Full version: Godmorgon !
råse-marie
Katastrofen i Asien är så fasansfull.
Jag tänker på alla som mister sina älskade ( både barn och vuxna )
på alla som redan var fattiga och utblottade som nu står utan inkomst och tak över huvudet.



Ursäkta att jag skriver på en trädgårdsida om det här men det känns SÅ viktigt.


Snart är det vår och vi kommer att lägga ut hundratals med kronor (iallfal
jag .....) så där för tänker jag skänka en slant och hoppas att det kommer till någon nytta.
Hoppas att fler gör som jag.
Yin o Yang
Så rätt tänkt wub.gif . Jag har redan satt in pengar på Radiohjälpens postgiro. Orkar inte läsa tidningarna längre - det blir bara för mycket. Vad är ett par dagars strömavbrott mot detta?
råse-marie
Ja det värsta är allt FROSSERI i hemskheter .......som all media lägger ut.

Det räcker ju med att tala om att en katastrof har hänt ( vi som inte är där har nog svårt att fatta hur det var - är ) man behöver ju inte gotta sig i det.
Jag tänker på alla HYENOR som står och väntar på hemkommade för att få enbild på någon som bryter ihop. USCH mad.gif

Hoppas att fler avstår en kvällstidning ( tex ) och sätter in dom pengarna på ett konto istället.

wub.gif
Sollan
Ska betala in till någon hjälporganisation och hoppas att vi alla här kan bidra med något, stort som smått.
Det klumpar sig i halsen och hjärtat när man ser och hör det hemska. Har inte hört något från de människor vi träffade där nere och fantasin börjar gå på högvarv...
ariana
Alldeles rätt Ros-Mari

och det borde vi alla göra i Sverige de har ju blivit helt utblottade
mist både hem inkomst o familj om några veckor är de säkert bortglömda av världen,
det är nu vi skall skänka så de kan bygga upp något nytt igen
tänk med hjärtat det gör de människor som bor här nere wub.gif
netaave
Vi var ut till Arlanda med lite vinterkläder häromkvällen, folk kommer hem i bikini och shorts, och det är det enda de får med sig hem. Det är hemskt!

Ska helt klart sätta in pengar på radiohjälpens konto.
Fialotta
CITAT (netaave @ 29-12-2004, 10:00)
Vi var ut till Arlanda med lite vinterkläder häromkvällen, folk kommer hem i bikini och shorts, och det är det enda de får med sig hem. Det är hemskt!

Ska helt klart sätta in pengar på radiohjälpens konto.

Vi var oxå ut till Arlanda med kläder, vi var fyra familjer
som samlade ihop skor o ytterkläder...folk berättade att
blir det kläder över senare så sänds dom ner till befolkningen på platsen
kan behövas där med.

Läste att det ska bli en stödgala som hjälp till alla som mist sina hem
ska självklart bidra.
Caprice
Hmm,
ja, vad säger man...?

Stackars människor...

Hoppas de får mycket hjälp...

Det är ju inte mycket man MÅSTE skänka, många bäckar små...

Gillar skarpt Maudan och Netaaves insatss... wub.gif wub.gif wub.gif

Caprice
Ann-Christin Lindberg zon II
Ja, jag satte in pengar på diakonia:s postgirokonto, man känner att man behöver göra något i alla fall... unsure.gif

Vidden av denna katastrof är så stor, så stor, så jag tror det kommer att dröja innan vi förstår... unsure.gif

Vi får sända goda tankar och be för alla drabbade... unsure.gif wub.gif
Caprice
Aftonbladet satte ut en lista dit man kan skänka en slant...:


Caprice
Malvia
Ska iväg till Arlanda ikväll och hämta hem syrran och hennes familj. De fick äntligen komma hem från Kamala Beach i Phuket. 4 dagars kaos. Bra ide´de där med kläder. Hem och samla ihop.
Monica M zon 4
Dom sa nyss på tv att Svensk Kassaservice inte tar betalt (40 kr) om man sätter in pengar på några 90-konton (exempelvis Radiohjälpens konto).
pisanggoreng
Vi satsade på Radiohjälpen.
fruberglund
Ska sätta in pengar idag wub.gif
Eva i Skåne
Hörde att polisen i Malmö varnade för falska bössinsamlingar sad.gif mad.gif mad.gif

Det är säkert många som lägger en slant när de går i stan.



Fick man tag i en sån som gick om skramlade med egen bössa vid ett sånt här tillfälle så......... wacko.gif mad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon