna hyser jag gott hopp om
Tesa
Är eldkrassefrö "färskvara" eller är det idé att så frön som är ett par år gamla??
Sådde ifjol (tror jag det var) som står ute ....finns det hopp om att de ska gro tro??
kerstin z5-6
ja visst tongue.gif har du sått dem så är det ok
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon