Full version: Rutten lök (gul)
Gossen Ruda
Frågan beror på att jag plockade fram en lök som jag odlat själv, men den hamnade i soppåsen pga lukten. Den luktade nämligen bensin/olja, riktigt äckligt faktiskt. Luktar lökar så när dom ruttnar? Jag har ingen tidigare erfarenhet i frågan. Givetvis luktade den lök också men den doften var mindre.
KURT
Rutten lök tillhör de vidrigaste lukterna som finns (även rutten potatis kan lukta illa men inte som lök). Men bensin/olja, skulle jag väl inte beskriva det som.
Copycat
Hejsan ! Jag skulle snarare säga att det är en unken sötaktig STANK av rutten lök. unsure.gif
wolkenkrabber
rutten lök luktar armhåla! vihar fått in det på affären någon gång
o de har varigt något av de vidrigaste jag kännt!
Gossen Ruda
Från olja till armhåla, buden är många men enigheten om att det luktar illa är stor. Sötaktig, kväljande lukt kan jag gå med på. Dieselolja har lite sötaktig lukt. Skönt, jag trodde att den blivit oljeskadad men då var den "bara" rutten. tongue.gif
Ann-Christin Lindberg zon II
Dragning åt dieselolja kan jag hålla med om! wacko.gif

Det luktar något såpass äckligt! blink.gif sad.gif
kristerh
Såg du inte på konsistensen/färgen om den var rutten? tongue.gif
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon