Annlo
Jag förundras varje år över hur otroligt mycket hundskit det ligger överallt när snön försvinner!
Tror verkligen folk att det förmultnar i snön eller vad?! mad.gif

Vidare funderar jag alltid på vilka det är, som struntar i att plocka upp! Man ser nämligen aldrig någon strunta i det... Är det möjligen så att folk bara plockar upp om de ser att det finns andra i närheten??

Jag var ute och rastade hunden med min lille son i går och jag fick hojta på honom hela tiden så han inte klaffsade rätt i en ruka. Usch och fy och blä!!!

Jag plockar alltid upp efter min voffsing, dock inte om vi är i skogen men alltid annars!

Annlouice
Sulawesii
Det är så äckligt! Tom dom som skiter tongue.gif i att ta upp efter sina hundar borde ju tycka att det är läskigt!
Jag blir förbannad och äcklad över detta varje år när snön försvinner mad.gif !
160kvm stort hus
Ja det är skitäckligt!!!
Jag som hundägare tycker verkligen att man ska plocka upp. Jag menar hur svårt är det egentligen?
Ok om vovven skiter mitt inne i skogen där ingen annan är, men i parker och så.
Hallå, skärpning...
amaira
Tycker jag med. Och det är ju inte lite heller som ligger utmed vägar och gångbanor.
När det varit plogat, tycks det vaa okej att lämna hundskiten i snövallen, men när det tinar så ligger de på vägen/ gångbanan/ stigen.

Särskilt där det finns många som har hund är det riktigt äckligt, för det är så vanligt.

Blä!

Får man en sån där under sulan, så liktar det ju as-illa hur länge som helst efteråt. Inte går det att ta in skorna heller.

/amaira.
netaave
När vi bodde inne i stan precis bredvid en stor park låg hundskitslukten tät varje vår.
zaaritha
Som jag sagt tidigare i en annan tråd: Vi tar alltid upp efter Tessi, utom i skogen!
Sollan
Fast ännu värre är det när folk tar upp hundskiten, knyter in den i en plastpåse och......slänger den i en buske!!
zaaritha
Ja, det har jag undrat över också!!!!
Hur tänker de, om! de nu tänker alls...........
Annlo
Naturligtvis är vi rörande överens allihop om att skiten måste tas upp!! biggrin.gif
Men vem är det då som gång på gång struntar i det, jag kan inte minnas att jag pratat med någon hundägare som säger "Jag låter skiten ligga, det försvinner!" blink.gif

Annlouice
Hannele
mad.gif I vår blomsterrabatt vid vägen!! blink.gif sad.gif wacko.gif
mimmi på ekerö
Tyvärr tror jag detta avskyvärda problem aldrig kommer att försvinna.

Är själv hundägare och även om andra med hundar som jag känner säger att dom plockar upp efter sina hundar tror jag att det är lite si och så med det.Bevisligen.

I vår kommun fanns det för några år sedan speciella papperskorgar för hundägare att slänga påsen i , då kunde man se en stor förbättring,
tyvärr tog dom bort dem i somras MYCKET DUMT tycker jag. mad.gif
lotta_
Håller fullständigt med er alla. Det är döäckligt med all hundskit och speciellt den som tinar fram på våren....överallt!!!!!!!
Virgo
Många hundägare är oxå intresserade av fåglar, flygplan och stjärnor.
Mest intresserade blir de när hunden skiter, då får de plötsligt syn på nån sällsynt fågel eller nåt konstigt flygplan eller en ny planet.
Intresset försvinner snabbt när hunden skitit färdigt.

Jag sa till en människa när dennes hund hade skitit färdigt och hon skulle dra iväg utan att plocka upp hundskiten precis utanför vår tomt.
Hon hade glömt bajspåsarna för hon hade bråttom och hon skulle hem o hämta o plocka upp skiten. Jag sa till henne att hon inte behövde det hon skulle få en bajspåse av mig. OJOJ vad smädligt! Det syntes tydligt att det nog var första gången hon tog upp bajs. Henne såg jag aldrig mer med sin hund i närheten av vår tomt.

Sen är det oxå lata föräldrar som låter sina småbarn gå ut med hundarna, eller rättare sagt hunden går ut med barnen.
Naturligtvis så plockar inte dessa ungar upp hundskit och föräldrarna blir förbaskade när man säger åt dem att även barn ska ta upp hundskiten.
zaaritha
Men är man seriös, så är det inget tjafs! Man Tar Upp Skiten!!!
Se´n finns det ju ungar som skiter på ens trappa också..........
Men--det är en helt annan historia.
Sollan
Sedan finns det också de som låter sin älsklingsvovve pinka på vår brevlåda. Det blir väldigt bråttom iväg när man närmasr sig.... Det finns fina träd två meter bort.
Inga från Närke
CITAT (Sollan @ 08-01-2005, 11:10)
Sedan finns det också de som låter sin älsklingsvovve pinka på vår brevlåda.  Det blir väldigt bråttom iväg när man närmasr sig.... Det finns fina träd två meter bort.

Så har vi också men har pratat med mina grannar om detta, att jag vill inte att hundarna ska pinka utmed vår tomt.
Svaret man får från någon är: Det är inte så lätt om de är pinknödiga.

Jag har ingen hund själv men var hundvakt i 2 veckor och när vi var ute så varje gång han försökte kissa vid någons tomt, staket eller buske intill så sa jag bara "Vänta lite" och det gick hur bra som helst fast det inte var min hund.

Där jag bor finns fina områden för detta ändamål och jag tycker grannarna ska ta hänsyn till detta.

Även om det är snö ute är det ju inte så fint att ha gula markeringar runt sin tomt av tamdjur, sedan är det ju en annan sak med vilda djur som man inte kan fostra.
Annlo
Håller med om att de små liven inte heller behöver pinka precis överallt, vi har ett vitt staket som vi inte vill ha mer kiss på än vad vår egen herre sprider! Vi gör så att han vackert får gå fot tills vi kommer till områden som inte är någons tomt...

I somras så hade någon haft mage att lämna en fin liten hög Preeesiiis där man sätter foten när man tittar i brevlådan!!! Tänk om man sett när någon lämnar kvar det, hur försvarar man sån´t?! Då duger det inte att klämma fram att man glömt ta med påsar huh.gif

Annlouice
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon