Full version: Tålig karl
Iza
Ibland får man uppskatta tålamodet hos de som lever med oss tokar.

-Jag ringer hem: Hej, jag har beställt 10 st klematis från Estland.

-Han lite pressad: Jaha, ska vi ha dem inne? ( Vet alltså inte vad det är)

-Jag: Nej, vi ska ha dem ute, du får bygga något som de ska klättra på.

-Han lättad: Det går ju bra! ( Vet fortfarande inte vad det är för blommor)

-Han något nervöst igen : Jag åker inte dit och hämtar dem.

-Jag: Nej det behöver du inte, de skickar dem.

-Han andas lättad ut: Ja, det bli ju jättebra gumman köp dem du.

Båda två lika nöjda!

tongue.gif
Eva i Skåne
rolleyes.gif smile.gif laugh.gif smile.gif wub.gif

Härligt med tålmodiga män wub.gif wub.gif
amaira
Låter härligt! biggrin.gif wub.gif
Betty
*ler igenkännande*... smile.gif
Sulawesii
En sån där gullig (och förstående) en har jag med!
kerstin z5-6
jaha - jag har Män Mot Trädggård -här är de tom organiserade laugh.gif blink.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif blink.gif
Monica M zon 4
Hahaha! Så skulle min karl också kunnat säga (angående klematisarna)!

Tror dock inte att han skulle "våga" organisera sig i en förening mot trädgård (som Kerstins man). Han skulle nog vara orolig att jag skulle bli ledsen! tongue.gif
kerstin z5-6
så finkänsliga är de inte här, men de faktum att de kallar sig MMT-"riktiga knölar" visar ju på en del självinsikt -Och vem har byggt min vinterträdgård ? dammen ?, flyttat all jord med traktor? , alla stora grundstenar som blev mina nya rosengård ?Monterat alla lysrör upp o ner ? .. tja -en man MOT trädgård -visst är det underligt -haha laugh.gif
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (kerstin z5-6 @ 21-01-2005, 18:29)
så finkänsliga är de inte här, men de faktum att de kallar sig MMT-"riktiga knölar" visar ju på en del självinsikt -Och vem har byggt min vinterträdgård ? dammen ?, flyttat all jord med traktor? , alla stora grundstenar som blev mina nya rosengård ?Monterat alla lysrör upp o ner ? .. tja -en man MOT trädgård -visst är det underligt -haha laugh.gif

Det är underligt, för min man beundrar verkligen männen i Burträsk MMT-klubben, men han gör precis samma sak som din, gräver rabatter, kör stora stenar, köper och bär jordsäckar, ger mig pengar till mina trädgårdsresor m.m. ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif jag fattar det inte heller. biggrin.gif /Helen
Gabi
har oxå en sådan där gullig man- så fort jag får en ide ser han helt vettskrämd ut för han vet att det innebär jobb för honom. Men han gräver, bygger växthus, fixar pallkragar och följer tom med på trädgårdsmässan i Älvsjö. Det satt långt inne men jag lyckades övertala honom förra året. få se hur det går i år...

Gabi
kerstin z5-6
jag tycker du ska låta honom vara hemma när du ska till Älvsjö .. då ska du ju träffa oss smile.gifsmile.gif
Fialotta
Åhh...nu blir jag avis...men gubbe är inte alls intresserad av trädgård eller måla hus...men om nåt ska lagas eller spikas ihop
då är han toppen ...fixar såna saker direkt wub.gif
pisanggoreng
Här är det tvärtom...

Jag får svårare och svårare att förklara för frun i huset att jag råkat komma åt "beställ-knappen" på frösidorna igen.... huh.gif blink.gif tongue.gif
Sollan
Ha, nu hällde min pudding upp vin!
Kerstin: "MMT-riktiga knölar" - har de en hemsida jag kan tipsa honom om? Han börjar känna sig lite ensam ensam tror jag...
jendah
Planeringen är mitt nöje, men min käre make vill gärna "titta och godkänna",
men han protesterar aldrig och fixar mycket och gärna wub.gif wub.gif

Han vill däremot gärna vara med och bestämma om vilka ätbara växter
som ska odlas laugh.gif biggrin.gif laugh.gif
adrian
Hemma hos mig är det mest Sam som lyssnar på mig när jag babblar om växterna...

(fast jag är inte säker på att han förstår vad jag säger...)

tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Inga från Närke
Vad jag köper för växter lägger han sig aldrig i men ställer alltid upp med grävning m.m. som måste göras för det är tyvärr så att det är han som har musklerna.
Hur det blir i vår och sommar vet jag inte vi får bara ta det viktigaste p.g.a av sjukdom.
Planerar att lägga ner trädgårdslandet eller bara så fröblommor över det hela för inget orkar gräva o kratta det i år, men det känns tråkigt att inte ha grönsaker m.m.
Men vad gör man när hälsan tryter.
adrian
Det finns ingen grannpojke som kan hjälpa dig med grävning etc...?

(min morfar satte ALLTID oss i arbetsläger när vi lämnades där på sommaren...)


biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Inga från Närke
CITAT (adrian @ 22-01-2005, 10:32)
Det finns ingen grannpojke som kan hjälpa dig med grävning etc...?


biggrin.gif     biggrin.gif     biggrin.gif     biggrin.gif

Bad om hjälp av en i vinter med snöskottning men han bara ryckte på axlarna fast jag sa att han skulle få lite betalt. Som tur var kom 2 olika andra grannar som är jämngamla med oss och hjälpte till.
Ungdomar verkar inte som de vill jobba nu för tiden, men det är kanske bara hos mig förhoppningsvis.
Men du bor ju inte så långt borta från där jag bor, kanske du kommer? biggrin.gif biggrin.gif
zaaritha
Christer suckar tungt, ibland.............
Han säjer att snart får han ligga i badkaret o sova--för han tror att jag ska fylla hans sänghalva med krukväxter!
Ute hjälper han mej mycket, eftersom jag har kronisk inflammation
i muskelfästena!
kerstin z5-6
MMT låter meddela att trots att de saknar hemsida -önskar de gärna att nya hangaroundföreningar bildas smile.gif

Män mot trädgård riktiga knölar
Motto - kämpa emot , men gör det med stil
Maskiner är bra o kul
Odla gräsmattan och det som är ätbart
Gör genast det som önskas -så får du mer fritid
le vid trädgårdsbesök o säj det är en pion .. om allt smile.gif
Annlo
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Jaså, dom har börjat organisera sig??

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Annlouice
zaaritha
Män mot trädgård--är det dom som var med i "Gröna rum"??
Tesa
Det enda engagemang min gubbe uppvisar när det gäller trädgården är hängmattan och möjligen trädgårdsmöbeln...och floxen önskar han ha kvar..även den knallrosa som jag inte riktigt gillar....och så vill han gärna ha sockerärtor...

OK om gräsklipparen inte startar så kikar han kanske på den ett par dar senare och så kan jag kanske få ett lass jord eller skit framkört....fast det kan ta nån månad....
Funderar allvarligt på om det kanske är dags att lära sig köra lastartraktorn också trots att det innebär risk för mer "yrkesutövning" då....

Och så kan han ibland lyssna på mina planer och nästan se intresserad ut...
kerstin z5-6
Tja :)dom o dom ..Zaarita smile.gif Jo dom fick vara med på en hörn ja smile.gif
zaaritha
Var de med --alltså?
kerstin z5-6
ja , fast programmet handlade om Schyssta lökars jordlimpa/ rabatt -oss alltså -damerna - herrarna fick vara med på ett hörn -och göra slitjobbet:) laugh.gif laugh.gif laugh.gif
men visst de var med i gröna rum, ja tongue.gif
lotta_
Jag kommer för det mesta med idéerna, min man skottar och kärrar, jag köper plantor men planteringen gör vi tillsammans.
Klassificerar min man därför som MFT. laugh.gif
adrian
MMMmmm...

Vad behöver du hjälp med då?

tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon