mulle
Tillbaka från Paris - och från den förkylning som bet sig fast där...
Julen blev precis som jag hade drömt om. Underbar midnattsmässa i Notre Dame, god mat och gott vin på charmfulla små bistroer, konstutställningar, promenader. Mycket champagne - det är fransmännens juldryck nummer ett.
Och givetvis en tung resväska hem med allt från superläckra högklackade skor till exotiska fröpåsar och en femtioelva kilos trädgårdsstaty från loppisen vid Clignancourt!
Nu har jag försökt beta mig igenom allt som skrivits här under de senaste tre veckorna (puh) och också bestämt mig för att även jag vill stoltsera med en Odla-knapp på bröstet.
Men var??? Jag har nämligen aldrig varit på en trädgårdsmässa i Sverige, bara på de som ordnas i Finland.
Det är alltså dags att titta västerut och därför undrar jag nu vilket eller vilka av vårens och sommarens svenska trädgårdsevenemang ni tycker att jag ska besöka. Skriv också varför ni rekommenderar just den mässan eller händelsen!
Mulle
Gunilla i Arboga
Trädgårdsmässan i Örebro går jag alltid på. Den är lagom stor. I Stockholm får man nästan en överdos av "odlarfnatt" det tar flera dagar innan man har hämtat sig blink.gif
kerstin z5-6
Älvsjö forever smile.gif Burträsk om du vill ha en mindre smile.gif 28-29 maj smile.gif
mulle
När är mässan i Örebro?
Mulle
Blomstertanten
Trädgårdsmässan i Örebro brukar vara någon gång i mars- april.
Hittar ingen information om det än.
2004 var mässan i alla fall 26 - 28 mars
Caprice
Älvsjömässan - the one and only...
Ulriksdal Flower Show som i år blir 8 - 12 Juni...

Caprice
Ewa smålänska höglandet
Hem & Villa mässan i Jönköping 14 - 17 april
trädgård och utemiljö i fokus

/Ewa zon 4-5
Blomstertanten
Trägen vinner !

Nu hittade jag Trädgårdsmässan i Örebro . 1 - 3 april
mulle
Tack - nu finns det flera krumelurer i min kalender!
Jag ska försöka besöka så många mässor och trädgårdsdagar som möjligt!
Mulle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon