Full version: Här kommer
*Felix matte*
Nu är en amaryllis i blom... så här ser den ut idag wub.gif
Fialotta
Wow...va snygg den var...kul att inte alla knoppar slår ut på en gång, då kan du njuta längre av gruppen wub.gif
renate
Den var fin,lite annorlunda färg. tongue.gif
Kajsa
Härlig färg, amaryllis är underbart wub.gif
yla
snyggt
o va kul att den räcker länge
hur många blommor ÄR det på den egentligen
*Felix matte*
CITAT (oldwolfie @ 04-12-2004, 19:02)
hur många blommor ÄR det på den egentligen

fyra blommor... alla har öppnats åt samma håll... heter Jaguar enl. skylten. tog en närbild nu... vacker wub.gif

6 dec..... nu ser jag att den har fem blommor. biggrin.gif ..putsade glasögonen laugh.gif


Blomstertanten
Wow ! Vad vacker den är ! smile.gif

Bra gjort Fenja ! tongue.gif wub.gif
Berith
Vacker var ordet! wub.gif
wolkenkrabber
himla fin amaryllis! dom brukat inte vara min favvo me nden där var fin smile.gif
vickeva
å vad fin!!
*Felix matte*
Vill bara att ni ska få se hur länge jag/vi får njuta av blomning i Odlakorgen wub.gif Så här ser den sista blomstängeln ut idag.
yla
oj va hållbar den va
har alla slagit ut också
tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (oldwolfie @ 07-01-2005, 00:47)
oj va hållbar den va
har alla slagit ut också
tongue.gif

Alla knoppar utom en har blommat och så vacker hela tiden wub.gif
uno
CITAT (Blomstertanten @ 05-12-2004, 18:31)
Wow ! Vad vacker den är !   smile.gif

Bra gjort Fenja !   tongue.gif  :wub:
Sylvia
CITAT (Felix matte @ 05-12-2004, 10:32)
heter Jaguar enl. skylten. tog en närbild nu... vacker wub.gif

Den är INTE 'Jaguar', som är strimmig i grönt och mörkrött och vitt...jag har en sådan. Jag skulle gissa på 'Red Lion'.
Sylvia, amarylliholist
Sylvia
Lägger in en bild på 'Jaguar'. Den är verkligen läcker!
yla
CITAT (Sylvia @ 07-01-2005, 09:28)
Lägger in en bild på 'Jaguar'. Den är verkligen läcker!

tråkigt om de stod jaguar på skylten o den inte kom för då har dom ju gjort fel fast de e kanske den som inte slagit ut
Berith
Ååh! vad fina amaryllisar det finns! ohmy.gif wub.gif

Jag övertog en drös lökar efter min svärmor... Trodde väl i min enfald att jag skulle begripa mej på konsten att få dom i blom i vinter. wink.gif Men just nu står/ligger dom i en låda i garaget, bortglömda och misskötta.
Caprice
CITAT (Berith @ 07-01-2005, 10:26)
Ååh! vad fina amaryllisar det finns! ohmy.gif wub.gif

Jag övertog en drös lökar efter min svärmor... Trodde väl i min enfald att jag skulle begripa mej på konsten att få dom i blom i vinter. wink.gif Men just nu står/ligger dom i en låda i garaget, bortglömda och misskötta.

De kommer igen, Berith..!

Sätt ut dem i sommar ska du få se...

Caprice
Eva St
CITAT (Felix matte @ 06-01-2005, 22:47)
Vill bara att ni ska få se hur länge jag/vi får njuta av blomning i Odlakorgen wub.gif   Så här ser den sista blomstängeln ut idag.

Vad kul att du haft glädje av den så länge vilket jag tror mest beror på din skötsel och omvårdnad av den och Tack för att du visat oss den
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon