Full version: En hejare
Ewa smålänska höglandet
Killen från byn
En ung kille från en by i norra Norrland flyttade till Stockholm och gick till ett köpcentrum för att söka jobb. Chefen för köpcentret undrade – Har du någon säljerfarenhet? Killen svarade – nåååå, jooo, nog har ja jobbat som säljare hemma i skogarna. Eftersom chefen tyckte killen verkade trevlig och framåt bestämde han sig för att anställa honom. - Du kan börja imorgon bitti sa han till killen, jag kommer ner efter vi har stängt imorgon kväll och ser hur du har haft det på din första dag.
Killen hade en tung dag, men till slut var den till ända. Efter stängningsdags kom så chefen ner som han lovat dagen innan. – Hur många affärer gjorde du idag? Frågade chefen. – En, svarade killen. Då blev chefen lite fundersam och sade – Bara en, våra försäljare brukar normalt göra mellan 20 och 30 affärer på en dag. Hur mycket pengar rörde sig affären om? Då svarade killen 1 911 138 kr, chefen blev mycket överraskad och sade 1 911 138 kr. Vad sålde du då till honom?
Killen svarade – Först sålde jag en mellanstor metkrok. Sen blev det ett metspö. När jag sedan frågade vart han skulle fiska någonstans svarade han att han skulle åka ner till kusten. Då sa jag att han behövde en båt så vi gick ner till båtavdelningen. Jag sålde honom den stora Baylinern med dubbla motorer. Därefter visade sig att hans lilla Honda Civic inte fick dra den stora båten, så jag tog med honom till bilavdelningen och sålde honom den där 4-hjulsdrivna Chevrolet Tahoen. Chefen som nu var i chocktillstånd sade. – Så du menar alltså att en kille kom inför att köpa en metkrok och du lyckades sälja honom en båt och en bil? Då svarade killen – Nej, nej, han kom in och skulle köpa tamponger till sin fru, och då sa jag att han lika gärna kunde åka och fiska eftersom helgen ändå skulle vara förstörd.

unsure.gif

tongue.gif tongue.gif

/Ewa zon 4-5
Sollan
smile.gif rolleyes.gif biggrin.gif laugh.gif
LenaTuring
laugh.gif laugh.gif Den är bra!!!
Betty
Ja, grabbarna från Norrland är bra! laugh.gif
Inga från Närke
CITAT (LenaTuring @ 03-12-2004, 13:48)
laugh.gif  :lol: Den är bra!!!

Instämmer /Inga
Kattgräs
laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Oväntad poäng!
amaira
biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif
LenaTuring
CITAT (amaira @ 03-12-2004, 14:19)
biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif

Har du julstädat klart nu tongue.gif tongue.gif
amaira
CITAT (LenaTuring @ 03-12-2004, 14:21)
Har du julstädat klart nu tongue.gif tongue.gif

Äsch ... sleep.gif ...
netaave
Städa kan man göra efter jul! tongue.gif

Historien var bra, den snor jag! biggrin.gif Ska på fest ikväll och vara toastmadam, passar precis.
Ralf
CITAT (netaave @ 03-12-2004, 14:55)
Städa kan man göra efter jul! tongue.gif

Historien var bra, den snor jag! biggrin.gif Ska på fest ikväll och vara toastmadam, passar precis.

akta dig, den är redan gammal....
wink.gif
renate
Gammal eller inte......den är bra.
laugh.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif rolleyes.gif
Ewa smålänska höglandet
Håll till godo

/Ewa zon 4-5
*Felix matte*
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
ja det ska va en Norrlänning till å fixa en sån affär. laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon