Full version: Winnerbäck
kirw
Jaha. rolleyes.gif Nu har jag gått och blivit fjorton år på nytt, har ju totalt kärat ner mig i Lars Winnerbäck. Idoldyrkan!! Jag blir så känslomässigt berörd av hans texter så jag nästan kryper ur skinnet.
Den absoluta favoriten är ...Kom änglar...

Hur är det med Winnerbäckfans här på odla?

/Fjortisen
Blomstertanten
unsure.gif Vem är det ??
rutis
Räcker upp handen!

Grinade mig igenom hela förra spelningen jag var på för jag blev så berörd! wub.gif
kirw
Det är en vis/popsångare med vass med smäktande penna... Har blivit årets manliga artist på p3-galan bland annat. han är rätt mediaskygg så inte lätt att hitta något om honom.

Men ett hett tips är att bums gå till närmsta skivaffär och införskaffa minst en singel biggrin.gif
kirw
rutis, jag fattar vad du menar. jag kan sitta hemma och lyssna och vips så börjar tårarna droppa och kroppen ryser av någon sorts lycka. suck.
jag blir både lycklig och vemodig av hans texter. laugh.gif
gammelnalle
Hum Hum Från Humlegården
Anna i Mjölby
Han är en myskille onekligen... Här ska det finnas en länk till den senaste intervju jag läst med honom; han är som sagt inte så förtjust i journalister.

http://www.corren.se/archive/2004/12/31/1s...=1096984640-27&
Blomstertanten
CITAT (gammelnalle @ 25-01-2005, 17:13)
Hum Hum Från Humlegården

rolleyes.gif Tack nallen !
Då har jag ju hört honom utan att veta om det ! biggrin.gif
*Felix matte*
Winnerbäck officiell hemsida

Winnerbäck
Lyssna. biggrin.gif scrolla ner till nr 36
Sollan
CITAT (gammelnalle @ 25-01-2005, 17:13)
Hum Hum Från Humlegården

Den har han inte skrivit men gjort en cover på...
cic
Hånglade med honom en gång våren -95 på Bona folkhögskolas avslutningsfestival.

Fast det kanske inte "räknas".. Han var bara lokalkändis då.. rolleyes.gif

Gillade de två första skivorna. "Dans med svåra steg" och "Rusningstrafik".
kirw
cic - är det sant?!! wow. jo det räknas. tongue.gif han gick på vislinjen på Nordens fhsk i Kungälv där min bästa polare gick (fast hon gick journalistlinjen) så jag har en gammal demo på kasset från den tiden...han är bättre nu biggrin.gif
Blomstertanten
CITAT (Felix matte @ 25-01-2005, 17:23)
Winnerbäck officiell hemsida

Winnerbäck
Lyssna. biggrin.gif scrolla ner till nr 36

Det gick ju inte !

Jag har ju inte real player, utan Winamp.
*Felix matte*
Real Player ladda ner gratis.
Blomstertanten
Törs ju inte ladda ner nått program till sonens dator. Han är ju mycket större än jag är ! tongue.gif

Ska kolla om han kanske har Lars Winnerbäck redan. Annars får jag be snällt så kanske han fixar det åt mamma ! rolleyes.gif

(Hittade Creedens Cleawater Revival ! wub.gif Älskade unge ! rolleyes.gif wub.gif)
niklaswik
Åh, jag älskar Lasses texter!! Och musiken för den delen, men texterna är ju för underbara.. Blev "Winnerbäck-frälst" förra sommaren, var på min första konsert med honom i november i Gävle, det var underbart.. Under Månen är så härlig, jag skulle ge mycket för att kunna spela den!

Just nu tycker jag ändå att Söndermarken är bäst.. Den är härlig liksom.. Det känns som om man växte upp med Lasse när man har hört den några gånger, som om man har varit med om allt i texten.

INGEN är bättre än våran Lasse! smile.gif
dragonbeauty
Jag "hittade" Lasse när han inte var så känd, så det är härligt att följa hans utveckling och dela intresset för hans musik med så många andra. Hans musik är underbar. Var på konsert nu i november, mkt bra! Men "festivalspelningarna" är oxå härliga... Kul att det skrivs tom på Odla om honom!! smile.gif
yla
lyssnade just på honom o märker att jag visste vem de va men jag e så dålig på namn så jag visste inte va han hette,,men rösten o sångerna dom visste jag rolleyes.gif laugh.gif biggrin.gif tongue.gif smile.gif
tack angneta för länken
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon