Full version: Kompressor
Däkan
Bland alla annonsblad som dräller in ser jag ständigt reklam för kompressorer. Ny grej som man "måste" ha. Till vad?
Blomstertanten
unsure.gif
Kan inte komma på något som jag skulle behöva en kompressor tilll.
Inte just nu i alla fall !
KURT
Verktyg drivna med lufttryck kan vara mycket bättre än vanliga eldrivna.
Tesa
...pumpa fotbollar,cyklar, bildäck..köra färgspruta med...tryckluftsborr..tryckluftsblås.....finns en hel del andra verktyg som går med tryckluft också....jättebraatthasak...
LenaTuring
Har en kompressor i Jordkällaren som pumpar upp vatten ur egen brunn in till huset............
Kakaduan
Används också om man målar med airbrush. Då kan man ha en liten.

Kakaduan
gammelnalle
CITAT (LenaTuring @ 09-12-2004, 13:47)
Har en kompressor i Jordkällaren som pumpar upp vatten ur egen brunn in till huset............

????????

nu bidde jag nyfiken,,, hur funkar en sån??



DESSUTOM mina damer och herrar : betyder Kompressor att man "komprimerar" dvs trycker ihop något...

det finns även kompressorer för musik!!! och tal...

HÄR kan du läsa OM du nu trots allt är mer nyfiken....


majister besserwisser mezzerschmidt
LenaTuring
CITAT (gammelnalle @ 09-12-2004, 15:58)
CITAT (LenaTuring @ 09-12-2004, 13:47)
Har en kompressor i Jordkällaren som pumpar upp vatten ur egen brunn in till huset............

????????

nu bidde jag nyfiken,,, hur funkar en sån??




majister besserwisser mezzerschmidt

Ha Ha!! laugh.gif

Har förstås blandat ihop äpplen och päron eller rättare sagt kompressor och HYDROPRESS! biggrin.gif
Så kan det gå när inte haspen är på.
Ingrid på Västkusten
Kan driva ett antal verktyg som man hyr tex :-) såsom spikpistol förutsatt attt man köper en tillrckligt stor en då...ombärlig om man skall hyra dyrare verktyg och bygga om huset tex. Rätt gissat - vi har en :-)
och de gånger vi använt den har den avrit GULD.
Posse
Med en någorlunda stor kompressor kan man sandblästra - antagligen den mest superba metoden som finns för att grundligt avlägsna rost m.m. från ytor av främst järn och stål före målning.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon