Full version: Från damrummet
netaave
15 säkra tecken på PMS

1. Du vill utan anledning drämma mjölkpaketet i huvudet på expediten i snabbköpet.

2. Din partners näshår liknar två spretiga julgranar.

3. Brösten känns som två meloner med ledgångsreumatism.

4. Du är övertygad om att dina ungar måste ha blivit förväxlade med någon annans på BB.

5. Världens problem står inte i propotion till dina egna.

6. Varuvagnens innehåll består till 95% av godis.

7. Du vill skiljas för att din man inte ser att du tonat håret.

8. Alla runt dig har attitydproblem.

9. Du tillsätter chokladbitar i ostomeletten.

10. Alla dina jeans har krympt i tvätten.

11. Din man håller plötsligt med om allt du säger.

12. Allas huvuden ser ut som en inbjudan till boxningsträning.

13. Du är säker på att det finns en Gud och han är man.

14. Du räknar dagarna till klimakteriet.

15. Alla människor samarbetar för att driva dig till vansinne.
Eva i Skåne
biggrin.gif smile.gif rolleyes.gif biggrin.gif

Vissa av dessa tycker jag mig känna var och varannan dag rolleyes.gif , men då kan det väl inte vara PMS??? wink.gif


tongue.gif rolleyes.gif wub.gif
Bettson
Varför skal kvinnors humör alltid kopplas samman med hormonsvängningar.
Är det inte PMS eller mens så är det klimakteriet.

Jag har jobbat mycket på mansdominerade arbetsplatser. När karlar blir arga på varandra så blir de arga säger sitt och så är dte bra.

Om man som kvinna på samma arbetsplats blir arg fullt berättigat så kan man få tokspel när en manlig arbetskamrat lägger armen om en och frågar med len röst ( som man pratar med småbarn ungefär) Har du mens?

Säker väl menat men...... om det faktist var berättigat till att man blev arg så är det ett slag under bältet.

I tio år bidade jag min tid och svalde. Sedan inväntade jag rätt ögonblíck.
När en manlig arbetskamrat fick tokspel och jag tyckte han var oförskämd så.......
log man och frågade med ljuv stämma, hur är det har du mens???? wink.gif
kristerh
CITAT (Bettson @ 30-11-2004, 23:42)
Varför skal kvinnors humör alltid kopplas samman med hormonsvängningar.
Är det inte PMS eller mens så är det klimakteriet.

Jag har jobbat mycket på mansdominerade arbetsplatser. När karlar blir arga på varandra så blir de arga säger sitt och så är dte bra.

Om man som kvinna på samma arbetsplats blir arg fullt berättigat så kan man få tokspel när en manlig arbetskamrat lägger armen om en och frågar med len röst ( som man pratar med småbarn ungefär) Har du mens?

Säker väl menat men...... om det faktist var berättigat till att man blev arg så är det ett slag under bältet.

I tio år bidade jag min tid och svalde. Sedan inväntade jag rätt ögonblíck.
När en manlig arbetskamrat fick tokspel och jag tyckte han var oförskämd så.......
log man och frågade med ljuv stämma, hur är det har du mens???? wink.gif

Det sägs att även killar har "övergångsproblem" dvs hormonsvängningar det brukar jag köra med rolleyes.gif
krister
Sulawesii
CITAT (netaave @ 30-11-2004, 23:02)
11. Din man håller plötsligt med om allt du säger.

Ibland är det faktiskt synd om karlarna!
fjodor
jag är en kärring!!!!
Gossen Ruda
Efter att ha arbetat ihop med kvinnor i många år har jag slutat försöka förstå dom. tongue.gif Det där med humörsvängningar stämmer faktiskt. Det som en dag tolkas som ett skämt kan någon vecka senare tolkas som en förolämpning.

Att kvinnors humör svänger i takt med hormonerna kan vara en förklaring. Vi män har ju inte samma cykler, vi är på bettet jämt. Sen när klimakteriet är passerats blir kvinnor lättare att umgås med, jämnare humör alltså. Ilskna för jämnan. laugh.gif

Nu drar jag mig in i skalet och väntar på utbrotten. rolleyes.gif
gammelnalle
CITAT (Gossen Ruda @ 01-12-2004, 22:00)
Efter att ha arbetat ihop med kvinnor i många år har jag slutat försöka förstå dom. tongue.gif Det där med humörsvängningar stämmer faktiskt. Det som en dag tolkas som ett skämt kan någon vecka senare tolkas som en förolämpning.

Att kvinnors humör svänger i takt med hormonerna kan vara en förklaring. Vi män har ju inte samma cykler, vi är på bettet jämt. Sen när klimakteriet är passerats blir kvinnor lättare att umgås med, jämnare humör alltså. Ilskna för jämnan. laugh.gif

Nu drar jag mig in i skalet och väntar på utbrotten. rolleyes.gif

biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif tongue.gif laugh.gif biggrin.gif tongue.gif



(vänligen med hälsningar från en annan man)
Tesa
Jag har gått och grunnat på det där med PMS och allt annat elände som följer.....och konstaterar att....JAG ÖNSKAR JAG VORE MAN...tänka att slippa att ett par tre dar i månaden vara så fruktansvärt deprimerad att man aldrig tror man skall orka leva en enda dag till.(har man tur kommer man på att det är PMS och då vet man att det går över men känslorna är lika svåra för det...) sen läcker man i en vecka....man kan inte göra turer som innebär att man inte hittar en toalett varannan timme....man kan inte bada...och varannan timme är det inte läge att lyfta nåt heller..glöm för jösse namn inte att var utrustad om du åker bort...händerna torkar ut eftersom man tvättar och tvättar och tvättar dom efter frekventa toabesök..när det väl lugnat ner sig så är man så dränerad på blod att man är i det närmaste anemisk...man blir yr och man orkar knappt förflytta sig..kroppen väger dubbelt så mycket som innan när man förflyttar sig...huvud som nästan exploderar om man skulle komma på tanken att stå huvudstupa i en rabatt...så tar det slut...och kroppen skall göra sig av med all vätska den samlat på sig vilket innebär att man springer på toa 10 ggr samma natt....som om man inte var trött nog innan..
Sen går det framåt....efter en och en halv vecka är man sitt "vanliga jag" igen ..i en vecka ungefär...
Vilken fas är den "normala"????
kryddan
Tesa - det finns hälsokost som hjälper till med svullnaden mm Minns inte vad de heter just nu men det vet de ju i affären.

Sedan det där med deppigheten - en del som mår riktigt för dj-ligt blir faktiskt hjälpta av ssri-preparat (antidepp) Inte helt ovanligt att läkaren kan skriva ut det och att det räcker med att ta några tabletter per månad för att livet ska bli mera uthärdligt.

Kommer inte ihåg riktigt men det är nåt med att hormonerna kring mens gör så att serotoninhalten blir lite för låg = man blir deppig.
Blomstertanten
CITAT (Gossen Ruda @ 01-12-2004, 22:00)
Efter att ha arbetat ihop med kvinnor i många år har jag slutat försöka förstå dom.  :P Det där med humörsvängningar stämmer faktiskt. Det som en dag tolkas som ett skämt kan någon vecka senare tolkas som en förolämpning.

Att kvinnors humör svänger i takt med hormonerna kan vara en förklaring. Vi män har ju inte samma cykler, vi är på bettet jämt. Sen när klimakteriet är passerats blir kvinnor lättare att umgås med, jämnare humör alltså. Ilskna för jämnan.  :lol:

Nu drar jag mig in i skalet och väntar på utbrotten.  :rolleyes:

CITAT
Ni tjejer snackar om att föda barn !
Ni skulle bara veta hur det känns när en kille är riktigt förkyld !

tongue.gif
Men säga vad man vill om er män , ni är i alla fall modiga !
Betty
...eller är de bara dumdristiga... ? laugh.gif
amaira
CITAT (gammelnalle @ 01-12-2004, 22:04)
CITAT (Gossen Ruda @ 01-12-2004, 22:00)
Efter att ha arbetat ihop med kvinnor i många år har jag slutat försöka förstå dom.  :P Det där med humörsvängningar stämmer faktiskt. Det som en dag tolkas som ett skämt kan någon vecka senare tolkas som en förolämpning.

Att kvinnors humör svänger i takt med hormonerna kan vara en förklaring. Vi män har ju inte samma cykler, vi är på bettet jämt. Sen när klimakteriet är passerats blir kvinnor lättare att umgås med, jämnare humör alltså. Ilskna för jämnan.  :lol:

Nu drar jag mig in i skalet och väntar på utbrotten.  :rolleyes:

biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif tongue.gif laugh.gif biggrin.gif tongue.gif



(vänligen med hälsningar från en annan man)

Fniss - från en kvinna också.
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
gammelnalle
CITAT (Blomstertanten @ 02-12-2004, 11:23)
CITAT


Ni tjejer snackar om att föda barn !
Ni skulle bara veta hur det känns när en kille är riktigt förkyld !

tongue.gif
Men säga vad man vill om er män , ni är i alla fall modiga !

Vems citat var???

Gjorde en sökning på "förkyld" .... och då fick jag att leta.... Vem orkar söka igenom 73 SIDOR citat.... (och vad är det för pappskalle som startat den tråden och fortsätter och skriver.... och skriver ... och skri...)



men skribenten som citeras har rätt: Ni har inte en aning om hur jobbit det är att vara riktigt förkyld...

biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif



Prosit!!!

vänligen
Toker
Blomstertanten
CITAT (gammelnalle @ 02-12-2004, 12:12)
Vems citat var???

Gjorde en sökning på "förkyld" .... och då fick jag att leta....  Vem orkar söka igenom 73 SIDOR citat.... (och vad är det för pappskalle som startat den tråden och fortsätter och skriver.... och skriver ... och skri...)



men skribenten som citeras har rätt: Ni har inte en aning om hur jobbit det är att vara riktigt förkyld...

biggrin.gif  :lol:  :rolleyes:



Prosit!!!

vänligen
Toker

Du tittade på fel ställe ! smile.gif

Har du aldrig sett reklamen på Tv för Echinagard ?

Låter som du skulle behövt det ! tongue.gif
Krya på dig nalle !
gammelnalle
Blir man frisk av att titta på reklam????


nääää du skämta med mig aprilo?


biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Blomstertanten
biggrin.gif
Echinagard
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon