Caprice
Eller vad sägs om det här...:

// Slogs om symaskin i Skärholmen
Kvinnorna slogs om att få sy billigt. Nu kan en av dem bli insydd i stället.
Det var symaskinsrea på lågprisvaruhuset Lidl i Skärholmen i går.
När en kvinna slet åt sig den sista kartongen gick en annan kvinna till attack bakifrån och drog sin motståndare i håret, skriver Metro.
Den första kvinnan gav dock inte upp så lätt.
Hon fredade sig själv och sin fyndkartong genom att bita den andra kvinnan i handen.
Kaos och tumult uppstod och polis tillkallades.
Kvinnorna polisanmälde varandra för misshandel. // laugh.gif

Caprice
Ewa L
Jag pratade med sonen igår kväll. Han beskrev väldigt måleriskt hur han fått kämpa för en symaskin på Lidl i Tranås. Julklapp till flickvännen. Det hade varit enorma köer och hysteriska människor.

Jag skrattade och trodde mer att han broderade (ofrivillig ordvits tongue.gif ) ut texten för att roa mig. Nu inser jag att det väl var rena rama sanningen.
Posse
Så det är helt djungelns lag som gäller på Lidl.
Dzad
Fu usch för Lidl...
*Laika*
Ja det rår ju Lidl för, naturligtvis. Det är väl ett jäkla sätt att sälja så billiga grejer så det blir kaos wink.gif Om det stått att det vart kaos på Coop för samma symaskin, så hade det inte blitt såna skriverier. Snacka om att försöka att hitta alla fel man kan, oavsett om det finns nåra eller inte. Själv tycker jag att det är underbart att det finns alternativ till skitdyra affärer, har man taskig ekonomi så har man. Sen kan man förstås ifrågasätta om kärringarna blivit tokiga eller, misshandla varann för en symaskin, dom riskerar båda att symaskinen blir betydligt dyrare än från början.
Mvh. Laika
mulle
Vill bara tipsa om Lidl Expresso-kaffe som har vunnit pris! Det är kanongott!
Mulle
kristerh
CITAT (Laika @ 14-12-2004, 16:10)
Ja det rår ju Lidl för, naturligtvis. Det är väl ett jäkla sätt att sälja så billiga grejer så det blir kaos wink.gif Om det stått att det vart kaos på Coop för samma symaskin, så hade det inte blitt såna skriverier. Snacka om att försöka att hitta alla fel man kan, oavsett om det finns nåra eller inte. Själv tycker jag att det är underbart att det finns alternativ till skitdyra affärer, har man taskig ekonomi så har man. Sen kan man förstås ifrågasätta om kärringarna blivit tokiga eller, misshandla varann för en symaskin, dom riskerar båda att symaskinen blir betydligt dyrare än från början.
Mvh. Laika

Håller helt med laika.
Man ska inte komma hit till svedala o sälja billiga varor wink.gif
Hade gärna handlat på Lidl om jag hade haft en nära mig.
krister
birgitek
Ja, usch för Lidl som säljer billiga och bra varor.
Posse
Vad jag förstått förekommer det väl inte så sällan att man bradskande annonserar om varor till fyndpriser, som sedan inte överhuvudtaget finns att köpa i butiken eller också i bara några ynka få exemplar.
Susanne i Linköping
Nog är det fler än Lidl som fuskar med kampanjvaror. För några år sen stod jag först i kön utanför Siba för att köpa en billig skrivare. Till saken hör att jag cyklat dit i ösregn och var genomsur. Ännu surare blev jag när jag kom in och inga skrivare fanns, inga väntades heller in. Det var kampanjens första dag. Hur många gånger tror ni jag handlat på Siba sen dess?
renate
CITAT (kristerh @ 14-12-2004, 16:20)
CITAT (Laika @ 14-12-2004, 16:10)
Ja det rår ju Lidl för, naturligtvis. Det är väl ett jäkla sätt att sälja så billiga grejer så det blir kaos wink.gif Om det stått att det vart kaos på Coop för samma symaskin, så hade det inte blitt såna skriverier. Snacka om att försöka att hitta alla fel man kan, oavsett om det finns nåra eller inte. Själv tycker jag att det är underbart att det finns alternativ till skitdyra affärer, har man taskig ekonomi så har man. Sen kan man förstås ifrågasätta om kärringarna blivit tokiga eller, misshandla varann för en symaskin, dom riskerar båda att symaskinen blir betydligt dyrare än från början.
Mvh. Laika

Håller helt med laika.
Man ska inte komma hit till svedala o sälja billiga varor wink.gif
Hade gärna handlat på Lidl om jag hade haft en nära mig.
krister

Jag med Krister!
Christer i Falköping
Det enda jag inte gillar med Lidl är kassorna. Det är uppenbarligen inte meningen att man skall handla själv. Det är väldigt svårt att plocka upp varorna ur vagnen, samtidigt som man måste plocka upp dem efter kassan. För där finns ju ingen plats alls. Hade de haft anställda som plockade i varorna i påsar, samtidigt som jag plockade upp varor på bandet hade det varit utmärkt. Annars har jag inget emot dem.
Christer.
Copycat
Hejsan ! Vi får snart ett lidl i närheten, om jag inte missuppfattat saken. Man har nu hört så många skräckhistorier om denna arbetsplats, så man funderade på om man skulle handla där överhuvud taget. Nu är jag mera säker på att det kan vara ett bra komplement till Willys, där jag gör mina vanliga inköp. Är det verkligen så billigt på lidl så att det skulle kunna skapa kaos och panik?
Det har sagts många gånger att det ska vara dålig kvalitet på maten, men jag har handlat på ICA och COOP, och fått med dåligt kött, korv och grönsaker flera gånger. På Willys har det hänt någon enstaka gång, men på den dyrare affären så är det mer regel än undantag att man blir missnöjd med det man köpt.
Jag är för att det skall finnas konkurerande företag i alla brancher, det håller priserna nere och en vanlig medelsvensson har råd att handla mer än vanlig falukorv tillmiddagsbordet. Kanske en fläskkotlett till lördagen eller något annat. unsure.gif wub.gif
mulle
Jag är idel frågetecken då jag läser era inlägg om Lidl! Då kedjan kom till Finland var det konkurrenterna som skrek, inte kunderna.
(Och ni skulle ha hört hur de finländska möbeljättarna gastade då Ikea började leta efter lämplig tomt...)
Lidls ankomst ledde till ett priskrig som i sin tur ledde till att vi idag genomgående har lägre matpriser och flera erbjudanden på de orter där Lidl har etablerat sig.
Några skandaler om kedjan i Finland har åtminstone inte nått mina öron.
Jag handlar ofta på Lidl, ja, egentligen varje gång jag besöker fastlandet med bil. (På Åland är matpriserna fullständigt hutlösa).
Basvarorna på Lidl har alltid varit OK och dessutom hittar man roliga specialprodukter som inte finns någon annanstans.
Jag har också handlat på Lidl i Gävle - samma varor, samma koncept.
Lidl är ju egentligen ingenting annat än följden av att vi gick med i EU...
Mulle
Gunvor Nilsson
CITAT (kristerh @ 14-12-2004, 16:20)
Hade gärna handlat på Lidl om jag hade haft en nära mig.
krister

Hm, sååå långt har du väl inte till Fagersjö!? unsure.gif Högst 10 min med bil kan du väl ha!

/Gunvor
Inga från Närke
CITAT (Posse @ 14-12-2004, 16:33)
Vad jag förstått förekommer det väl inte så sällan att man bradskande annonserar om varor till fyndpriser, som sedan inte överhuvudtaget finns att köpa i butiken eller också i bara några ynka få exemplar.

Hos oss är det så att när de har kampanjerbjudanden så står alla på kö klockan 09,00 när dörrarna öppnas och köper slut på ALLT. Därför tror jag man upplever att det inget finns om man kommer senare.
Vi hade i somras jordgubbsslagsmål när de sålde gubbarna billigare än ICA och KF.
Samma sak en annan gång när de hade billigt garn då kom det massor med damer och fyllde vagnarna helt så det tog slut på 30 min. och även där var det kalabalik om härvorna.
Efter dessa händelser så kom det upp skyltar att kunden INTE fick ta mer än 2 varor av samma sort men nu är de borta igen för det har väl inte varit något på länge.
Mejlade Lidl en gång och bad dem att inte lägga ut allt redan på morgonen utan fylla på lite på eftermiddagen också för att vi som arbetar skulle ha chansen att handla av erbjudanden efter klockan 16,30 och fick ett vänligt svar tillbaka om att de skulle prata med butiken ifråga om detta. Nu har det inte varit så många varor som jag skulle vilja köpa så jag har inte tänkt på om de gjorde några åtgärder, ska kolla när det är något av intresse för mig personligen. /Inga
Fenja
När jag i min ungdom arbetade på Bra Stormarknad i Arninge utanför Stockholm så slogs kärringarna om reaköttfärsen så att det svätte, slet sönder förpackningar, stal ut varandra kundvagnar och vi fick städa upp åtskilliga kilon som trampats ut på golvet. Så detta beteende torde nu inte vara något typiskt Lidlskt fenomen...
Likadant här i Västergötland där jag gärna besöker ett antal årligen återkommande loppmarknader. Här kastar sig "hyenorna" fram och sliter åt sig och sönder åtskilliga gamla brödrostar, tygstycken och vad det nu är... Blir ovänner och kallar varandra otrevliga saker.
Inget av detta föranleder några stora rubriker...
Dessutom bygger Lidls affärskoncept på att de gör billiga uppköp och säljer sina varor billigt. Ibland är det stora partier och räcker till alla och ibland mindre partier och först till kvarnen gäller. Men skulle det verkligen vara bättre om de slutade att erbjuda ett fåtal bra, prisvärda produkter bara för att det inte räcker till alla?!!
Mvh
Fenja
kristerh
CITAT (Gunvor Nilsson @ 14-12-2004, 20:41)
CITAT (kristerh @ 14-12-2004, 16:20)

Hade gärna handlat på Lidl om jag hade haft en nära mig.
krister

Hm, sååå långt har du väl inte till Fagersjö!? unsure.gif Högst 10 min med bil kan du väl ha!

/Gunvor

Ja men jag har ingen bil wub.gif det finns en i haninge oxså, jag är en av dessa storstadsbor som klarar mig utan bil. (fast ibland när man känner för att storhandla får man lifta med nån kompis som har bil)
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon