Full version: Vilken vinter!
Håkan
Hej jag vet inte om någon redan berömt vår otroligt härliga vinter, jag bara kastade mig ner framför datorn, för jag var bara tvungen att få ur mig det som jag kände när när jag tidigare körde mellan Täby och Upplands Väsby. Om allt kunde stanna upp precis som det är nu, om det bara kunde fortsätta så här, snötyngda träd ett trollskt halvmörker och ett vitt tak, skogen riktigt bjuder ut sig på ett sätt man aldrig ser annars.
När man sen kommer hem och allt är som ett julkort snön på grenarna har tagit över och format om barrträd och annat som inte orkar stå emot tyngden, jag har inte hjärta att störa det naturen skapat, kanske bara för att förnöja.... den tid som nu är är så kort, mycket kortare än någon annan tid, vintern brukar mest bestå av slask och svarta skogar.
Går ut i stadsskor och skälvklart blir jag blöt men pulsar på och bestämmer mig för att bli en V VS:are "våga vägra skotta" endast där man måste har jag skjutit plogen, om inte annat av solidaritet med dom som inte kommer ut till lådan ens. wub.gif
I fickan låg kameran, men när fotknölarna inte längre kändes och den där känslan man hade som grabb dök upp, -då efter många timmar i en snökoja, då gick jag in i stugvärmen och bläddrade bland sommarbilder och har nu tinat upp *H smile.gif
Sulawesii
Den vackra snön är snart borta. 0.06 grader celsius här.
renate
Snö är vacker så länge den vara,var nyligen ute med hunden och katten.Det duggade lätt , 2° nu.I morgon är härligheten borta,här i alla fall. rolleyes.gif
lotta_
CITAT (renate @ 24-11-2004, 22:08)
Snö är vacker så länge den vara

Hos mig "varar" snön länge, till i slutet av april. På Valborgsmässoafton brukar det bara ligga snö där det varit snötippar under vintern. Här snöar nu sedan 17-tiden så vi får också ljust och fint ute lagom till 1:a advent. Även om det känns som att snön kommer sent i år så brukar det jämna ut sig, alltså att mängden är ungefär densamma år för år oberoende på om den kommer tidigt eller sent. smile.gif
Zanna
CITAT (Håkan @ 24-11-2004, 20:45)
Hej jag vet inte om någon redan berömt vår otroligt härliga vinter, jag bara kastade mig ner framför datorn, för jag var bara tvungen att få ur mig det som jag kände när när jag tidigare körde mellan Täby och Upplands Väsby. Om allt kunde stanna upp precis som det är nu, om det bara kunde fortsätta så här, snötyngda träd ett trollskt halvmörker och ett vitt tak, skogen riktigt bjuder ut sig på ett sätt man aldrig ser annars.
När man sen kommer hem och allt är som ett julkort snön på grenarna har tagit över och format om barrträd och annat som inte orkar stå emot tyngden, jag har inte hjärta att störa det naturen skapat, kanske bara för att förnöja.... den tid som nu är är så kort, mycket kortare än någon annan tid, vintern brukar mest bestå av slask och svarta skogar.
Går ut i stadsskor och skälvklart blir jag blöt men pulsar på och bestämmer mig för att bli en V VS:are "våga vägra skotta" endast där man måste har jag skjutit plogen, om inte annat av solidaritet med dom som inte kommer ut till lådan ens. wub.gif
I fickan låg kameran, men när fotknölarna inte längre kändes och den där känslan man hade som grabb dök upp, -då efter många timmar i en snökoja, då gick jag in i stugvärmen och bläddrade bland sommarbilder och har nu tinat upp *H smile.gif

Hur hann du se så mycket på den krokiga rallyvägen - jag har fullt upp med att kolla mötande trafik och hålla mig så nära diket som möjligt när jag kör mellan Täby och Väsby tongue.gif

Håller med, det är underbart med vinter när man får dagar med mycket snö, lagom kallt och gärna sol.

Susanne (fd Runby-bo)
amaira
CITAT (Håkan @ 24-11-2004, 20:45)
Hej jag vet inte om någon redan berömt vår otroligt härliga vinter, jag bara kastade mig ner framför datorn, för jag var bara tvungen att få ur mig det som jag kände när när jag tidigare körde mellan Täby och Upplands Väsby. Om allt kunde stanna upp precis som det är nu, om det bara kunde fortsätta så här, snötyngda träd ett trollskt halvmörker och ett vitt tak, skogen riktigt bjuder ut sig på ett sätt man aldrig ser annars.
När man sen kommer hem och allt är som ett julkort snön på grenarna har tagit över och format om barrträd och annat som inte orkar stå emot tyngden, jag har inte hjärta att störa det naturen skapat, kanske bara för att förnöja.... den tid som nu är är så kort, mycket kortare än någon annan tid, vintern brukar mest bestå av slask och svarta skogar.
Går ut i stadsskor och skälvklart blir jag blöt men pulsar på och bestämmer mig för att bli en V VS:are "våga vägra skotta" endast där man måste har jag skjutit plogen, om inte annat av solidaritet med dom som inte kommer ut till lådan ens. wub.gif

wub.gif wub.gif wub.gif

instämmer, fast låter bli sommarbilderna just nu rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon