Full version: Aloe Vera Gel
*Felix matte*
De kluckande dunkarna jag fick i julklapp av barnen m.fam var Aloe Vera Gel...ska räcka i ett halvår för mig.

Nu tror jag att någon har skrivit här på forum om just detta preparat men jag hittar inte något... Kan du/ni som har någon erfarenhet av anv. berätta
vad du tycker och om du känt av någon hälsoförbättrande effekt och också hur stor daglig dos du tog. rolleyes.gif wub.gif
zaaritha
Ja--har du torr hud, så är Aloe Vera bra!
Också bra om man skär sej!
Bra överhuvudtaget!!
*Felix matte*
CITAT (zaaritha @ 26-12-2004, 22:37)
Ja--har du torr hud, så är Aloe Vera bra!
Också bra om man skär sej!
Bra överhuvudtaget!!

Det här är menat att jag ska svälja ner. laugh.gif
zaaritha
Svälja? Jag har tyvärr inte fattat det, tidigare!
Ina
Jag har druckit aloevera - dock inte så regelbundet som försäjaren sa att jag måste göra för at få effekt. Jag hade den med tranbär i och tyckte att det var dundergott... smile.gif

Säljaren hade själv blivit pigg som en mört av att dricka juicen ocoh hade flera nöjda kunder!
Fenja
Agneta! Jag använder en del Aloe Vera till olika saker, salvor, shampoo, juice med mera. Det är ett mycket starkt medel med många aktiva beståndsdelar och det är viktigt att du följer ordinationerna som finns med.
Aloe Vera är allmänt läkande, balanserar upp brister som finns och ökar inumförsvaret.
Generellt sägs också att Aloe Vera endast ska användas som kur under en begränsad period och sedan ska man göra ett upphåll, detta gäller för övrigt de flesta ört-/homeopatiska mediciner. Skälet till att en del människor får "biverkningar" av örter är just det att man äter dem kontinuerligt, utan uppehåll.
Jag ska kolla lite efter vad jag har i datorn om Aloen så kan jag pm:a detta till dig sedan.
Mvh
Fenja
Hannele
Jag hade hudkräm, som faktiskt var väldigt bra.
Christoffer
Jag har provat tre olika från hälsokosten, som var meningen att förtäras.
Jag vet då inte om någon av de var just den du har.
Grader i beskheten var det som skiljde de åt.

De positiva jag upplevde med de alla, var att mag och tarmsystem
fungerade utmärkt på dem och att man kände sig lite fräschare i
kroppen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon