Annlo
Min bror fyller fyrtio framåt våren o jag och min andra bror måste ju hitta på något roligt till det stora kalaset sleep.gif

Har ni några idéer?? Finns det roliga tips på nätet eller har ni sett eller rent av fått gjort något roligt själva!?

Det ska vara han själv som får göra något inför alla (inget elakt men liiite förnedring gör inget biggrin.gif )!!

Snälla hjälp mig! Ni är så fyndiga här så något "sköj" har ni säkert sett!

Annlouice
Exotic
Kanske ett litet paket trick....
Lagom stort paket som skall överlämnas i detta finns trasigt glas och srasiga krukor tex..

Sen när det är dax att lämmna över paketet så Trillar-Snavar han/hon och faller ...och då fattar ni vad alla hör när det paketet landar i backen smile.gif laugh.gif biggrin.gif

Haft med detta på 2 kalas,minerna på både gäster och födelsedagsbarnet super duper laugh.gif biggrin.gif ohmy.gif ohmy.gif tongue.gif rolleyes.gif smile.gif laugh.gif

Bara en liten kul grej.

Exotic smile.gif
netaave
Jag har ett gemensamt tal vi använt på sonens bröllop och makens 60-årsfest det kanske vore nåt?
Man får ändra lite för att det ska passa och kanske lägga till nåt personligt.

GEMENSAMT TAL
Läs igenom detta hastigt

Under middagen ska du tillsammans med alla andra på festen hålla ett tal till NN. Avvakta signal från toastmaster, följ hans exempel och gör följande.

1. Knacka i glaset och res dig upp.

2. När alla rest sig upp: HARKLA DIG TYDLIGT, och vänd blicken mot brudpar/födelsedagsbarnet.

3. Håll följande anförande:

Kära NN (kort paus)
Inte för att vi är några talare, (lätt hostning)

Men vi vill ändå säga några ord på denna din högtidsdag (paus)

Det är en stor (upp på tå och vicka fram och tillbaka)
glädje att få delta i denna (skratta lätt) trevliga tillställning.

Vi (slå ut med handen)
tycker det är fantastiskt att få vara med på festen när du nu fyller år (paus, riv dig i huvudet och harkla dig) och blir--år.

Det är en (väg på tårna) stor omställning (paus) att (dröjande och med eftertryck) bli äldre. (paus, nicka)

Vi tror oss dock veta (slå ut lätt med armen mot NN) att du klarar detta galant (skaka på huvudet och le) du har ju god hjälp i din omgivning. (nicka och le)

Vi önskar dig all lycka med ditt fortsatta liv (vänd ena handflatan uppåt och gör en gest mot NN))
Och utbringar ett leve för dig på födelsedagen.

DU LEVE (slå ut med armen fyra ggr)
HURRA! HURRA! HURRA! HURRA!
Annlo
Hi, hi ja båda var roliga och det går ju att göra, enkelt!
HAr ni några fler förslag på vad födelsedagsbarnet kan göra för roligt sleep.gif ?

Annlouice
Tirre
Låt honom måla ett självporträtt i akvarell eller olja eller bara vanliga vattenfärger.
Ta med staffli och allt, spänn upp duk och sådär, så det ser proffsigt ut och han inte lockas att bara dra till med en streckgubbe, utan verkligen försöker måla!

Har vänner som fått göra detta på sina möhippor/svensexor, men då ett porträtt av partnern. Sedan överräcktes det färdiga porträttet till den nyblivne maken/makan av deltagarna i möhippan/svensexan, vid bröllopsmiddagen, efter att det visats upp för alla. Mycket jubel.

Kan ju vara kul att låta honom göra det på kalaset inför alla.


Eller gör en frågesport där bara brorsan får svara. med frågor om all som är på kalaset.
Typ:
Vilken sjukdom var det Kalle drabbades av när ni fick ställa in er resa till Hutsfredsfestivalen 1986?
Vem var det som vid 15 års ålder trillade ner från ett broräcke och bröt foten?
Vem är känd för att inte kunna gå på bio utan att äta minst 2 burkar popcorn?
Vem hade en hemlig dröm om att bli operasångare när han var liten?
Osv...

Ha ett kul kalas!
// Tirre
cala98
Sjunga karaoke!
koppla en förstärkare och mic till en DVD och stoppa in en karaokeskiva.
Annlo
Jag tackar för alla roliga svar biggrin.gif flertalet kan ju genomföras utan alltför stora besvär...

Fler påhitt mottages med tacksamhet tongue.gif

Annlouice
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon