Full version: Äntligen !
Blomstertanten
biggrin.gif rolleyes.gif biggrin.gif rolleyes.gif

Drar en suck av lättnad nu !
Min missbrukande granne vräks, just nu, äntligen !
Det är märkligt att det är lättare att vräka någon som ligger efter med hyran än någon som stör alla andra !
Men nu äntligen, efter nästan 2 års återkommande störande och stor oro , bärs hennes möbler ut.
Måste nästan samla alla andra grannar och fira det ! biggrin.gif

sleep.gif Fast jag har ändå lite dåligt samvete! Tycker lite synd om henne.
Märkligt !
evarina
Grattis!

Våra otäcka grannar har sålt sin lägenhet och ska flytta. Vi väntar och längtar, så jag förstår precis hur du känner dig.
Njut av lugnet!
/E
Blomstertanten
Det är bara att hoppas att det inte är lugnet före stormen !

Har haft problem med alla som har bott i den lägenheten de senaste 6 åren wacko.gif

Men frågan är om det kan bli värre än det varit nu unsure.gif
jendah
Håller tummarna för att det blir bra!

Har haft missbrukande grannar under flera perioder, och vet hur tufft det är. Har till och med varit med om att polisen stormat lägenheten brevid ohmy.gif och plockat in grannen - inte för innehav, vilket är nästan lagligt i Holland, utan för langning... Många underliga figurer kom och gick. Vår ringklocka (portlås) ringde ofta flera gånger per natt.
Har kommit hem och hittat blodiga handavtryck på ytterdörren. Hört grannen misshandla sambon (och ringt polisen...) tagit hand om den icke missbrukande grannfrun när han kastat ut henne i bara nattlinnet mitt i vintern.... Hjälp henne att hitta skyddat boende...

Mycket tragik finns i missbrukarhem - men jag är ändå inte beredd att "acceptera" grannar med sådana problem om de stör. Även människor utan missbruksproblem har rätt till ett tryggt boende - och det är tyvärr nästan omöjligt när grannen missbrukar.

Lycka till! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon